بیوگرافی و سوابق جابر صادق زاده از کشتی آزاد تا پهلوانی + عکسهای خانوادگی و شغل

0

بیوگرافی جابر صادق زاده از کشتی آزاد تا قهرمان کشتی پهلوانی و همسر و خانواده اش + عکس های جدید اینستاگرامی و سوابق کشتی و قهرمانی پهلوان جابر صادق زاده به همراه عکس های خانوادگی و زندگینامه و شغل از زبان خودش و ماجرای ازدواج و نشانی اینستاگرامی اصلی و فیلم فینال کشتی پهلوانی جابر صادق زاده را در بیوگرافی وی در ادامه لز مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و سوابق جابر صادق زاده از کشتی آزاد تا پهلوانی + عکسهای خانوادگی و شغل و افتخارات و مسابقات کشتی

 

بیوگرافی جابر صادق زاده کشتی پهلوانی

جابر صادق زاده, کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی کشتی پهلوانی ایران, در دهه ۷۰ در قائمشهر متولد شد, او دارای وزن ۱۲۰ کیلوگرم است و سابقه قهرمانی در سه رشته کشتی آزاد و پهلوانی و ساحلی را دارد.

خانواده و زندگی شخصی

جابر صادق زاده، در خانواده‌ای ۱۰ نفره با ۸ فرزند به دنیا آمده و خودش فرزند آخر خانواده است. یکی از برادران بزرگ او که خودش کشتی‌ گیر بوده که الان به عنوان مشاور در کنارش قرار دارد. پدرش فرهنگی و معلم بازنشسته است و در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده.

جابر صادق‌زاده قهرمان سنگین‌ وزن کشتی ایران و جهان افتخار خادمی آستان کبریایی حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) را کسب کرده است.

عکس خانوادگی جابر صادق زاده

 

فعالیت های ورزشی

صادق زاده کشتی را از ۱۰ سالگی بطور حرفه ای آغاز کرده و تاکنون مدال های رنگارنگی را در کارنامه ورزشی خود در رشته کشتی به ثبت رسانده است.
او عنوان قهرمانی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان جهان در رومانی و رکورد جام جهانی آلمان و‌ مسابقات آسیایی اندونزی را در کارنامه ورزشی خود دارد.

صادق زاده به عنوان تنها کشتی‌گیری شناخته می‌شود که قهرمانی در سه رشته مختلف کشتی آزاد، پهلوانی و ساحلی را داراست و از این حیث رکورد دار محسوب می‌شود

بیوگرافی و سوابق جابر صادق زاده از کشتی آزاد تا پهلوانی + عکسهای خانوادگی و مسابقات و افتخارات و قهرمانی ها و اینستاگرام

عنوان پهلوان باشی

جابر صادق زاده در سال ۱۳۹۸ با دریافت ششمین بازوبند پهلوانی ایرانی ، به عنوان پهلوان باشی معرفی شد وی اکنون دارای بزرگترین آکادمی ورزشی در استان مازندارن میباشد که در قائمشهر تاسیس شده است.

مسابقات کشتی جابر صادق زاده

تیم ملی کشتی

پهلوان صادق زاده در رده های مختلف تیم ملی از تیم ملی کشتی آزاد نونهالان، نوجوانان، جوانان تا تیم ملی کشتی بزرگسالان عضو بوده و سن ۲۱ سالگی عنوان پهلوانی را در تاریخ کشتی ایران کسب کرد.
ز مهمترین افتخارات وی می‌توان به مدال طلای جام‌جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای تاجیکستان، مدال طلای کشتی ساحلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ تایلند و طلای جوانان جهان در رومانی اشاره کرد.

فینال کشتی جابر صادق زاده در کشتی پهلوانی

رقابت کشتی گیران برای کسب بازوبند پهلوانی در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و فینال سنگین وزن کشتی پهلوانی جابر صادق زاده با امیر محمدی برگزار شد که در نهایت صادق زاده به قهرمانی رسید و هفتمین بازوبند قهرمانی کشتی پهلوانی را به بازو بست

جابر صادق زاده پهلوان باشی جوان و جدید کشور یک ورزشکار دهه هفتادی است و لقب جوان‌ترین پهلوان باشی کشور را در سن ۲۸ سالگی با کسب ششمین بازوبند پهلوانی از آن خود کرد

فیلم فینال کشتی پهلوانی جابر صادق زاده

همچننی بخوانید: بیوگرافی محمدهادی ساروی کشتی گیر ایرانی و همسرش + عکسهای خانوادگی و مسابقات

شروع حرفه ای کشتی

صادق‌زاده کشتی را از سن ۱۰ سالگی زیر نظر منوچهر صمدی و فتاح شیر آقایی شروع کرد و اولین مدالش را در مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان کشور در سال ۸۴ در وزن ۵۹ کیلوگرم به میزبانی اراک کسب کرد.

اولین مدال جهانی در نوجوانی

وی اولین مدال جهانی را در سال ۲۰۰۸ در مسابقات نوجوانان آسیا در وزن ۱۰۰ کیلوگرم کسب کرد که موفق به کسب مدال طلا شد. پس از آن عنوان قهرمانی جام جهانی جوانان در آلمان، قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۱ و قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۱ در بخارست رومانی را به دست آورد

بیوگرافی جابر صادق زاده کشتی پهلوانی

جابر صادق زاده از کشتی آزاد تا پهلوانی

جابر به دلیل مصدومیت نتوانست در المپیک ۲۰۱۲ شرکت کند، در حالی که بسیاری از کارشناسان از وی به عنوان یکی از شانس‌‌های حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن یاد می‌‌کردند.
همین اتفاق باعث شد تا به تدریج از کشتی آزاد شده و به کشتی پهلوانی نزدیک شود.

گفتگوی خواندنی جابر صادق زاده کشتی پهلوانی درباره زندگینامه

• چه شد که کشتی را انتخاب کردی

برادر بزرگم کشتی می‌ گرفت و مشوق اصلی من در این رشته بود.
او در تمام این سال‌ ها به عنوان مربی و مشاور اصلی‌ ام کنارم بوده و به من مشورت می‌ داده است.

ما از خانواده‌ ای متوسط و ضعیف جامعه بودیم که پدرم فرهنگی و معلم بازنشسته است. چون خانواده پرجمعیتی بودیم خیلی سخت بود، اما منوچهر صمدی که از سنین پایه مربیگری‌ ام را بر عهده داشت همیشه کمک زیادی به من می‌ کرد و حتی در شرایطی که توان مالی بالایی نداشتم، کفش کشتی برایم می‌ خرید.

• خیلی زود در رده‌‌های ملی به عناوین قهرمانی رسیدی...

در سال ۲۰۰۸ در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به همراه حامد طالبی قهرمان شدیم.

بعد از آن هم در مسابقات جوانان آسیا و جوانان جهان هم قهرمان شدم. البته در رقابت‌ های جهانی جوانان هیچ امتیازی به حریفانم ندادم و قهرمان شدم.

• اما در حد فاصل بین سال‌ های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ حضور در تیم‌‌های ملی نداشتی؟

در اردوهای تیم ملی حضور داشتم و حتی به مسابقات بین‌ المللی اعزام می‌ شدم.

در آن سال مجید خدایی سرمربی تیم ملی بود که به همراه سایر نفرات به تورنمنت پیروزی در ترکیه اعزام شدیم که اتفاقا در آن رقابت ها طاها آکگول، قهرمان کنونی کشتی آزاد جهان و المپیک را شکست دادم، اما متاسفانه با نظر کادر فنی وقت تیم ملی به مسابقات اعزام نشدم، اما بعد از آن (۲۰۱۱) که به مسابقات جهانی اعزام شدم موفق شدم طلا بگیریم.

• بعد از قهرمانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ جوانان خیلی‌ از کارشناسان با توجه به خلائی که وجود داشت، شما را مهره مناسبی برای سنگین‌ وزن کشتی آزاد می‌‌دانستند. چه شد که از این فضا دور شدی؟

متاسفانه در آن زمان آسیب دیدگی بد موقعی گریبانم را گرفت که من را خیلی عقب انداخت.
تا آمدم خودم را مجددا به مرز آمادگی برسانم فرصت‌ های زیادی را از دست دادم.

عکس های جدید جابر صادق زاده قهرمان کشتی پهلوانی

• جذب کشتی پهلوانی و ساحلی شدم

از طرفی جذب کشتی پهلوانی و کشتی ساحلی شدم که خوشبختانه نتایج خوبی هم برای من در پی داشت که باعث شد فضایی ذهنی ام به کلی تغییر کند.

البته همزمان در مسابقات کشتی آزاد نیز شرکت می‌ کردم و در سال ۲۰۱۷ در بازی‌ های کشورهای اسلامی در کشتی آزاد موفق به کسب مدال برنز شدم.

• آیا در تمام این سال‌ ها به این موضوع فکر نکردی که بار دیگر شانست را برای حضور در کشتی‌‌ آزاد امتحان کنی؟

شرایطم به گونه‌ ای بود که در کشتی پهلوانی موقعیت خوبی داشتم و خودم هم علاقمند به ادامه فعالیت در این رشته بودم، اما بدون شک رویای هر ورزشکاری حضور روی سکوی المپیک است که من هم مستثنی نیستم.

سوابق و افتخارات پهلوان جابر صادق زاده

جوان‌ ترین پهلوان باشی کشور

در سال ۹۱ در ۲۱ سالگی نخستین بازوبند پهلوانی‌ ام را گرفتم. سال ۹۳ دوم شدم و از سال ۹۴ تا به امسال بازوبند پهلوانی را در اختیار دارم.

بار سنگینی روی دوشم قرار داده شده است. یک پهلوان باید از خصایص اخلاقی بالایی برخوردار باشد. شما خودتان در جامعه حضور دارید؛ مردم متاسفانه گرفتار هستند و مشکل دارند. همه هم از ما به عنوان پهلوان و ورزشکار شناخته شده کشور انتظار دارند و همواره مشکلات و گرفتاری‌ های خودشان را با ما در میان می‌ گذارند؛ ما هم وظیفه داریم دست آنها را بگیریم، اما واقعا خیلی سخت است و دست خودمان بسته است.

مگر حق سفره‌ ای که به پهلوانان تعلق می‌‌گیرد، به شما پرداخت نمی‌ شود؟

در حالی که از ۲ سال قبل باید حق سفره پهلوانی را دریافت می‌‌کردم تا در چنین اموری صرف شود، اما این طور نشده است.

نهایتا بعد از ۲ سال دوندگی ۸ ماه قبل موفق به کسب مجوز شدم، اما ۸ ماه است که با وجود دستور برای پرداخت حق سفره، فدراسیون ورزش‌ های پهلوانی و زورخانه‌ ای اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

زندگینامه جابر صادق زاده قهرمان کشتی پهلوانی

شغل و درآمد جابر صادق زاده

من خودم کارمند اداره ورزش و جوانان شهرستان قاّمشهر هستم و درآمد چندانی ندارم. از طرفی دوست دارم به افرادی که برای کمک مراجعه می‌ کنند هم کمک کنم.

من کارمند اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر هستم. دوست خوبم فرشید قدمی رئیس این اداره است که محبت زیادی به من دارد. از طرفی مشاور ورزشی حسین‌ زادگان مدیر کل ورزش و جوانان استان هم هستم که همواره حمایت‌ های خوبی از من و ورزش داشته است.

• کشتی ساحلی را چطور؟ این رشته را ادامه خواهی داد؟
متاسفانه هیچ حمایتی از سوی فدراسیون و وزارت ورزش صورت نمی‌ گیرد و انگیزه‌ ای برای ادامه کار نمی‌ ماند.

من دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی هستم و هزینه تحصیلاتم بسیار بالاست که اگر بخواهم ورزش حرفه‌ ای و قهرمانی را هم ادامه دهم نیازمند حمایت‌ های بیشتر مسئولان هستم.

در ۲ دوره رقابت‌ های کشتی ساحلی، قهرمان جهان شدم که پاداشی به من تعلق نگرفت. از طرفی به دلیل کسب عنوان قهرمانی کشور در سال ۹۶ قرار بود فدراسیون کشتی ۳۰ سکه به من اهدا کند که این اتفاق هم نیفتاده است.

• آیا تا به حال به حضور در عرصه مربیگری فکر کرده ای؟

در باشگاهی که در قائم شهر تمرین می کنم در رده های سنی پایه یک بار در هفته به بچه ها کمک می کنم. خودم هم علاقمند به ادامه فعالیت در این زمینه هستم؛ اگر هم به حضور من در تیم های ملی نیاز باشد حتما تمایل دارم که تجربیاتم را در اختیار کشتی گیران جوان تر قرار دهم.

اینستاگرام جابر صادق زاده

صفحه رسمی این قهرمان کشتی پهلوانی با نشانی jaber_sadeghzadeh در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هم اکنون شما میتوانید تصاویر و عکس های شخصی و فعالیت های او بیشتر آشنا شوید.

عکس های جدید جابر صادق زاده قهرمان کشتی پهلوانی

عناوین و مدال های کسب شده توسط جابر صادق زاده

• جهان پهلوان و صاحب ۷ بازوبند پهلوانی ایران
• دارنده مدال طلای جام‌جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای تاجیکستان (۱۳۹۳)
• کسب بازوبند و عنوان پهلوانی سال ۹۱ ایران
• مدال طلای کشتی ساحلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ تایلن
• مدال طلای جوانان جهان در رومانی ( ۱۳۹۰)
• مدال طلای جام جهانی آلمان

• دارنده مدال طلای آسیایی در اندونزی (۹۰)
• دارنده مدال برنز جام یاشاردوغو ترکیه ۲۰۱۲
• دارنده مدال برنز جام مدوید بلاروس ۲۰۱۲
• دارنده مدال طلای کشتی پهلوانی در وزن + ۹۰ کیلوگرم جام تختی در کرمانشاه
• دارنده مدال نقره کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در مشهد (۱۳۹۳)

• دارنده مدال طلای بین‌المللی در آذربایجان (۹۰)
• دارنده مدال طلای بین‌المللی در بلغارستان (۹۰)
• دارنده مدال طلای مسابقات پهلوانی آسیا نپال (۱۳۹۲)
• دارنده مدال برنز جام تختی تهران ۲۰۱۳
• دارنده مدال طلای اولین دوره مسابقات کشتی ساحلی ایران گیلان

• دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی کشتی ساحلی تایلند (۲۰۱۴)
• دارنده بازوبند پهلوانی کشور ۱۳۹۴
• دارنده مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ کشتی پهلوانی لهستان(۲۰۱۵)
• دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کشتی ساحلی رومانی(۲۰۱
• دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کشتی ساحلی کرواسی(۲۰۱۶)
• دارنده مدال طلای مسابقات کشتی آزاد جام مدوید بلاروس(۲۰۱۶)

بیوگرافی جابر صادق زاده کشتی پهلوانی و همسرش + عکس ها

نظرات