راهنمای خرید مبل استیل از مونیکا چوب

1

دکوراسیون‌های مجلل همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشتند و افراد زیادی هستند که این سبک از دکوراسیون و مبلمان را به مدل‌های مینیمال و ساده ترجیح می‌دهند. برای ساخت یک دکوراسیون مجلل و باشکوه، باید از عناصر مشخصی در فضا استفاده کرد. جهت ایجاد چنین فضایی، استفاده از مبل استیل می‌تواند یک ایده عالی باشد. مبل استیل ظاهر بسیار مجللی دارد و اگر به درستی با سایر عناصر موجود در دکوراسیون هماهنگ شود، می‌تواند یک فضای باشکوه و فاخر در خانه ایجاد کند. اگر دوست دارید با خصوصیات مبل استیل، قیمت مبل استیل و نکات مهم برای خرید مبل استیل بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 مبل استیل

مبل استیل چیست؟

مبل استیل یا مبل سلطنتی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مبلمان در جهان است و طراحی و متریال آن به شکلی است که برای افرادی که دوست دارند فضای خانه خود را باشکوه و مجلل طراحی کنند، یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مبل استیل دارای چند ویژگی بخصوص است که آن را از سایر انواع مبل، مثل مبل راحتی و مبل کلاسیک مجزا می‌کند. تفاوت اصلی مبل استیل با سایر مبل‌ها، شکل ظاهری آن است که گفته می‌شود الهام‌گرفته از سبک مبلمان اروپایی و تا حدی نیز ملهم از مبل‌های تجملاتی مصری است.

برای ایجاد طرح‌های جذابی که در مبل سلطنتی می‌بینیم، از هنر منبت‌کاری استفاده می‌شود که در نهایت کار را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند. برای ساخت مبل استیل معمولا از چوب‌های جنگلی دارای بافت متراکم استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توان به چوب گردو، راش، ممرز، توت و توسکا اشاره کرد. استفاده از این چوب‌ها باعث می‌شود محصول نهایی دارای استحکام و طول عمر مناسب و همچنین زیبایی خیره‌کننده‌ای باشد.

برای ایجاد هماهنگی و تناسب در طراحی مبل سلطنتی، باید از پارچه‌های نفیس مرغوب نیز استفاده کرد. برای ساخت این مبل‌ها معمولا از پارچه‌های گرانبهایی مثل مخمل، چرم و پوست اسبی استفاده می‌شود که معمولا دارای خاصیت نانو (ضدآب) نیز هستند.

چیدمان مبل استیل

مبل استیل معمولا به دلیل ماهیت تجملاتی که دارد، در اندازه‌هایی کمی بزرگتر نسبت به مبل‌های دیگر ساخته می‌شود. علاوه بر اندازه و ارتفاع بیشتر، ست‌های مبل استیل نیز معمولا تعداد بیشتری دارند و برخلاف سایر مدل‌ها مبل که معمولا به صورت ۷ یا ۸ نفره تولید می‌شوند، این مبل‌ها به طور معمول به صورت ۹ نفره در بازار موجود هستند.

بنابراین برای چیدمان مبل استیل باید فضای کافی در نظر گرفت. یادتان باشد مبل استیل در فضاهای بسته و کوچک چندان جلوه‌ای ندارد و شکوه آن به زیبایی نشان داده نمی‌شود. مدل‌های متنوعی از مبل استیل در بازار موجود است، بنابراین اگر فضای زیادی ندارید، می‌توانید از مدل‌های نسبتا جمع‌وجورتر استفاده کنید. برای چیدن مبل استیل بهتر است بازترین فضای خانه را انتخاب کنید و حتما بین مبل‌ها، فضای کافی در نظر بگیرید.

پارچه روکش مبل استیل می‌تواند هر رنگی داشته باشد اما رنگ‌های قهوه‌ای، کرمی و بژ قطعا جلوه بهتری به این مدل از مبل‌ها می‌بخشند. با انتخاب یک رنگ مناسب برای پارچه مبل خود و در نظر گرفتن تناسب آن با رنگ سایر عناصر موجود در فضای خانه، مثل فرش، پرده، تابلوها و مجسمه‌ها، می‌توانید در نهایت یک دکوراسیون هارمونیک، جذاب و مجلل ایجاد کنید. استفاده از چند مجسمه یا تابلو به رنگ طلایی، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر زیباتر شدن دکوراسیون خانه‌تان می‌گذارد.

قیمت مبل استیل

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند بر قیمت مبل استیـل تاثیر بگذارند. به طور کلی، مبل استیل به دلیل داشتن فرآیند تولید سخت‌تر و همچنین به دلیل ابعاد بزرگتری که نسبت به سایر مدل‌های مبل دارد، دارای قیمت بالاتری نیز است.

نوع چوب، جنس پارچه و میزان منبت‌کاری انجام شده بر روی مبل استیل، از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌گذاری این مبل ها هستند. استفاده از چوب‌های مرغوب مثل راش گرجستان و گردو، استفاده از پارچه‌های نفیس مثل چرم و مخمل و انجام منبت‌کاری‌های ظریف بر روی کار، باعث می‌شوند محصول نهایی قیمت بالاتری نسبت به کارهای دیگر داشته باشد.

اگر بودجه متوسطی دارید و علاقمند به خرید مبل استیل هستید، می‌توانید نوع چوب، جنس پارچه و میزان تزئینات کار را به سلیقه خود و با مشورت سازنده یا فروشنده تا حدودی تغییر دهید. خوشبختانه در زمینه ساخت مبل استیل تنوع زیادی وجود دارد و با یک بودجه متوسط همچنان می‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید.

تفاوت مبل استیل با مبل نیمه استیل

شاید در هنگام خرید و انتخاب مبل، با عبارت مبل نیمه استـیل مواجه شوید و برایتان سوال شود که تفاوت مبل استیـل با مبل نیمه استـیل چیست. در ادامه ۳ تفاوت اصلی این دو مبل را با هم بررسی می‌کنیم تا ببینیم چرا مبل‌های نیمه استـیل برای افرادی که بودجه و فضای کمتری دارند، گزینه مناسب‌تری هستند.

میزان تزئینات

تفاوت اصلی این دو در شکل ظاهری آن‌ها است؛ مبل نیمه استیـل نسبت به مدل استیـل دارای تزئینات کمتری است، اما به سادگی مبل کلاسیک هم نیستند. به طور کلی، جنس چوب، جنس پارچه و نوع فوم به کار رفته در مدل‌های استیل و نیمه استیل یکسان است اما میزان منبت‌کاری‌های صورت گرفته بر روی کارهای نیمه استیل اندکی کمتر و ساده‌تر هستند.

تعداد صندلی ها

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم مبل استیـل و نیمه استـیل، تعداد اجزای ست است. به طور معمول مبل استیل شامل یک مبل ۳ نفره، ۴ مبل تک‌نفره و ۲ مبل میزبان می‌شود که اندکی با مبل‌های تک‌نفره متفاوت هستند. مبل نیمه استیـل به صورت ۸ نفره ساخته می‌شود و شامل یک صندلی سه‌نفره و ۴ صندلی تک‌نفره است و همگی آن‌ها شبیه به هم هستند.

قیمت

تفاوت دیگر این دو مبل در نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها است. مبل نیمه استـیل به دلیل داشتن تعداد صندلی‌های کمتر و همچنین تزئینات ساده‌تر، طبیعتا دارای قیمت پایین‌تری نیز است.

مراقبت و نگهدار از مبل استیل

به دلیل آنکه برای ساخت مبل استیـل از مرغوب‌ترین انواع چوب و پارچه استفاده می‌شود، به طور کلی این نوع مبل نسبت به سایر انواع مبل، آسیب‌پذیری کمتری دارد. بخصوص که پارچه مورد استفاده برای ساخت مبل استیـل نیز معمولا از جنسی است که گردوخاک زیادی جذب نمی‌کند و بنابراین نیاز کمتری به تمیزکاری دارد؛ اما برای آنکه بتوانید از زیبایی و استحکام این مبل‌ها به مدت طولانی‌تری بهرمند شوید، بهتر است چند نکته را به خاطر داشته باشید.

  • مبل حتما بر روی یک سطح کاملا صاف قرار بگیرد تا پایه‌های آن دچار آسیب نشوند.
  • از قرار دادن اجسام نوک‌تیز و برنده و همچنین وسایلی که دارای ترکیبات شیمیایی هستند (مثل روزنامه) بر روی مبل خودداری کنید.
  • از قرار دادن ظروف خیس یا ظروف داغ به مدت طولانی روی میز ست‌های سلطنتی اجتناب کنید.
  • به صورت هفتگی با استفاده از یک پارچه نمناک لطیف بخش‌های چوبی مبل را گردگیری کنید.
  • برای تمیز کردن بخش پارچه‌ای مبل می‌توانید مقدار کمی سرکه یا جوش‌شیرین را در آب حل کنید و با یک دستمال نرم قسمت موردنظر را تمیز کنید.
  • مبل نباید در معرض نور شدید آفتاب و همچنین در نزدیکی وسایل گرمایشی و سرمایشی باشد.
  • به منظور جلوگیری از مستهلک شدن مبلمان، بهتر است جای مبل‌ها هرازگاهی تغییر کند تا از تمام صندلی‌ها به یک اندازه استفاده شود.

مبل استیل؛ باشکوه و مجلل

برای ایجاد یک چیدمان مجلل و فاخر کارهای زیادی می‌توان انجام داد؛ استفاده از پرده‌ها، تابلوها، مجسمه‌ها و فرش‌های مجلل می‌تواند ما را به این هدف نزدیک کند اما با قرار دادن یک ست مبل استیل در کنار این‌ها، می‌توان شکوه و زیبایی فضا را کامل کرد.

مبل استیل

مبلمان سلطنتی ۷۰ درصد از فروش مبلمان را تشکیل می دهد. در واقع دلیل درصد فروش بالای آنها واضح است؛ کیفیت بالا، زیبایی خیره کننده، دوام، تجمل و شکوه چیزی است که همه افراد را به خود جذب می کند.

استفاده از مبل سلطنتی در خانه شما، می‌تواند جلوه زیبایی به فضای آن ببخشد. برای خرید مبل سلطنتی انتخاب‌های زیادی وجود دارد؛ از نوع چوب و جنس پارچه تا میزان تزئیناتی که بر روی کار نقش می‌بندند، همگی می‌توانند به انتخاب شما تعیین شوند. اگر تصمیم به خرید مبل دارید و از بودجه و فضای کافی نیز برخوردار هستید، مبل سلطنتی می‌تواند یک انتخاب فوق العاده برایتان باشد.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مبل استیل و خرید انواع مبل با مونیکا چوب که یکی از بهترین عرضه‌کننده‌های مبل‌های لوکس و لاکچری می‌باشد تماس گرفته تا مشاورین این مجموعه اطلاعات جامع‌تری را در اختیار شما قرار‌دهند.

جهت اطلاعات بیشتر و دیدن انواع مدل‌های دیگر از سایت مونیکا چوب (monicawoodco.com) دیدن فرمایید.

آدرس، شماره‌ها و اطلاعات بیشتر جهت بازدید و خرید حضوری: تهران، اکباتان مجتمع مگامال طبقه F2 – تلفن: ۰۲۱-۵۵۲۴۵۲۹۳

1 دیدگاه در “راهنمای خرید مبل استیل از مونیکا چوب

  1. آنالیزی گفت:

    طرفداران بازی فکری استراتژیک بیشتر
    بزرگسالان هستند. در بازی‌های استراتژیک همانطور که از نامش پیداست برای
    برنده شدن نیز به یک استراتژی
    و روش حساب شده دارید. این بازی‌ها نیازمند تمرکز، هوش و تسلط بالایی است.

    شما برای برنده شدن باید استراتژی‌های مختلفی بچینید؛ همچنین حواستان به رقبا باشد و متناسب با هر
    حرکت آن‌ها استراتژی خود را تغییر دهید.

    بازی‌های استراتژیک حدود ۴۵ تا ۶۰
    دقیقه زمان احتیاج دارند. تم این بازی‌ها معمولا در
    فضاهایی همچون قرون وسطی، کشورگشایی و بازی‌های جنگی است.

    از رایج‌ترین فعالیت‌هایی که بازیکنان در طول بازی انجام
    می‌دهند، می‌توان به تاس ریختن، جمع آوری کارت
    یا ژتون و مبادله و تجارت
    اشاره کرد.

نظرات