عزت الله مهرآوران درگذشت / تاريخ تشییع و خاکسپاری عزت الله مهرآوران مشخص شد

0

عزت‌الله مهرآوران بر اثر کرونا درگذشت / تاريخ دقیق تشییع و خاکسپاری عزت الله مهرآوران کی است؟

عزت‌ الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شب گذشته (جمعه ۱۶ مهر ماه) پس از چند روز ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت

عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شب گذشته جمعه ۱۶ مهرماه پس از چند روز ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت گفت و از خاکسپاری وی فردا (یکشنبه، ۱۸ مهر) خبر داد.

عزت الله مهرآوران درگذشت / تاريخ تشییع و خاکسپاری عزت الله مهرآوران مشخص شد

هژیر مهرآوران فرزند این بازیگر پیشکسوت در گفتگو با مهر درگذشت این بازیگر باسابقه و مطرح را تایید کرده است.
عزت‌الله مهرآوران در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر حضور داشته است و هم در سینما و تلویزیون. او در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

عزت الله مهرآوران درگذشت / تاريخ تشییع و خاکسپاری عزت الله مهرآوران مشخص شد
مهرآوران همچنین در سریال‌های مختلفی در فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخته و نقش‌های به یادماندنی از خود به جای گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به سریال «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس»، «وضعیت سفید» و… اشاره کرد.

او در سریال‌های خانگی همچون «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» نیز به نقش آفرینی پرداخته بود و «ساخت ایران ۳» از آخرین پروژه‌های سریالی او بود.

عزیزان می روند نوبت به نوبت
روحش شاد و یادش گرامی

خبر ابتلای عزت الله مهرآوران به کرونا و بستری شدن این هنرمند در بیمارستان پس از دریافت دو دُز واکسن، چهارم مهر ماه رسما اعلام شد. از آن زمان تا شامگاه جمعه (۱۶ مهر ماه) وضعیت جسمانی عزت الله مهرآوران با نوسان همراه بود و پس از چند روز که شرایط بهتر شد، متاسفانه در دو روز گذشته سطح هوشیاری این بازیگر پایین آمد و در نهایت شامگاه گذشته فوت کرد.

نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام این خبر نوشت: «عزت هنرمندان و کسی که مهر می ورزید به همه متاسفانه دیشب در بیمارستان آتیه به سرای دیگر رفت.

عزت الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان، بازیگر کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه ۱ هنر از وزارت ارشاد می باشد که از قبل انقلاب بازی در جلوی دوربین را تجربه کرده است.
عزت الله مهرآوران در شهر نفت خیز اما محروم مسجد سلیمان در استان خوزستان به دنیا آمده است، پدرش اصالتا کُرد و کارمند شرکت نفت و مادرش خانه دار بود.

نظرات