بیوگرافی شهید حسین شکرائیان از مفقود الاثری تا شناسایی پیکر + خانواده و نحوه شهادت

0

بیوگرافی و ماجرای شناسایی شدن پیکر شهید حسین شکرائیان با ماجرای مفقود الاثری تا شهادت +عکسهای خانواده و نحوه شهادت شهید حسین شکراییان و ماجرا و جزئیات شهادت در سال ۱۳۶۱ تا شناسایی شدن پیکرش در ۵ آبان ۱۴۰۰ را در ادامه با عکس های او ببینید

بیوگرافی شهید حسین شکرائیان از مفقود الاثری تا شناسایی پیکر + خانواده و نحوه شهادت

بیوگرافی شهید حسین شکرائیان

شهید حسین شکرائیان, متولد ۱۳۳۷ در همدان بود و در دوران دفاع مقدس دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت بود.

که دوران دفاع مقدس از لشکر ۳۲ انصارلله الحسین همدان عازم جبهه شد و پس از چندی در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۶۱ در عملیات مسلم بن عقیل (ع) در سومار به فیض شهادت نائل آمد.

نحوه شهادت و مفقودالاثری

این شهید در دوران دفاع مقدس از لشکر ۳۲ انصارلله الحسین همدان عازم جبهه شد و پس از چندی در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۶۱ در عملیات مسلم بن عقیل (ع) در سومار به فیض شهادت نائل آمد و پس از شهادت مفقود الجسد بود و با همان گمنامی در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شد.

بیوگرافی شهید حسین شکرائیان

همچنین ببینید: بیوگرافی شهید مدافع حرم شهید حسن عبدالله زاده + خانواده و نحوه شهادت

شناسایی شدن پیکر بعد از ۳۹ سال

شهید حسین شکراییان روز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ پس از گذشت ۳۹ سال دوری از خانواده، خبر پیدا شدن پیکر شهید جاویدالاثر حسین شکرائیان به پدر و مادرش توسط محمدرضا گرایی قهرمان کُشتی جهان در برنامه زنده تشرف شبکه یک سیما داده شد.

همچنین در این مراسم خانواده شهید حسین شکرائیان لوح تقدیری به قهرمان کُشتی جهان محمد‌رضا گرایی تقدیم کردند.

نماینده کمیته جست وجوی مفقودین در همدان گفت: خبر شناسایی این شهید گمنام شامگاه چهارشنبه درکنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) توسط جهان پهلوان محمدرضا گرائی با حضور جمعی از مسئولان به پدر و مادر و همچنین دیگر اعضای خانواده وی اطلاع داده شد.دوست‌پرست درباره جزییات برنامه‌های این شهید عنوان کرد: از آنجا که پیکر این شهید دراصفهان خاک سپاری شده تصمیم نهایی برای برگزاری مراسم وی در همدان یا اصفهان متعابقا اعلام می‌شود.

عکس شهید حسین شکرائیان

بیوگرافی شهید حسین شکرائیان

بهرام دوست‌پرست با اشاره به شناسایی پیکر خاک سپاری شده “شهیدجاویدالاثر حسین شکرائیان” اظهار داشت: بنابر اعلام‌ مسئول معراج الشهدای تهران سرهنگ رنگین پیکر مطهر این شهید چند سال پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست و جوی مفقودین به وطن بازگشت و از آن‌ جا که همراه شهید مدارک شناسایی نبوده است این پیکر مطهر در یکی از دانشگاهای اصفهان به عنوان شهید گمنام خاک سپاری گردید.

وی درباره نحوه شناسایی این شهید معزز ادامه داد: بعداز ارسال نمونه خون پدر ومادر شهید از طریق انجام آزمایشات دی.ان.ای موجود، پیکر شناسایی شد.

این مقام مسئول افزود: وی از شهدای جاویدالاثر سپاه انصارالحسین(ع) است که در ۲۵ آبان ماه سال ۶۱ در منطقه عملیاتی غرب به درجه رفیع شهادت نایل آمد

نظرات