بیوگرافی شهید مدافع حرم شهید حسن عبدالله زاده + خانواده و نحوه شهادت

1

با بیوگرافی شهید مدافع حرم حسن عبدالله زاده ، عکس های شهید حسن عبدالله زاده ، زندگینامه شهید مدافع حرم حاج حسن عبدالله زاده و همسرش ، زندگی شخصی و خانواده و نحوه شهادت در تدمر سوریه و محل تدفین و خاکسپاری این شهید بزرگوار در مجله حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی شهید مدافع حرم شهید حسن عبدالله زاده + خانواده و نحوه شهادت و عکس ها

بیوگرافی شهید حسن عبدالله زاده

شهیدحسن عبدالله زاده متولد سال ۱۳۶۴ در اهواز می باشد. او اصالتا لر چهارمحال و بختیاری از روستای شیخ‌علی‌خان شهرستان کوهرنگ بوده اما به علت شرایط شغلی پدر در اهواز دیده به جان گشود و ادامه زندگی‌اش متناسب با شرایط کاری پدرش در تهران گذشت.

شهید مدافع حرم حاج حسن عبدالله زاده کیست

خانواده

شهید عبدالله زاده فرزند سردار عبدالله زاده یکی از فرماندهان سپاه پاسداران و استاد مسعود عبدالله زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) عموی بزرگوارشان است

این شهید گرامی اصالتا لر چهارمحال و بختیاری از روستای شیخ‌علی‌خان شهرستان کوهرنگ بوده اما به علت شرایط شغلی پدر در اهواز متولدشد و ادامه زندگی‌اش متناسب با شرایط کاری پدرش در تهران گذشت.

بیوگرافی شهید حسن عبدالله زاده

همسر و فرزندان شهید حسن عبدالله زاده

شهید عبدالله زاده سال ها پیش ازدواج کرده بود و ثمره این ازدواج سه فرزند پنج، سه و یکساله به یادگار مانده است.

اعزام به سوریه

ایشان از سال‌های اول جنگ در سوریه برای دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) به این سرزمین اعزام می‌شد و به شدت عاشق حضرت عباس(ع) و به الگو پذیری از ایشان شجاع، صبور و نترس بود و در میدان‌های سخت روحیه دهنده به سایر نیروها بود.

شهید حسن عبدالله زاده فرزند سردار عبدالله زاده

تاریخ و نحوه شهادت

شهیدحسن عبدالله ‌‌زاده عصر روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در مسیر «دیرالزور» به «تدمر» سوریه در کمین نیروهای داعش به فیض شهادت نائل شد.

مراسم تدفین و تشییع شهیدحسن عبدالله زاده

پیکر شهید مدافع حرم عبدالله زاده پس از ورود به کشور برای طواف به حرم امام رضا علیه السلام انتقال داده شد و سپس روز ۱۶ خرداد نیز در تهران تشییع شد.

عموی شهید: اگر شرایط اجازه دهد پیکر شهید به زیارت امام رضا(ع) می‌رود و یکشنبه طبق وصیت خودش در درجه اول در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و اگر موافقت نشد در بهشت زهرا کنار قبر شهید ابراهیم هادی دفن می‌شود.

1 دیدگاه در “بیوگرافی شهید مدافع حرم شهید حسن عبدالله زاده + خانواده و نحوه شهادت

  1. نیما مرادی گفت:

    شهادت مبارک استاد!

نظرات