بیوگرافی پدر و مادر غزاله شکور / بیوگرافی داود شکور پدر غزاله مقتول + عکس و شغل

30

بیوگرافی پدر و مادر غزاله شکور / بیوگرافی داود شکور پدر غزاله مقتول + عکس و شغل

پدر و مادر غزاله مقتول کیستند و چه کسانی هستند؟ بیوگرافی پدر و مادر غزاله شکور با عکس و شغل و سوابق و بیوگرافی داود شکور پدر غزاله مقتول و ناهید شکوهی مادر غزاله شکور دختری که توسط آرمان عبدالعالی به قتل رسید در ادامه با جزئیات کامل بخوانید تا با پدر و مادر غزاله دختر بدون جسد آشنا شوید

بیوگرافی پدر و مادر غزاله شکور / بیوگرافی داود شکور پدر غزاله مقتول + عکس و شغل

پدر و مادر غزاله شکور چه کسانی هستند؟ + عکس و بیوگرافی

در اسفند سال ۱۳۹۲ نام غزاله و آرمان در رسانه ها منتشر شد، مقتول: غزاله شکور و قاتل: آرمان عبدالعالی و حالا ۸ سال از این حادثه گذشته و آرمان به چوبه دار نزدیک میشود. او در مهر ۱۴۰۰ با طناب دار قصاص میشود.

غاپزاله شکور در خانواده ای کم جمعیت در تهران به دنیا آمد و تک فرزند خانواده شکور است. مادرش ناهید شکور و پدرش داود شکور نام دارد. پدر و مادر غزاله مقتول ۸ ساله است که در داغ فرزند می سوزند و تنها قصاص می خواهند.

در اولین دادگاه پرونده قتل غزاله: در میان جمعیت، مادر غزاله می‌دود و یقه پیراهن پدر آرمان را می‌گیرد و می‌گوید: چه جوری تونستی قاتل تربیت کنی؟ تو استاد دانشگاهی؟ تو میری میشینی روبه روی ۶۰ تا جوون حرف می‌زنی؛ اونوقت خودت یه قاتل تحویل دادی؟ پدر آرمان شوکه شده و هیچ نمی‌گوید، مردم او را به جلو هل می‌دهند و او هم چشم در چشم مادر غزاله به جلو رانده می‌شود.

 پدر و مادر غزاله شکور چه کسانی هستند؟ + عکس و بیوگرافی

مادر غزاله شکور کیست

مادر غزاله می‌گوید: غزاله و آرمان با هم نامزد بودند. غزاله قرار بود روز چهارشنبه آرمان را ببیند و به بهانه‌های مختلف قرارشان را عقب می‌انداخت…

آن روز نوبت دکتر داشت و به اصرار آرمان به خانه اش رفت. او نمی‌خواست رابطه اش را با آرمان ادامه دهد، اما او این را نمی‌فهمید. آرمان طبق نقشه قبلی، غزاله را به خانه اش دعوت کرد و او را به قتل رساند… آقای قاضی من تقاضای قصاص نفس دارم.

مادر غزاله کتاب‌ها و وسایل او را روی تختتش پهن می‌کند و کنار آن می‌نشیند و آرام‌آرام اشک می‌ریزد: «دلم برای آغوش گرفتن دخترم تنگ شده. من و پدرش گاهی دلمان می‌خواهد برای او خرید کنیم. حتی چند بار وقتی چیزی مثل کفش یا کتابی دیدیم که فکر می‌کردیم اگر غزاله بود از آن خوشش می‌آمد، آن را برایش خریدیم و در کمدش گذاشتیم.»

عکس و بیوگرافی ناهید شکوهی مادر غزاله شکور

عکس و بیوگرافی ناهید شکوهی مادر غزاله شکور

مادر غزاله هق‌هق‌کنان می‌گوید: «گاهی در خیابان راه می‌روم و دختران جوان را می‌بینم که هم قد و قواره غزاله هستند. دستانشان شبیه دستان غزاله است. به آن‌ها زل می‌زنم و قلبم برای یک بار دیگر دیدن دخترم پر می‌کشد، اما این رویایی است که آرمان آن را از من گرفت. باور این‌که جگرگوشه‌ام دیگر نیست و برنمی‌گردد خیلی سخت است. صدای خنده‌هایش دیگر در خانه نمی‌پیچد.»

مادر غزاله ادامه می‌دهد: «از شب دلهره آوری که دخترم دیگر به خانه برنگشت، روزهای خیلی وحشتناکی گذراندیم. چند روز از گم شدن غزاله گذشت تا این‌که آرمان اعتراف کرد غزاله را کشته. اما ردی از جسد غزاله پیدا نشد تا کمی آرام شویم.

شنیدن آنچه بر سر دخترم آمده بود خیلی سخت بود. همیشه فکر می‌کنم شاید غزاله در لحظه‌ای که آرمان داشته با میله بارفیکس به سرش می‌کوبیده به او التماس کرده باشد. شاید زمانی که او را در نایلون پیچیده هنوز زنده بوده. تصور تمام آن لحظات، قلبم را به درد می‌آورد. جسد دخترم پیدا نشد و حالا فرزند ما حتی قبری ندارد که بالای آن گریه کنیم.»

همشهری آنلاین نوشت: اشرف شکوهی خاله مرحوم غزاله شکور درباره خانم شکوهی مادر غزاله شکور و ماجرای قتل دختر خواهرش غزاله گفته: بیش از ۱۰۰ قاضی این پرونده را بررسی کرده‌اند و حکم سه بار به تایید دیوان عالی کشور رسیده است. این آدم‌ها بسیار دلرحم هستند و فقط دنبال نشانه‌ای از دخترشان می‌گردند.

این پسر یک هفته مانده بوده ۱۸ ساله شود و بیش از ۱۰ روانشناس او را دیده و معاینه کرده‌اند. برای متهم دادگاهی با حضور سه چهار روانشناس خبره تشکیل و تمام حرف‌ها و ادعایش بررسی شد. در واقع مطرح کردن تردید قاضی آن هم در آستانه اجرای حکم زیر سئوال بردن نظام قضایی کشور است.

اما برای تمام قضات محرز است که ایشان قتل را انجام داده و جسد را مخفی کرده است. یک‌بار آقای وکیل گفت دختر از پله‌ها افتاده و مرده است. قاضی هم پرسید اگر افتاده چرا صدایش را کسی نشنیده است؟ چرا برای رفتن تا طبقه پنجم از آسانسور استفاده نکرده است؟ چرا کسی به اورژانس زنگ نزده است؟ وقتی این پرسش‌ها بدون پاسخ ماند، شبهه‌ها برطرف و مشخص شد قتل انجام شده است.

از طرف دیگر بحث بیمه و دانشگاه را مطرح می‌کنند. همه اینها را مادر غزاله به همراه دختر بنده (دخترخاله غزاله) رفتند و پیگیری کردند در همان سال اول بلکه شاید یک روز رد و نشانی از غزاله پیدا و مشخص شود او زنده است. خواهر من حتی همین حالا هم باور نمی‌کند دخترش مرده باشد.

در سال اول اصلا کسی نمی‌توانست به ایشان بقبولاند مرگ دخترش را. رفت در دانشگاه ثبت نام و دفترچه بیمه‌اش را تمدید کرد به این امید که شاید غزاله برگردد. کدام مادری وقتی جسدی ندیده می‌تواند قبول کند دخترش مرده است؟ او مدت‌ها فکر می‌کرد دخترش زنده است.

با بازبینی فیلم‌ها دیدیم یک ربع به هفت شب روز ۱۲ اسفند این اقا با چمدان قرمز از در می‌آید بیرون و می‌رود سمت سطل زباله.

به گفته خودش جنازه را داخل کیسه زباله گذاشته و بعد از انداختن داخل سطل برگشته است خانه. داخل آن چمدان خون پیدا و معلوم شد خون غزاله است. ما فیلم‌های شهرداری را هم گرفتیم اما خبری از جنازه داخل کیسه نبود.

همچنین ببینید: بیوگرافی آرمان عبدالعالی قاتل غزاله شکور+ خانواده تصاویر جدید و پیج اینستاگرام

عکس و بیوگرافی داود شکور پدر غزاله شکور

عکس و بیوگرافی داود شکور پدر غزاله مقتول

 

پدر غزاله در این باره گفت: «پذیرفتن مرگ دختری که هیچ اثر و نشانه‌ای از او باقی نمانده بود برای ما سخت بود. غزاله رشته مرمت ابنیه دانشگاه قزوین قبول شده بود، چون قصد مهاجرت داشت قبل از حادثه ترم اول را مرخصی گرفت. اما وقتی زمان شروع ترم دوم رسید، من و مادرش که هنوز به پیدا شدن دخترمان امیدوار بودیم؛ از دانشگاه برای او یک ترم دیگر هم مرخصی گرفتیم.

دانشگاه با شرایط خاص ما موافقت کرد. بعد از آن من می‌خواستم دفترچه بیمه خودم و همسرم را تمدید کنم. شناسنامه غزاله هنوز باطل نشده بود، چون جسد او کشف نشده بود و با حکم قاضی باید شناسنامه باطل می‌شد. همسرم اصرار کرد دفترچه غزاله را هم تمدید کنیم. باور نبود غزاله و حذف شدن نشانه‌های او در زندگی برای همسرم خیلی سخت بود. صفحه فیس‌بوکش هم خود به خود غیرفعال شد. علتش را نمی‌دانیم.»

پدر غزاله گفت: قرار بود چهارشنبه حکم اجرا شود اما حدود ساعت ۱۱صبح سه‌شنبه به ما اطلاع دادند که دستور رسیده حکم متوقف شود. دلیل توقف را به ما نگفتند اما ظاهرا روز چهارشنبه نه‌تنها حکم آرمان بلکه حکم چند محکوم به اعدام دیگر هم اجرا نشد و روز چهارشنبه اصلا اجرایی ندارند. به ما گفتند که روز چهارشنبه تاریخ دقیق یعنی روزی که آرمان پای چوبه دار خواهد رفت را به ما اعلام خواهند کرد.

همچنین ببینید: پدر و مادر آرمان عبدالعالی کیست؟ بیوگرافی پدر و مادر آرمان قاتل غزاله + عکس و اینستاگرام

 

تعویق چند باره اجرای حکم آرمان

حکم قصاص آرمان اواسط دی ماه در مرحله اجرا قرار گرفت. موج حمایت سلبریتی‌ها از آرمان و طلب بخشش از خانواده غزاله در فضای مجازی راه افتاد و خانواده غزاله شکور، در لحظه اجرای حکم یک ماه به آرمان وقت دادند.

مادر غزاله در مورد روز اجرای حکم گفت: آن روز قصد داشتیم حکم قصاص را اجرا کنیم. صبح زود به سمت زندان راه افتادیم. در راه با همسرم صحبت کردم و گفتم نکند آرمان جای جسد غزاله را بداند و نگفته باشد. هنوز هم به پیدا کردن ردی از دخترم امیدوار بودم.

به همسرم گفتم بیا فقط برای دل خودمان به او یک ماه فرصت بدهیم. شاید در این مدت رازی در قلب او باشد که فاش کند و قلب ما را آرام کند. وارد راهروی سرد و تاریک زندان شدیم. متهمان را آوردند و آرمان هم میان آن‌ها بود. بار دیگر با او صحبت کردم و خواستم حرف بزند و محل جسد غزاله را بگوید. من حرف او را در مورد این‌که جسد غزاله را در سطل زباله رها کرده است، باور نکرده‌ام.

پاسخ به ابهامات پرونده

قبل از اجرای حکم، اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که اذهان را به سمتی می‌برد که شاید غزاله زنده باشد. ادعا شده بود دفترچه بیمه غزاله بعد از وقوع قتل تمدید شده و همچنین چند ماه بعد از حادثه غزاله از دانشگاه مرخصی گرفته است. مورد دیگر غیرفعال شدن صفحه فیس‌بوک غزاله بعد از تاریخ وقوع حادثه بود.

30 دیدگاه در “بیوگرافی پدر و مادر غزاله شکور / بیوگرافی داود شکور پدر غزاله مقتول + عکس و شغل

  1. زهرا گفت:
    14
    1

    دوست عزیز ی که نوشتی شمر به سر امام علی علیه السلام در نماز ضربه زد و امام او را بخشید ، جهت اطلاع کسی که به سر امام در نماز ضربه زد و باعث شهادت ایشان شد ابن ملجم بود و با یک ضربه قصاص شد. شمر هم قاتل امام حسین علیه السلام بود که در کربلا امام را به شهادت رساند .

  2. فاطمه محمدی زاده گفت:
    21
    2

    چقدد زرمیزنین یارو زده یکیو کشته حالا هم اعدام شده واقعا ناراحت کننده هم است ولی شرایط سختیه که بخوایم خودمونو جا خانواده هاشون بذاریم پس بی طرف باشید بابا آرمان شهادتت مبارکو اینجور چیزا دیگه شعره و از رو احساسلته

  3. خ گفت:
    1
    26

    وقتی چیزی پیدا نشده و اگر هم میشد که نشد باز درگیری بود و قتل غیر عمد بر قاتلین آرمان هزار بار لعنت

  4. س گفت:
    2
    55

    تنها چیزی که دارم بگم آرمان شهادتت مبارک باید شکور های قاتل پاسخگو باشن

  5. هستی گفت:
    18
    3

    وقتی سایتهای مختلف و می خوندم متوجه شدم آرمان اعدام نشده شکور ها اعدام شد ن مردم چه ارادتی دارن به آرمان و خونواده عبدالعالی

  6. هستی گفت:
    2
    27

    یک چیزی از قصاص شنیدید قصاص مال قتل عمده قتلی که از قبل برای کشتن برنامه ریزی کرده در قضیه آرمان اولا چیزی پیدا نشده دوما اگه هم پیدا میشد درگیری بوده درگیری قتل غیر عمده حالا بشین فکر کن ما چه مسلمانانی هستیم

  7. س گفت:
    2
    9

    وقتی چیزی پیدا نشده آرمان چه جوری قاتل شده مگه مفقودالاثرای جنگ که بعد سی سال پیدا شدن تا پیدا شدن پیکر مفقودالاثر نبودن چیزی که پیدا نشده آرمان چه جوری قاتل شده

  8. هموطن گفت:
    1
    25

    من کاری به هردو خانواده داغدار ندارم.روی صحبتم با اون کسانی هست که ادعای انسانیت و دیانت و مسلمونی دارند.توی بچه مسلمون؟؟؟!! هیچ میدونی حتی حضرت علی(ع)از قصاص شمر،کسی که در سر نماز و سجده بر فرق آن حضرت ضربه زد،گذشت کرد؟
    ایکاش بجای اینکه زود قضاوت کنیم برویم کمی در مورد دین و فرامین دینی خودمان تحقیق کنیم.
    گذشت زیباترین چیزهاست.

  9. ندا گفت:
    17

    متاسفم برای آدم‌هایی که از قصاص خوشحال میشن اینها انسان نیستن اگر این اتفاق برای خود آنها می افتاد با صد تا غریبه تر میرفتن تا رضایت بگیرن

  10. سهند گفت:
    1
    13

    در جامعه ای که والدین با افتخار ماهواره نصب میکنند وودولت و متولیان فرهنگ به تماشا نشسته اند این حادثه ها قابل پیش بینی است. مرگ این دو نماد فاجعه فرهنگی است که فرهیختگانش به بهانه روشنفنکری و بی سوادان و تازه به دوران رسیدگانش برای مثلا متمدن شدن به آن دچارند !

  11. نصرت گفت:
    5
    2

    واقعا حادثه عجیبیه با پایان عجیبتر وایته تو این دنیایی که سروتهش معلوم نیست و با چنین رویدایدهایی آدم میترسه نه پاشو حتی از دم در خونش بیرون بذاره

  12. راحیل گفت:
    7
    1

    بزرگترین چمدون رو هم در نظر بگیریم جسد یک انسان کامل توش جا نمیشه حتی حملش هم دشواره برای جسدی که سنگین ترم میشه توی فیلم هم مشاهده شده به سمت سطل زباله رفته یک چمدون قرمز نگاه هر کسی رو به سمت سطل میندازه که بخواد اشغالی بندازه حداقل ماموران شهرداری چقدر مبهمه همه چی

  13. روشن فکر گفت:
    17

    اگر اعدام کار درست و مدرنی هست چرا در اروپا منسوخ شده است ؟

  14. صالح گفت:
    12

    خیلی سخته قرار کرفتن در موقعیت هر دو خانواده ولی کار منطقی با توجه به کشتن و انداختن در سطل زباله همین بود که خانواده محترم شکور کردند و اینکه از خوندن بعضی کامنتها واقعا ناراحت میشم به خصوص کامنت ایران امیدوارم روزی برات پیش نیاد سرزنش و قضاوت بیجا نکن هموطن🙏🏻😭

  15. حالا یکی گفت:
    3
    13

    کاری با درست و غلط این قصاص ندارم، تموم شد و رفت.
    خانواده شکور طی مصاحبه ای بعد از اجرای حکم ذکر کردن که به ارامش رسیدند!!! تو عمرم هیچ خانواده داغداری رو ندیدم که با قصاص قاتل به ارامش رسیده باشند!!! معمولا اونایی که بخشش میکنن روان ارام تری خواهند داشت و به ارامش میرسند. روان سالم با مرگ یکی دیگه به ارامش نمیرسه!!

  16. یلدا گفت:
    31
    2

    باید اعدام میشد و حقش بود

  17. سادات گفت:
    37

    بسیار کار درستی کردن پدر و مادر غزاله
    مگه دنیا شهر هرت هس که حاصل عمر یه خانواده رو بکشی و تو سطل زباله بندازی و بعد بری دنبال زندگیت!!!!!!

  18. بتمن گفت:
    21
    1

    حق به مقدار رسید، بخشش چی ؟؟؟ اون زمان که سر اون دختر رو میکوبید باید فکر می‌کرد،همین طور سنگ رو سنگ بند نمیشه، باید مردم بدونن جزای کاراشون رو میدن، خوب خدا بیامرزه دو جوون رو. اما حق به مقدار رسید . آیا اگه این اتفاق برای آرمان می افتاد ؟؟ خانواده آرمان میبخشیدن؟؟؟ خانواده غزاله نابود شدن، نابود

  19. وحید گفت:
    16

    درود به شرفتون ادم با غیرت خوب کاری کردین.

  20. سامی گفت:
    18

    بهترین کارو کردن که اعدامش کردن جواب دوست داشتن مرگ نیست آن بیچاره فقط دوست داشتش چرا باید کشته میشد یک دختر فقط گناهش دوستداشتن باشه باید کشته بشه این وجدان نیست تشکر میکنم از قاضی با وجدان دمت گرم تسلیتم میگم به خانواده محترم مرحوم غزاله 🖤🌹

  21. هومن گفت:
    10
    2

    خدا صبرتون بده واقعا سخته من الان مجردم بچه ندارم ولی اگر بچه دار بشم کسی کوچک ترین جسارتی به فرزندانم بکنه نه تنها نمیبخشم بلکه امانش نمیدم قطعا هر تصمیمی گرفتین تصمیم درستی بوده و به خودتون مربوطه امیدوارم شاهد این اتفاقات بد نباشیم دیگه

  22. هلو گفت:
    11
    3

    این وسط پرویز پرستویی پول خوبی به جیب زد

  23. هادی گفت:
    1
    1

    هشت سال… چقدر هزینه مالی کردن…. باورش خیلی سخته

  24. شهروند گفت:
    1
    9

    سحرگاهان امروز آرمان عبدالعالی جوانی که حدود هشت سال قبل مرتکب قتل ناخواسته غزاله شکور ( دوست دخترش ) شده بود سر انجام به دار مجازات آویخته شد.
    هشت سال تلاشهای مستمر والدینش و اشخاص خیر خواه و میانجی برای جلب رضایت والدین غزاله در حالی بی نتیجه ماند که امید به عفو او زیاد بود، ممکن است هر یک از ما این خبر را بشنویم و بخوانیم بدون اینکه کمترین زحمت علت یابی و مو شکافی این قبیل اتفاقات را بخود دهیم اما در خلاصه ترین جملات باید گفت وقتی بسترهای هنجار شکنی در جامعه فراهم می گردد و یا از مبانی اخلاقی و ارزشی بسادگی فاصله گیری می شود بگونه ای که امروزه نداشتن روابط خارج از چهار چوب شرع و اخلاق و سنن پسندیده نوعی عقب ماندگی و تحجر به حساب می آید! و همچنین وقتی اشتباهات و تغییرات زیانبار فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی به زیان ازدواج بموقع می شود و زمانی‌ که هر جوانی به سادگی نوشیدن یک لیوان آب به هر مفسده ای دست می یابد، نباید انتظاری بجز از این قبیل فجایع و خساران زیانبار را داشت…
    فاعتبروا یا اولی الابصار…

  25. امید گفت:

    فیلم دروغ و کذب برای تحمیق مردم

  26. ایران گفت:
    1
    10

    خوب این ماجرا هم خدارا شکر به شیوه بسیار مدرن خاور میانه ختم به خیر شد البته من اگر جای پدر و مادر غزاله و پدر و مادر ارمان بودم چون کاری تا به حال در این دنیا نکردم که بدرد بخورد و بعد از این هم نمی توانم بکنم با توجه به قراین موجود خودم را دار می زدم واقعا باید تمام جایزه های نوبل تا اسکار را به شما دوتا خانواده فرهیخته بدهند که عرضه نگهداری از دوتا بچه را به هر دلیل نداشتید افرین و باریکلا به هر چهار تا تون

  27. راد گفت:
    9
    1

    مریم تو وقتی سرت اومد ببخش بعد ارمان به غزاله بدبخت ازاار اذیت کرده بفهم نفهم

  28. مریم گفت:
    1
    11

    بخشش برای این پرونده لازمه چون مسلما کشته شدن در حین دعوا و به طور ناخواسته رخ داده. اما بعدا از روی بی تجربگی و خامی حرفهایی زده شده که مساله را بسیار پیچیده کرده و ضعف قوانین و نظام قضایی که قتل سهوی رو همان قتل عمد در نظر می گیرد نیز به این مساله دامن زده. نظردهندگانی که تشویق به مجازات کردند و در اینجا نظر گذاشتند در اصل شریک در قتل عمد می شوند. و نه سهو. هر چه زودتر توبه کنند.

  29. رقیه گفت:
    11

    برای این پدر ومادر داغدیده از خداوند صبر و آرامش طلب میکنم. این پسر قاتل باید اعدام بشه تا درس بشه بشه برای بقیه. از حقتون نگذرید تو رو به خدا.

  30. پریسا گفت:
    13
    1

    یعنی اگر کسی قدرت ونفوذ داشته باشه اینقدر راحت از پای چوب دار برمیگرده متاسفم وبا پدر ومادر غزاله همدردی میکنم

نظرات