بیوگرافی ایرج طهماسب آقای مجری و همسر و فرزندانش + عکس جدید و جنجال اخیر

0

بیوگرافی ایرج طهماسب آقای مجری و همسر و فرزندانش + عکس جدید و جنجال اخیر

ایرج طهماسب مجری برنامه های کودک و نوجوان رادیو و تلویزیون, بیوگرافی کامل ایرج طهماسب و همسرش “مرجام مدرسی منشی صحنه”، عکسها و زندگی شخصی و ازدواج و پدر شدن و دخترانش و داماد و نوه اش و سوابق کاری و ادرس اینستاگرام خودش و همسرش “مرجان مدرسی” را در “مجله حرف تازه” میخوانید

ایرج طهماسب, مجری و گوینده رادیو و تلویزیون متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۳۸ در تهران است و اصالتا اهل جهرم و دارای مدرک لیسانس در رشته تئاتر می باشد.، مرجان مدرسی منشی صحنه همسرش است و دو دختر به نام های گلناز و یاسمن دارد. برخی او را ایرج طهماسبی می نامند. ایرج طهماسب برادر ناصر طهماسب دوبلور معروف است مردم عادی، ایرج طهماسب را با پروژه کلاه قرمزی و پسرخاله و به نام آقای مجری به یاد می‌آورند

عکس و بیوگرافی ایرج طهماسب و همسرش مرجان مدرسی + زندگی شخصی

بیوگرافی ایرج طهماسب مجری کلاه قرمزی

ایرج طهماسب متولد ۲۶ اردیبهشت ۱۳۳۸ در تهران ، مجری تلویزیون ، بازیگر ، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی است. ارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است همسر او مرجان مدرسی (منشی صحنه) میباشد و دو دختر به نام های گلناز و یاسمن دارد.این دو هنرمند در سال ۱۳۶۲ با هم ازدواج کرده اند.

بیوگرافی ایرج طهماسب و همسر و دخترانش یاسمن و گلناز + عکسهای خانوادگی در کانادا

سوابق و اجراها

همه مخاطبان و بیننده تلویزیون ،آقای طهماسب را به عنوان مجری برنامه کودک و نوجوان در برنامه عروسکی کلاه قرمزی میشناسند که در زمینه برناه های عروسکی در برنامه کودک و فیلم های سینمای ژانر کودک و نوجوان اجرا داشته است‌

ایرج طهماسبی اصالتا جهرمی یکی از شهرهای استان فارس می باشد.
علاوه بر این فعالیت ها مدتی در دانشگاه تهران استاد بوده و بازیگری و کارگردانی تدریس می کرده است.

طهماسب وقتی ۲۵ ساله بود بعنوان عروسک گردان وارد مجموعه “شهر موش ها” بکارگردانی مرضیه برومند شد. او فعالیت هنری‌اش را با بازی در فیلم “آن سوی مه” به کارگردانی منوچهر عسگری‌ نسب در سینما آغاز کرد.

او اخیرا برنامه مهمونی را در بخش نمایش خانگی تولید کرده که عروسک بچه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.  برنامه مهمونی محصول سال ۱۴۰۱ ایرج طمهاسب است

بیوگرافی ایرج طهماسب

او بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی همچون “کلاه‌ قرمزی و پسرخاله”، “یکی بود یکی نبود”، “دختر شیرینی‌ فروش”، “کلاه‌ قرمزی و سروناز”، “زیر درخت هلو” و “کلاه‌ قرمزی و بچه‌ ننه” را در کارنامهٔ هنری‌اش دارد.

ایرج طهماسب و فاطمه معتمدآریا

طهماسب همچنین در مجموعه‌های “آرایشگاه زیبا”، “النگ و دولنگ”، “خانوادهٔ عجیب و کلاه‌ قرمزی” به نقش‌آفرینی پرداخته و در برنامهٔ صندوق پُست و اولین حضور شخصیت عروسکیِ کلاه‌قرمزی در تلویزیون، به‌عنوان مجری حضور داشته‌ و به هیمن واسطه به شهرت رسیده است. البته او همکاری خوبی را با حمید جبلی و فاطمه معتمدآریا در فیلم‌ها و مجموعه‌های خود دارد. گفتنی است ایرج طهماسب در زمستان ۱۳۹۵ نخستین کتاب داستان خود را با نام “سه قصه” منتشر کرد.

همسر ایرج طهماسب کیست

او در سال ۱۳۶۲ با مرجان مدرسی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو فرزند دختر بنام های “یاسمن” و “گلناز” است. یکی از دخترانش ازدواج کرده و صاحب داماد و نوه است

 بیوگرافی ایرج طهماسب و همسرش مرجان مدرسی و فرزندان +عکس

بیوگرافی مرجان مدرسی همسر ایرج طهماسب

مرجان مدرسی دانش اموخته رشته معماری و گرافیک و نقاشی است و در همین زمینه کار می کند.
او تا سال ۱۳۹۲، بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی از آثارش برگزار کرده که در زمینه آبرنگ بوده و بیشتر الهام‌ گرفته از سید جمال الدین خرمی نژاد بوده است.

ایرج طهماسب و همسرش

ببینید: بیوگرافی حسن شکوهی و همسر اول و دومش ساناز هرندی + ماجرای ازدواج مجدد و همسر جدیدش

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی iraj.tahmasb در دسترس عموم قرار دارد.

علت مهاجرت و زندگی در کانادا

خالق کلاه قرمزی و عروسک بچه و برنامه مهمونی ۱۴۰۱ سال ها پیش از ایران مهاجرت کرده و مقیم کانادا است و به همراه خانواده اش در کانادا زندگی می کند.

فقط برای ساخت برنامه کلاه قرمزی و یا تولید فیلمی به ایران می آید و بعد از اتمام هر پروژه ای دوباره به کانادا می رود.
در این کشور ، دفتری دارد از همان‌جا کارها را برنامه ریزی می کند.

 بیوگرافی ایرج طهماسب و همسرش مرجان مدرسی و فرزندان

برنامه مهمونی

آقای طهماسب که همه او را با نام آقای مجری می شناسیم برنامه‌ای به نام “مهمونی”با عروسک‌های جدیدش زندگی هنری تازه‌ای آغاز کرده است. آقای مجری معروف و دوست داشتنی که تجربه‌ی ساخت فیلم و برنامه‌های تلوزیونی متعددی را در کارنامه‌ی هنری خود دارد، این بار برای پخش تاک شوی “مهمونی” سراغ VODها رفته و پلتفرم نماوا را برای پخش این مجموعه انتخاب کرده است. ایرج طهماسب نه تنها مجری تاک شوی مهمونی است که نویسندگی و کارگردانی این مجموعه را نیز به عهده دارد و حسن خدادای به عنوان تهیه کننده‌ی این مجموعه با او همکاری دارد.

عکس خانوادگی جدید ایرج طهماسب

در عرصه بازیگری کارش را با فیلم آن سوی مه در سال ۱۳۶۳ شروع کرده و سپس با فیلم خط پایان استعداد و بازی خوبش را به نمایش گذاشت.
در بیشتر بازی ها و آثارش فاطمه معتمدآریا و حمید جبلی همبازی و همکار بوده است.
از میان کارگردانی و بازیگری و عروسک گردانی ایشان عروسک گردانی را ترحیح می دهد و بسیار علاقه مند به این هنر هستند.

ایرج طهماسب میگوید فکر کردم اینها برای نسل جدید جالب باشد که بدانند فقط خودنویسی، یعنی هرچه از دهانت در می آید بنویسی، ادبیات نیست، بلکه در ادبیات باید گونه ها و شکل های مختلف را کشف کنی تا برسی به نثر خودت و نثری که علاقه داری. ادبیات امروز خیلی خودنویسی و خودنگاری شده، یعنی طعم شخصی دارد و زبان یک فرد است. دارد در حد خاطره نویسی می شود، در صورتی که وقتی به تاریخ ادبیات مراجعه می کنیم، می بینیم که خیلی سبک های مختلف نگارش وجود دارد و بچه ها کم این کارها را انجام می دهند؛ یعنی تجربه جالبی در این زمینه ندارند. باید کار بکنند و شیوه ها و ساختارهای نوشتن را کشف کنند. اگر بخواهیم مقایسه بکنیم، در بین ایرانی ها از نظر سبک، داستان های شما نزدیک به رئالیسم جادویی غلامحسین ساعدی است و در لحن هم، مخصوصا آنجا که حماسی می شود، شبیه آثار بهرام بیضایی. این را قبول دارید؟ هرکدام اینها نوعی از نگارش است. فقط مساله اصلی من این بود که به مخاطب بگویم باید گونه های مختلف را بلد باشد بنویسد. حالا انتخاب بکند چیزی را که خودش می خواهد بنویسد. مثل نقاشی است. شما باید بلد باشید کلاسیک نقاشی کنید، امپرسیونیسم بلد باشید، مکتب فوبیسم بلد باشید، مکتب های مختلف بلد باشید؛ حالا در این سبک ها سبک خودتان را عرضه بکنید.

احتمالا حداقل یک مرتبه هم که شده، بخش‌هایی از نمایش مهمونی به کارگردانی ایرج طهماسب را در فضای مجازی تماشا کرده‌اید یا شاید هم هر هفته منتظر هستید تا مجموعه مهمونی از پلتفرم نماوا منتشر شود. در این یادداشت به این موضوع می‌پردازیم که آیا نمایش مهمونی ایرج طهماسب سزاوار تمجید است؟ به زبانی ساده‌تر آیا سریال مهمونی استحقاق این همه پیگیری از سمت مخاطب را دارد؟

بیوگرافی و عکس جوانی و قدیمی ایرج طهماسب مجری کلاه قرمزی

طهماسب با ساخت کلاه قرمزی و فیلم سینمایی آن در سال ۷۲ به شدت مشهور شد و یکی بهترین فیلم های ماندگار دهه هفتاد شد.
بعدها کلاه قرمزی و سروناز و کلاه قرمزی و بچه نیز یکی پس از دیگری شاهکارش را به نمایش گذاشت.
همه کارهایی که کلاه قرمزی در آن نقش داشته محبوب همه سنین و همه اقشار بوده و بسیار دوست داشتنی در بین مردم می باشد.
نقش آقای مجری در برنامه کودک و نوجوان نیز محبوب ترین برنامه تلویزیون در دهه هفتاد بوده است‌‌.

سریال و مجموعه های تلویزیونی

  • کلاه قرمزی ۹۷ (کارگردان، نویسنده، بازیگر) (۱۳۹۷–۱۳۸۱)
  • صندوق پُست (اولین حضور کلاه قرمزی) (مجری) (دههٔ ۱۳۷۰)
  • صبحگاه خونین (۱۳۶۹)
  • النگ و دولنگ (کارگردان)
  • خانوادهٔ عجیب (کارگردان و بازیگر) (۱۳۶۷)
  • خونهٔ مادربزرگه
  • مدرسهٔ موش ها
  • فیلم دختر شیرینی فروش
  • مسابقهٔ تلویزیونی هتل پُرستاره
  • النگ و دولنگ (کارگردان)
  • فیلم زیر بام های شهر
  • آرایشگاه زیبا
  • سقائک و شانه به سر دانا (کارگردان)
  • فیلم زیر درخت هلو

    ایرج طهماسب و فاطمه معتمدآریا و کلاه قرمزی

فیلم های سینمایی

  • کلاه قرمزی و بچه ننه (۱۳۹۰)
  • رفیق بد (۱۳۸۶)
  • زیر درخت هلو (۱۳۸۴)
  • کلاه قرمزی و سروناز (۱۳۸۱)
  • دختر شیرینی فروش (۱۳۸۰)
  • یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)
  • عینک دودی (۱۳۷۸)
  • کلاه قرمزی و پسرخاله (۱۳۷۳)
  • راز کوکب (۱۳۶۸)
  • زیر بام های شهر (۱۳۶۸)
  • روز باشکوه (۱۳۶۷)
  • جهیزیه ای برای رباب (۱۳۶۶)
  • صعود (۱۳۶۶)
  • روزهای انتظار (۱۳۶۵)
  • مقاومت (۱۳۶۵)
  • آن سوی مه (۱۳۶۴)
  • خط پایان (۱۳۶۴)

 

عکسهای جدید ایرج طهماسب و همسرش مرجان مدرسی

عکس جدید ایرج طهماسب

عکس جدید ایرج طهماسب

عکس جدید ایرج طهماسب و دخترش

عکس جدید ایرج طهماسب و خانواده اش

عکس جدید ایرج طهماسب و حمید جبلی

بیوگرافی ایرج طهماسب و همسرش مرجان مدرسی و فرزندان +عکس

ایرج طهماسبی مجری، بازیگر، صداپیشه و عروسک‌گردان محبوب دل بسیاری از علاقه‌مندان به هنر و سینماست. طهماسب برخلاف عده‌ای دیگر که تنها از سر علاقه و بدون تحصیلات آکادمیک وارد این میدان شده‌اند، رشته تحصیلی‌اش تئاتر بوده و به همین دلیل، آثارش بر طبق یک سری از اصول و مفاهیم پایه‌ای هنر ساخته می‌شود. همکاری ایرج طهماسب با مرضیه برومند در مجموعه نمایشی مدرسه موش‌ها، یکی از نقطه قوت‌های طهماسب در مقام عروسک‌گردان بود. طهماسب چند سال پس از این پروژه، شانسش را در دنیای بازیگری با ورود به فیلم خط پایان به کارگردانی محمدعلی طالبی نیز امتحان کرد. با این حال، اکثر مردم، اغلب این هنرمند دوست‌داشتنی و توانمند را با این آثار مذکور نمی‌شناسند.

نظرات