روش امن و سریع تبدیل بیت کوین به ریال چیست؟

0

روش امن و سریع تبدیل بیت کوین به ریال چیست؟

بیت کوین به عنوان روش پرداخت به تدریج در حال پذیرفته شدن از سوی درگاه‌های پرداختی و برندهای خرده فروشی آنلاین دنیاست. اما شما از بیت کوین تنها برای سرمایه‌گذاری و خریدهای خارج از کشور استفاده نمی‌کنید، بلکه می‌توانید داخل کشور خودمان نیز آن را خرج کنید. شاید برایتان سوال پیش آمده که مگر درگاه‌های بانکی یا فروشگاهی ایران بیت کوین می‌پذیرند؟! برای اینکه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خود را خرج کنید، نیاز به نقد کردن آن و واریز به حساب بانکی خود دارید. چگونگی انجام این کار یعنی تبدیل بیت کوین به ریال را در این مطلب بخوانید.

 تبدیل بیت کوین به تومان

بیت کوین چیست؟

بیت کوین ارز دیجیتالی است که به عنوان یک ارز رمزنگاری شده یا کریپتوکارنسی نیز شناخته می‌شود. بیت کوین به صورت فیزیکی وجود ندارد و فقط به صورت داده‌های دیجیتالی ذخیره شده در بستر بلاکچین است. این بدان معناست که این نوع ارز تحت کنترل دولت و بانک‌ها نیست. به همین دلیل هیچ دولت و بانکی قادر نیست روی بیت کوین مدیریت و نظارت داشته باشد و در صورت لزوم آن را دستکاری کند.

این موضوع امنیت بیت کوین به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری را بالا برده و افراد زیادی با خرید بیت کوین روی آن سرمایه گذاری می‌کنند. بیت کوین اجازه می‌دهد تا هر شخصی از هر نقطه دنیا، به صورت آزادانه و مطمئن ارزهای دیجیتال خود را نگه دارد، معامله کند یا وقتی به سود رسیدند، اقدام به تبدیل بیت کوین به ریال می‌کنند.

بیت کوین به عنوان روش پرداخت

همین غیر متمرکز بودن، بی حد و مرز بودن و امنیت بالا توجه بسیاری از دولت‌ها، کاربران، کسب و کارها و شرکت‌ها را برانگیخته تا از آن به عنوان روش مبادله و پرداخت استفاده کنند. به این ترتیب بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزها امروزه ارزشی مانند دیگر روش‌های سرمایه گذاری چون طلا و دلار پیدا کرده‌اند و کاربران با استفاده از ماشین حساب‌های خاص صرافی‌های آنلاین، تبدیل ارز دیجیتال به تومان را حساب می‌کنند تا معادل ریالی که در کیف پول آنهاست را حساب و کتاب کرده و از میزان سود خود هنگام تبدیل بیت کوین به ریال و … آگاه شوند.

چرا نیاز به انتقال بیت کوین به حساب بانکی داریم؟

مردم در حال حاضر روی بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنند، زیرا آن را به عنوان کالایی می‌بینند که با گذشت زمان ارزش آن افزایش می‌یابد. شما هم اگر ارز دیجیتال دارید، ممکن است بخواهید آن را به همین دلیل نگهدارید. اما بعضی از کاربران در بازارهای گاوی و خرسی و با توجه به تحلیل‌های پیش‌رو، ممکن است بخواهند بیت کوین خود را بفروشند یا به تتر تبدیل کنند تا ضرر نکنند. برخی دیگر نیز پس از فروش، می‌خواهند معادل تومانی آن را به حساب بانکی خود منتقل کنند تا بتوانند سود خود را حفظ کرده یا برای برطرف کردن نیازی خرجش کنند.

روی کاغذ سرانجام روزی می‌توانید با بیت کوین خریدهای خود را در سراسر دنیا انجام دهید، اما این ایده فعلا به صورت کامل اجرایی نشده و این یکی از دلایل دیگری است که ممکن است افراد را به تبدیل بیت کوین به ریال سوق دهد. برای اینکه از ارزش بیت کوین خود برای خرید کالاها و خدمات در داخل کشور استفاده کنید، نیاز به تبدیل بیت کوین به تومان یا تبدیل اتریوم به تومان و … دارید. در ادامه در مورد روش نقد کردن ارزهای دیجیتال ( بیت کوین، تتر، اتریوم و …) می‌خوانید.

تبدیل بیت کوین به تومان

نقد کردن بیت کوین چگونه انجام می‌گیرد؟

انتقال بیت کوین به حساب بانکی همان فرایند تبدیل ارزها در فرودگاه یک کشور خارجی، هنگام ورود به آن کشور جدید است. شما در اصل بیت کوین خود را به صرافی آنلاین “می‌فروشید” و ارزش معادل آن را به دلار (یا ارز مورد نظر خود) خریداری می‌کنید.

“نرخ ارز” برای این مبادله ارزی با اقدامات اقتصادی دولت یا بانک مرکزی یک کشور تعیین نمی‌شود. در عوض، نرخ ارز بیت کوین بر اساس تقاضا تعیین می‌شود. این که چند نفر در حال حاضر می‌خواهند بیت کوین بخرند و مقداری که آنها مایل به ارائه هستند تعیین می‌کند که چقدر پول برای بیت کوین خود دریافت خواهید کرد.

انتقال بیت کوین به حساب بانکی مانند مبادله ارز است. اما از آنجا که بیت کوین فاقد کنترل دولت است، روند مبادله به صورت خصوصی انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که پیش از تبدیل بیت کوین به تومان و نقد کردن آن لازم است به میزان مبلغ مالیات، کارمزدها و … توجه کنید.

شما می‌توانید روند تبدیل بیت کوین به ریال در ایران را با صرافی‌های آنلاین امن مانند نیک پرداخت انجام دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن پول نقد خود را در حساب بانکی‌تان تحویل بگیرید.

نحوه نقد کردن بیت کوین به ریال بدون کارمزد

اگر پس از خرید و فروش بیت کوین، به دلیل نوسانات بازار یا هر دلیل دیگر تصمیم به نقد کردن بیت کوین گرفته‌اید، می‌توانید به کمک صرافی‌های آنلاین و پلتفرم‌های واسطه این کار را انجام دهید. برای این کار در نیک پرداخت، موجودی کیف پول خود را به کیف پول نیک پرداخت انتقال داده و سپس آن را به ریال تبدیل کنید. شماره حساب کارت بانکی شما به همین منظور از شما دریافت می‌شود تا تمام یا بخشی از موجودی که می‌خواهید نقد شود، در سریع‌ترین زمان ممکن به حساب شما واریز شود.

برای نقد کردن درآمد ارزی یا تبدیل بیت کوین به ریال یا تومان در نیک پرداخت ثبت نام کنید و پس از مراحل احراز هویت و تایید مدارک، درخواست نقد کردن خود را ارسال کنید. فرایند نقد کردن بیت کوین در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود و محدودیتی در حجم نقد کردن در سایت نیک پرداخت وجود ندارد.

علاوه بر تبدیل بیت کوین به ریال، تبدیل اتریوم به ریال، تبدیل تتر به تومان و نقد کردن دیگر ارزهای دیجیتال در کنار نقد کردن پی پال به ریال ، نقد کردن وب مانی و پرفکت مانی و … از دیگر خدماتی است که نیک پرداخت ارائه می‌کند.

نظرات