آیا عمل گونه گذاری خطرناک است؟ گونه گذاری چه عوارضی دارد؟

0

آیا عمل گونه گذاری خطرناک است؟ گونه گذاری چه عوارضی دارد؟

اگر صورت شما هم با افزایش سن یا دلایلی دیگر دچار افتادگی شده است، احتمالا بعد از انجام تحقیقات لازم و رسیدن به نتایج مختلف این سوال برایتان پیش آمده باشد که گونه گذاری چیست. همگی ما می‌دانیم که صورت یکی از مهم‌ترین اجزای بدن به شمار می‌رود که تاثیر بسزایی روی کیفیت حضور ما در موقعیت‌های مختلف دارد؛ چرا که دیگران به اولین چیزی که دقت می‌کنند حالت‌های صورت ما می‌باشد.

طی سال‌های اخیر شادابی صورت بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، به حدی که افراد بسیاری وجود دارند که با انجام عمل‌های جراحی مختلف، تغییراتی روی صورت خود به وجود می‌آورند تا از آنچه هستند، شاداب‌تر به نظر برسند. در این مطلب که به قلم دکتر مهدی سزاوار، یکی از برترین جراحان در زمینه جراحی زیبایی صورت نوشته شده است، قصد داریم بفهمیم که آیا عمل گونه گذاری خطرناکم است و عوارض آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 عمل گونه گذاری

آیا می‌دانید گونه گذاری به چه روشی می‌گویند؟

به صورت کلی، گونه گذاری روشی است که طی آن ساختار و اجزای صورت در حالت متعادلی نسبت به همدیگر قرار می‌گیرند. اگر ایده انجام این کار به ذهنتان خطور کرده است، بهتر است بدانید این عمل نوعی جراحی زیبایی محسوب می‎شود که به افراد مختلف کمک می‌کند تا وضعیت ظاهری چهره خودشان را تقویت کنند. با انجام این عمل، شما گونه‌هایی برجسته و حجیم خواهید داشت که باعث می‌شود شادابی و طراوات صورت شما دوچندان شود.

شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، به مطلب “ گونه گذاری چیست ” مراجعه نمایید.

آشنایی با روش‌های مختلف گونه گذاری

لازم است این موضوع را در نظر داشته باشید که برای عملی کردن این جراحی، چهار روش وجود دارد. در واقع می‌توان گفت پزشکان برای گونه گذاری می‌توانند بسته به شرایط موجود از چهار تکنیک و روش مختلف استفاده کنند.

به این نکته دقت کنید که انتخاب هر یک از این روش‌های بهتر است زیر نظر و با مشاوره مستیم پزشکتان انجام شود تا موفقیت آمیز باشد و نتیجه دلخواه شما را بدهد. در این بخش به اختصار به معرفی این روش‌های پرداخته‌ایم که شامل موارد زیر می‌شوند:

گونه گذاری به کمک تزریق چربی

یکی از روش‌های انجام این عمل، به وسیله تزریق چربی به بافت صورت است. احتمالا الان به این سوال فکر می‌کنید که این چربی از کجا آورده می‌شود؛ برای شفاف سازی بیشتر لازم است بدانید که برای انجام این روش، چربی مورد نیاز از بدن خود فرد تامین می‌شود.

پروسه انجام این عمل به این صورت است که با استفاده از دستگاه ساکشن، کمی از بافت چربی موجود در ناحیه ران، شکم یا نشیمنگاه شخص از آن قسمت جدا می‌شود، سپس برای گونه گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است بدانید که چربی جدا شده از بدن در صورت نگهداری در محیط‌های سرد، تا مدت یک سال بعد از برداشته شدن قابل استفاده خواهد بود.

عمل گونه گذاری

گونه گذاری با تزریق کردن ژل به صورت

 

به عنوان دیگر از روش‌های تقویت و برجسته سازی گونه، می‌توان به روش استفاده از ژل اشاره کرد. در رابطه با این روش بهتر است از این نکته مطلع باشید که مناسب‌ترین نوع ژل مورد استفاده برای این کار، ژلی است که دارای پایه‌ی ماده‌ای به نام اسید هالورونیک باشد. در واقع این ماده به صورت طبیعی روی پوست بدن ما وجود دارد و سبب جذب رطوبت و جلوگیری از خشک شدن پوست می‌شود.

اگر بخواهیم بهترین و مرغوب‌ترین نوع ژل را معرفی کنیم، بهتر است اینطور بیان کنیم که باکیفیت‌ترین آنها همان‌هایی هستند که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند. در روش گونه گذاری با ژل، ژل به سادگی سبب برجستگی گونه می‌شود؛ این روش دائمی نخواهد بود و ماندگاری آن چیزی حدود ۸ ماه تا یکسال متغیر است.

لیفت کردن گونه‌ها

لیفت گونه از دیگر راه‌هایی که به کمک آن می‌توان داشتن گونه‌هایی برجسته را تجربه کرد. این روش که به طریق آندوسکوپی و کلاسیک انجام می‌شود به صورت سرپایی بوده و نیازی به بیهوشی کامل بیمار وجود ندارد.

طی این عمل، جراح، برشی را در بخش شقیقه‌ها درست پشت خطر رویش مو ایجاد می‌کند و با گذاشتن وسیله‌ای روی نواحی استخوان گونه، منجر به کشیدگی پوست در این قسمت می‌شود. توجه داشته باشید که در این روش، برش ایجاد شده باید بخیه شود و بعد از اتمام آن گونه کشیده شده و در همان حالت خواهد ماند.

گونه گذاری با پروتز

پروتز گونه روشی است که طی سال‌های اخیر با استقبال بالایی مواجه شده است. طی این روش، پروتز را که در حالت معمول جنس آن از سیلیکون است، با ایجاد برش‌های کوچکی در دهان یا زیر پلک، در نواحی مربوط به گونه قرار می‌دهند و سپس برش‌های ایجاد شده را با استفاده از بخیه می‌بندند.

می‌توان گفت که دوره نقاهت در این روش حدود هفت روز است و رعایت بهداشت دهان در آن دوران از اهمیت بالایی برخوردار است. این نکته را در نظر داشته باشید که گذاشتن گونه با استفاده از پروتز به سه روش زیر قابل انجام است:

روش گونه‌ای

در این روش پروتزها به طور دقیق در استخوان زیر گونه قرار داده می‌شوند. لازم است بدانید که این روش غالبا به افرادی توصیه می‌شود که گونه‌های آنها بسیار صاف است؛ چرا که پروتز گونه به این روش سبب بیشترین میزان برجستگی خواهد شد.

پروتز گونه به روش زیرگونه‌ای

در این روش، پزشک جراح پروتزها را در زیر برجستگی استخوان گونه قرار می‌دهد و با این کار سبب پر شدن فرورفتگی‌ها و افتادگی‌های گونه که به خصوص به علت افزایش سن به وجود می‌آیند، شود.

روش ترکیبی گونه گذاری با پروتز

گاهی اوقات ممکن است پزشک شما بعد از انجام بررسی‌ها و معاینات لازم به این تنیجه برسد که روش ترکیبی برایتان بهترین گزینه است. به ادغام دو روش بالا و پیاده سازی هر دو به طور همزمان، رشو ترکیبی گفته می‌شود.

چرا مراجعه به پزشک متخصص جهت گونه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است؟

توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از برداشتن هر قدمی، به تحقیق جهت پیدا کردن جراح ماهر بپردازید. در واقع، می‌توان اظهار کرد که مهم‌ترین قدم برای انجام این کار، انتخاب درست پزشک است.

از آنجایی که صورت ما ظرافت‌های خاصی دارد، گونه گذاری هم در دسته عمل‌های حساس قرار می‌گیرد که جراح مورد نظر باید برای انجام آن تخصص و دانش لازم را در اختیار داشته باشد. بنابراین می‌توان گفت جهت تضمین کیفیت عمل و سلامت خودتان، بهتر است به یک متخصص باتجربه مراجعه نمایید.

عمل گونه گذاری

انتخاب درست جراح متخصص؛ تضمین کننده کاهش عوارض احتمالی گونه گذاری

اگر شما هم تا این لحظه تصمیم خود را گرفته‌اید و قصدتان برای انجام این عمل جدی است، حتما برای انتخاب کردن پزشکتان وقت و وسواس لازم را به خرج دهید. در صورت مراجعه به پزشکی که دانش و تجربه کافی برای این کار را در اختیار نداشته باشد، ممکن است عواقب جبران ناپذیری برایتان رقم بخورد که نه تنها سبب رسیدن شما به هدفتان از عمل نشود، بلکه مشکلاتی هم به وجود بیاورد.

اگر به دنبال یک متخصص جراحی فک و صورت می‌گردید، پیشنهاد ما جناب آقای دکتر مهدی سزاوار که یکی از بهترین‌های حرفه خود هستند، می‌باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر وگرفتن مشاوره می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۷۸۴۹۶۷ تماس گرفته یا به صفحه وب سایت دکتر به آدرس (drsezavar.com) مراجعه نمایید .

نظرات