نکاتی که در مورد خرید تابلو نقاشی نمی دانید

0

تابلو نقاشی از محبوب ترین سبک های تابلو دکوراتیو برای چیدمان منزل و محیط های مختلف می باشد. سبک های مختلف تابلو نقاشی به شما اجازه می دهد که بر اساس نیاز و سلیقه خود تابلو مناسبی را انتخاب کنید.

انواع تابلو نقاشی در مقایسه با تابلوهای چاپی و صنعتی از روح بیشتری برخوردار است و باعث احساس آرامش و لطافت زیادی در فرد می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای چیدمان خود از تابلوهای نقاشی استفاده کنید. اگر به دنبال یک تابلو نقاشی خوب برای دکوراسیون خود هستید با ما همراه باشید تا فوت و فن های خرید تابلو نقاشی و انواع مختلف آن را بررسی کنیم.

چگونه تابلو نقاشی مناسب بخریم؟

برای خرید تابلو نقاشی باید پارامترهای زیادی را مد نظر قرار داد تا بتوان انتخاب مناسبی داشت. برای این کار بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

سبک تابلو نقاشی انتخابی باید همخوانی خوبی با نوع چیدمان و دکوراسیون شما داشته باشد.

رنگ های به کار رفته در تابلو نقاشی بهتر است با رنگ های به کار رفته در چیدمان تان هماهنگ باشد.

ابعاد تابلو را با محل نصب مقایسه کنید. از خرید تابلوهای خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک خودداری کنید. ابعاد تابلو را در جایی که می خواهید آن را نصب کنید تصور کنید و ارزیابی کنید که برای شما مناسب باشد. این کار را می توانید با تکه ای مقوا، روزنامه یا کاغذ هم انجام دهید.

اگر به دنبال خرید تابلو نقاشی های با ارزش و گران هستید به نام هنرمند اثر دقت کنید. و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

حتی اگر خالق اثر برای شما مهم نیست به تمیزی کار، نحوه رنگ آمیزی، پوشش دهی و .. توجه کنید. اطمینان حاصل کنید مواد به کار رفته در تابلو نقاشی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به مرور زمان از بین نمی روند.

 انواع تابلو نقاشی

انواع تابلو نقاشی

انواع تابلو نقاشی را می توان بر اساس پارامترهای مختلف تقسیم بندی کرد. مهم ترین تقسیم بندی تابلو نقاشی بر اساس سبک نقاشی و هم چنین تناسب آن با انواع چیدمان ( مانند تابلو نقاشی مدرن، تابلو نقاشی کلاسیک و ..) می باشد.

به همین دلیل در ادامه سعی خواهیم کرد انواع تابلو نقاشی را بر اساس این دو پارامتر با یک دیگر مقایسه کنیم.

تابلو نقاشی رنگ روغن و اکرلیک

تابلو نقاشی رنگ روغن و اکرلیک بر روی بوم های پارچه ای کشیده می شود. و غالبا از آن برای تصویر سازی طبیعت ( مانند نقاشی های باب راس) استفاده می شود. اما ممکن است هنرمند بر اساس سلیقه و سبک خود طرح های دیگری نیز رسم کند.

تابلوهای رنگ روغن و اکرلیک شباهت های زیادی با یک دیگر دارند. اما تفاوت اصلی این دو نوع تابلو در نوع رنگ و خواص آن ها می باشد. رنگ اکرلیک یک رنگ شیمیایی بر پایه آب می باشد و برای رقیق کردن آن از آب استفاده می شود. این رنگ زمانی که مرطوب می باشد به راحتی در آب حل شده و تمیز می شود. ولی پس از خشک شدن، به دلیل بافت پلاستیکی خود در برابر آب مقاوم می شود.

رنگ های روغنی بر پایه روغن برزک می باشد. و برای رقیق کردن آن نیز به حلال های اسپریت نیاز داریم. این رنگ ها در آب حل نمی شوند و برای خشک شدن نیاز به زمان بیشتری دارند. علاوه بر این برای رسم تابلو نقاشی رنگ روغن نیاز به آماده سازی بوم داریم. در حالی که برای تابلوهای اکرلیک این مقدمه چینی وجود ندارد.

اگر به دنبال خرید تابلو نقاشی کلاسیک هستید بهتر از طرح های منظره نقاشی رنگ روغن انتخاب کنید. اما برای دکوراسیون های مدرن توصیه می شود از طرح های انتزاعی تر استفاده شود.

انواع تابلو نقاشی

تابلو نقاشی آبرنگ

یکی از سبک های محبوب و نسبتا ارزان نقاشی، سبک آبرنگ می باشد. آبرنگ ها عموما از رنگ های محلول در آب ساخته می شوند و به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد. برای رسم تابلو نقاشی آبرنگ از مقواهایی با ضخامت بالا استفاده می شود.

تابلـو نقاشی آبرنگ دارای سبک و مدل های مختلفی می باشد. از این سبک می توان برای ترسیم هر نوع منظره و تصویری از طبیعت گرفته تا طرح های انتزاعی و انیمیشن استفاده کرد. تکنیک خیس در خیس، قلموی خشک و خیس در خشک، معروف ترین سبک های نقاشی آبرنگ می باشند. هر چقدر رطوبت و خیسی قلمو و رنگ ها بیشتر باشد ادغام رنگ ها در یک دیگر نیز بیشتر شده و مرز بین رنگ ها کم تر مشخص می باشد.

اگر به دنبال خرید تابلو نقاشی ارزان هستید با توجه به قیمت پایین متریال و تجهیزات سبک ابرنگ، انواع تابلوهای این دسته می تواند مناسب شما باشد.

با توجه به سبک تابـلو نقاشی آبرنگ، استفاده از آن بیشتر در دکوراسیون های مدرن تر توصیه می شود.

تابلو نقاشی مداد رنگی

امروزه توجه زیادی به سبک نقاشی با مداد رنگی می شود. به گونه ای بسیاری از طرح های رئال و واقعی با این سبک انجام می شود. برای رسم تابلـو نقاشی این سبک از مداد رنگی های حرفه ای  پلی کروم استفاده می شود که مغزی آن با ترکیبی از موم و کائولین فشرده شده است. با توجه به رنگ دانه های مختلف، مدادها با تنوع رنگی بالا موجود می باشند و می توان از آن برای رسم تابلوهای حرفه ای استفاده کرد.

بسته به طرح نقاشی مداد رنگی، می توانید از آن به عنوان یک تابـلو نقاشی مدرن یا یک تابلـو کلاسیک در دکوراسیون استفاده کنید.

تابلـو نقاشی مینیاتور و نگارگری

تابلو نقاشی مینیاتور و نگارگری از جمله تابلو نقاشی ایرانی می باشد که منحصر به ایران است. سبک مینیاتور و نگارگری یک سبک نقاشی اصلی ایرانی ست که قدمت دیرینه دارد. بسیاری از افراد قدمت سبک نقاشی نگارگری را به دوران پیش از اسلام نسبت می دهند.

نقاشی مینیاتور و نگارگری در زمانی به وجود آمد که کشیدن طرح های غیر واقعی اهانت به خالق هستی و آفرینش به شمار می رفت. در این شرایط ایرانیان ذوق و خیال خود را با عناصر طبعیت ترکیب کرده و سبک نگارگری را به وجود آوردند.

در سبک نگارگری و مینیاتور ابتدا طرح اولیه با مداد کشیده می شود. و سپس هنرمند با ذوق خود شروع به رنگ آمیزی طرح می کند. تابلـو نقاشی نگارگری و مینیاتور سرشار از جزئیات خیره کننده و رنگ های شاداب و جذاب است.

سبک اصیل نقاشی نگارگری بیشتر مناسب سبک های کلاسیک و سنتی می باشد. و می توانید آن را به عنوان گزینه ای مناسب برای خرید تابلو نقاشی کلاسیک در نظر بگیرید.

تابلـو نقاشی سیاه قلم و کار با ذغال

تابلو نقاشی سیاه قلم و ذغال سنگ، نیز یکی از سبک های جدید نقاشی می باشد که دارای تم و رنگ بندی تیره در گستره سیاه و خاکستری می باشد. از این سبک برای ترسم قاب های واقعی و رئال مانند چهره استفاده می شود.

با توجه به رنگ بندی این سبک از تابلوها بهتر است از آن در دکوراسیون هایی با تم رنگی تیره مانند کافه و استدیوهای هنری استفاده شود.

تابلـو نقاشی پاستل

پاستل یکی از ابزارهای نقاشی محبوب می باشد که سبک و اثری خاص از خود بر جای می گذارد. تابلـو نقاشی ریشه اروپایی داشته و ابداع آن به حدود قرن ۱۸ میلادی نسبت داده می شود.

رنگ دانه در پاستل به صورت فشرده و یک استوانه باریک قرار گرفته اند. نوع رنگ دانه های پاستل نیز بسیار مشابه رنگ روغن و آبرنگ می باشد. امروزه انواع مختلفی از پاستل ماتند پاستیل روغنی، پاستل نرم، مداد پاستلی، پن پاستل و .. وجود دارد.

تابلـو نقاشی پاستیل عموما بر روی کاغذ و مقواهای نسبتا ضخیم نقاشی شده و برای نگهداری از آن باید از قاب های شیشه دار استفاده کرد. این نوع تابلـو نقاشی بسته به موضوع و سبک به کار گرفته شده می تواند در انواع دکوراسیون ها مورد استفاده قرار بگیرد. اما بیشتر برای دکوراسیون های مدرن توصیه می شود.

تابلـو نقاشی ویترای

نقاشی ویترای که به عنوان نقاشی روی شیشه نیز شناخته می شود از هنرهای نسبتا قدیمی می باشد. اما استفاده از آن به عنوان تابلـو نقاشی هنر نسبتا جدیدی می باشد. در تابلـو نقاشی ویترای ابتدا طرح اصلی با خمیر دورگیر رسم شده و سپس با رنگ های مخصوص ویترای رنگ آمیزی می گردد.

طرح های طبیعت و منظره، طرح های اسلیمی و سنتی و .. از تابلـو نقاشی ویترای مناسب دکوراسیون های سنتی می باشند. اما طرح های انتزاعی تر برای دکوراسیون مدرن مناسب تر هستند.

تابلـو نقاشی تکسچر

تابلو نقـاشی تکسچر از جمله سبک های جدید تابلو دکوراتیو می باشد که در دکوراسیون های مدرن از آن استفاده می شود. در این تابلوها، طرح مورد نظر با کمک خمیر تکسچر و ابزارهایی مانند قلمو انجام می شود. یکی از محبوب ترین سبک های این تابلو، تابلو نقاشی مدرن با ورق طلا می باشد.

خرید تابلو نقاشی

اگر به دنبال خرید تابلو نقاشی خاص و منحصر به فرد هستید می توانید سری به سایت دکوکاف بزنید. این وب سایت از بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم دکوراتیو در ایران می باشد که تنوع خوبی در زمینه محصولات چیدمان و دکوراسیون دارد.

نظرات