بیوگرافی ذبیح الله خداییان و همسرش و فرزندانش + عکس و سوابق

2

بیوگرافی و سوابق ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق ذبیح الله خداییان از لرستان تا قوه قضائیه و زندگی شخصی و سیاسی و شغلی ذبیح الله خدائیان همراه با خانواده و اهل کجاست و همه چیز درباره ذبیح الله خداییان سخنگوی جدید قوه قضاییه را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی ذبیح الله خداییان و همسرش و فرزندانش + عکس و سوابق و شغل همسر و فرزندان

بیوگرافی ذبیح الله خداییان

دکتر ذبیح الله خداییان چگنی, (zabihollah khodaeian) در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۴۲ در شهرستان چگنی استان لرستان متولد شد، او حقوقدان، سیاستمدار و مدرس دانشگاه و دارای مدرک تحصیلی دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی است که سِمت فعلی او (۱۴۰۰) رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سخنگوی قوه قضائیه در دولت آیت الله رئیسی می باشد.

بیوگرافی ذبیح الله خداییان و همسرش و فرزندانش + عکس و سوابق

همسر و فرزندان ذبیح الله خداییان

ایشان در سال ۱۳۷۲ در ۳۰ سالگی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند دو پسر و یک دختر می باشد.

پسر بزرگش ازدواج کرده و بهمراه همسرش دندانپزشک هستند و دخترش در رشته پزشکی در حال تحصیل است و پسر دیگرش محصل است.

آخرین مدرک تحصیلی

ذبیح الله خداییان در رشته حقوق تحصیل کرده و و فارغ التحصیل رشته دکتری حقوق جزا و جرم‌شناسی می باشد. همچنین به عنوان استاد در دانشگاه آزاد خرم آباد و شیراز و علوم قضایی تهران مشغول بود.

زندگی شخصی ذبیح الله خداییان

سوابق سال های فعالیت

ذبیح‌الله خدائیان از سال ۱۳۸۵ بعنوان ریاست دادگستری استان لرستان مشغول بکار شد و سپس در سال ۱۳۸۹ به ریاست دادگستری استان فارس منصوب شد و پس از آن در شهریور ۱۳۹۳ به سمت معاونت حقوقی قوه قضائیه و در اردیبهشت ۱۳۹۸ به سمت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد.

همسر و فرزندان ذبیح الله خدائیان

وی در سال ۱۳۷۰ به عنوان رتبه اول، دوره‌های کارآموزی قضایی خود را به اتمام رساند و به عنوان دادیار، کار قضایی خود را شروع کرد و سپس سمت‌هایی از جمله معاون دادستان، رئیس شعبه دادگاه بدوی و رئیس دادگاه تجدیدنظر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان و نهایتا رئیس کل دادگستری استان‌های لرستان و فارس، معاون حقوقی قوه قضاییه را بر عهده داشته است.

ایشان از سال ۱۳۸۵ بعنوان ریاست دادگستری استان لرستان مشغول به کار شد و سپس در سال ۱۳۸۹ به ریاست دادگستری استان فارس منصوب شد و پس از آن در شهریور ۱۳۹۳ به سمت معاونت حقوقی قوه قضائیه و در اردیبهشت ۱۳۹۸ به سمت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد.

زندگینامه ذبیح اله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه

دکتر خداییان از جمله کسانی است که افتخار خدمت در جبهه‌های حق علیه باطل را داشته و در دوران خدمت خود بارها به عنوان قاضی و مدیر نمونه از طرف روسای قوه قضاییه مورد تشویق قرار گرفته است.

از جمله فعالیت های اجرایی او میتوان به نماینده ایران در اجلاس سازمان جهانی مالکیت معنوی(WIPO) و سخنرانی در اجلاس سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو نام برد.

عکس های ذبیح الله خداییان

زندگی‌نامه و زندگی خصوصی

وی در فروردین سال ۱۳۴۲ در روستای میرزاوند شهرستان چگنی خرم آباد استان لرستان در خانواده مذهبی و کشاورز بدنیا آمد اعضای خانواده او افرادی تحصیل کرده و دارای مدارج عالی تحصیلی هستند.

او تا دوران دبیرستان در آنجا زندگی می کرد و پس از آن به همراه خانواده به خرم‌آباد مرکز استان لرستان مهاجرت کردند. بگفته ایشان در برنامه تلویزیونی دست خط ، وی در دوران متوسطه از دانش آموزان برتر بوده و برخی از مقاطع تحصیلی از جمله سال دوم و سوم دبیرستان را به صورت جهشی در یک سال به اتمام رساند و پس از اخذ دیپلم اقتصاد اجتماعی، به لحاظ تعطیلی دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی مدرک علوم اجتماعی را از مرکز تربیت معلم دریافت و در آموزش و پرورش مشغول به کار شد و پس از مدتی از دبیری به جبهه اعزام شد.

با بازگشایی دانشگاه‌ها در رشته حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد. وی پس از گذراندن دوره کارشناسی، ارشد خود را در رشته حقوق گرایش حقوق کیفری و جزم شناسی اخذ و دارای مدرک دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی می‌باشد.

همچنین ببینید: بیوگرافی و سوابق بکتاش آبتین نویسنده + علت درگذشت بکتاش آبتین و ماجرای زندان

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه کیست

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه کیست

ایشان در ۳ شهریور ۱۴۰۰ جانشین غلامحسین محسنی اژه‌ای به عنوان سخنگوی قوه قضائیه شد.
ذبیح الله خدائیان در تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۰ طی حکمی با حفظ سمت بعنوان هفتمین سخنگوی قوه قضائیه بمدت دو سال منصوب شد.

انتصاب به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

ذبیح الله خدائیان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با حکم سید ابراهیم رئیسی رئیس وقت قوه‌ قضائیه، به سمت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد.

خدائیان طرح بازدیدهای سرزده در قوه‌قضائیه را برای اولین بار اجرا کرد و در همان روز اول کاری با بازدید و بازرسی سرزده از واحدهای ثبتی تهرانپارس و لویزان، معاونت اجرای اسناد رسمی و اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری سازمان و توبیخ و تشویق برخی افراد کار را شروع کرد و در یک اقدام جالب سفر سرزده‌ای را به دو استان خراسان شمالی و گلستان داشت که با تغییر مدیران کل هر دو استان انجامید

بیوگرافی ذبیح الله خداییان قوه قضاییه

ایشان همچنین در اقدامی حدود ۷۰ نفر از کارمندان و مدیران ستادی و ثبتی متخلف کشور را دستگیر کرد.

اجرای طرح کاداستر و معاون حقوقی قوه‌قضائیه از شهریور ماه ۱۳۹۳ به مدت پنج سال از دیگر فعالیت های اوست

آقای ذییح الله خدائیان می باشد که در این مدت لوایح ابلاغ شده در دوره ایشان عبارتند:

• لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان
• لایحه تامین امنیت زنان در ایران یا منع خشونت علیه زنان.
• لایحه جامع اداری و استخدامی قوه قضائیه
• لایحه جامع مبارزه با فساد
• قانون تعزیرات
• اصلاح قانون آئین دادرسی کیفری
• قانون ثبت شرکت‌های تجاری
• لایحه نحوه اداره آپارتمان‌ها
• اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان، اسلحه و مهمات

 

2 دیدگاه در “بیوگرافی ذبیح الله خداییان و همسرش و فرزندانش + عکس و سوابق

  1. عبید گفت:

    سلام واقعا لیاقت بیشتر ازاینها را دارید چون از خانواده اصیل وکشاورز بدنیا امده اید انشالله خداوند شما را نگهدارد شما مشکلات مرزبانه را حل نمودی وکوهنورد هستین وخانواده مذهبی اگر تمام مسئولین مثل شما باشند دیگر هیچ مشکلی پیدا نخواهد شد خداوند بچه هایت را نگهدارد واز هربلای محفکوظ باشی

  2. رحیمی گفت:
    6
    1

    آقای علی هادی (چگنی) که معاونشه چه نسبتی دارند؟
    میگن دامادشه یعنی شوهر خواهرش .

نظرات