با بهترین دستگاه های بسته بندی خشکبار آشنا شوید!

2

آجیل و خشکبار از تنقلات بسیار محبوب در بین مردم است. این محصول بصورت فله و یا در بسته بندی های مختلف در فروشگاه ها و خشکبار فروشی ها عرضه می شود. انواع تخمه، بادام، پسته، میوه خشک و … بوسیله دستگاه ها و ماشین آلات مختلف، بسته بندی شده و روانه بازار می شوند.

دستگاه بسته بندی خشکبار

برای فرآوری آجیل و خشکبار مراحلی نظیر تفت، شور و طعم دار کردن، خشک کردن و در نهایت مرحله بسته بندی، طی می شود. برای آشنایی با دستگاه های مورد نیاز در خط فرآوری آجیل و خشکبار کلیک کنید.

در این مقاله به معرفی پنح عدد از بهترین دستگاه های بسته بندی آجیل، خشکبار و بطور کلی مواد گرانولی، پرداخته ایم.

  • انواع دستگاه بسته بندی توزین
  • دستگاه های پرکن آجیل و خشکبار
  • دستگاه ساشه
  • دستگاه سیل
  • دستگاه بسته بندی وکیوم

 

دستگاه بسته بندی توزین

دستگاه های توزین، در مدل های مختلف تک توزین، دو توزین، چهار توزین، شش توزین و مولتی هد ساخته می شود. از دستگاه های توزین برای بسته بندی خشکبار در پاکت های سلفونی اسنفاده می شود.

اکثر بسته های خشکبار و آجیل موجود در بازار با استفاده از دستگاه های توزین بسته بندی می شوند. با استفاده از این دستگاه می توان آجیل و خشکبار را در وزن های مختلف بسته بندی کرد.

برای خرید مدل های مختلف دستگاه توزین باید موارد زیر در نظر گرفته شود:

  • تعداد ترازوهای دستگاه(هرچه تعداد توزین ها بیشتر باشد سرعت بسته بندی بالاتر است.)
  • دقت وزن گیری(برای محصولاتی که قیمت بالایی دارند اهمیت ویژه ای دارد.)
  • دستگاه توانایی دوخت کدام جنس از سلفون ها را دارد.
  • فرم بسته بندی (بالشتی و پاکتی)
  • نوع  و فرم دوخت بسته ها
  • سایز بسته بندی
  • جنس محصول
  • جنس مخزن و لوله یقه
  • سه فاز یا تک فاز بودن برق دستگاه
  • ابعاد دستگاه بسته بندی توزین
  • اطمینان از عملکرد درست دستگاه با تست محصول
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه بسته بندی خشکبار

 

دستگاه پرکن خشکبار و آجیل

یکی دیگر از دستگاه های پر کاربرد در بسته بندی خشکبار و آجیل دستگاه پرکن است. این دستگاه در مدل های مختلف برای بسته بندی در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شود.

دستگاه های پرکن، جهت بسته بندی محصولات در پاکت های آماده، قوطی ها، ظروف پلاستیکی، جعبه، کیسه ها و … بکار گرفته می شوند.

برای بسته بندی خانگی آجیل و خشکبار در منزل، از دستگاه های پرکن رومیزی استفاده می شود. این دستگاه برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی و یا حتی یرای استفاده در مغازه ها یا کارگاه های کوچک بسته بندی بسیار مناسب است.

بسته بندی خشکبار در ظرفیت های صنعتی و نیمه صنعتی با استفاده از پرکن های نیمه اتومات و اتومات انجام می شود. در پرکن های اتومات، ظروف مختلف بصورت خودکار از خشکبار پر شده و راهی مرحله بعد می شوند تا بوسیله دربند یا دستگاه سیل، پلمپ شوند.

کیسه های بزرگ خشکبار و حبوبات، بوسیله دستگاه کیسه پرکن، از محصول پر می شوند و در نهایت دهانه کیسه ها با دستگاه های دوخت بسته می شود.

 

دستگاه بسته بندی ساشه

ساشه به بسته بندی های کوچک گفته می شود. دستگاه بسته بندی ساشه برای بسته بندی محصولات مختلف گرانولی(خشکبار، آجیل، حبوبات، غلات و …)، مواد پودری(نسکافه، قهوه، ادویه و ….) و مایعات(عسل، آبلیمو، سس و …) استفاده می شود.

این دستگاه برای بسته بندی خشکبار، در وزن های پایین(۱گرم الی ۵۰ گرم) مناسب است.

 

دستگاه سیل

دستگاه های بسته بندی سیل که به آن سیل وکیوم هم گفته می شود کاربرد بسیار زیادی در صنایع غذایی دارند. اگر قرار باشد دهانه ظروف پلاستیکی مختلف را با استفاده از یک لایه سلفون پلمپ کنید، نیاز به دستگاه سیل خواهید داشت.

دستگاه های سیل در دو مدل حرارتی و القایی ساخته می شوند. دستگاه سیل القایی برای ظروف دایره ای شکل و دارای در، مناسب هستند مانند قوطی ها و بطری ها.

در دستگاه های سیل حرارتی، با توجه به شکل ظرف، قالب طراحی می شود. بنابراین ظروف پلاستیکی با اشکال و ابعاد مختلف را با این دستگاه، می توان بسته بندی نمود.

 

دستگاه بسته بندی خشکبار

 

دستگاه وکیوم خشکبار

یکی دیگر از روش های بسته بندی خشکبار ، وکیوم کردن آن است که سبب افزایش زمان ماندگاری محصول خواهد شد. برای این کار ابتدا به کمک دستگاه های پرکن، (پیش تر در مورد آن توضیح داده شد) پاکت های آماده، به میزان مشخص از محصول پر می شوند و پس از آن بوسیله دستگاه وکیوم، هوای داخل پاکت خارج شده و دهانه آن دوخت می شود.

در برخی از دستگاه های وکیوم این امکان وجود دارد که پس از تخلیه هوا، درون پاکت گاز تزریق شود. وکیوم کردن و تزریق گاز ازت، CO2 و … زمان ماندگاری محصول را بسیار بیشتر می کند.

 

دستگاه بسته بندی خشکبار در منزل

برای بسته بدی خشکبار در منزل و کسب درآمد از این طریق نیاز به دستگاه پرکن رومیزی، دستگاه دوخت و پاکت های آماده خواهید داشت. بوسیله دستگاه پرکن، پاکت های سلفونی را از خشکبار، آجیل، حبوبات و … پر می کنید و پس از آن با دستگاه دوخت، دهانه پاکت دوخت می شود.

از دستگاه های وکیوم رومیزی و سیل رومیزی هم می توان برای بسته بندی خشکبار در منزل استفاده کرد.

 

دستگاه بسته بندی خشکبار

 

دستگاه های بسته بندی خشکبار صنعتی

با توجه به نوع بسته بندی، دستگاه های توزین و پرکن های اتوماتیک به همراه تجهیزات دیگری نطیر نوار نقاله، بالابرZ(برای انتقال محصول به دستگاه بسته بندی) و … برای راه اندازی خط بسته بندی خشکبار صنعتی مورد نیاز هستند.

دستگاه های فوق با توجه به ظرفیت تولید در روز، در مدل های مختلف ساخته می شوند.

 

معرفی بهترین شرکت های سازنده دستگاه های بسته بندی

شرکت های ایرانی بسیاری در حوزه ساخت دستگاه ها و ماشین آلات بسته بندی فعالیت می کنند. برخی از این شرکت ها در سطوح بسیار بالا کار می کنند و در عرصه جهانی، حرفی برای گفتن دارند.

دستگاه های بسته بندی بسیار متنوع هستند و مواردی که در این مقاله به آن اشاره شد تنها بخش کوچکی از ماشین آلات مورد استفاده در صنعت بسته بندی است.

گاهی نیاز است تا برای برخی از محصولات، تغیراتی روی دستگاه ها ایجاد شده و دستگاه، با توجه به نیاز مشتری سفارشی سازی شود. بنابراین باید از شرکت های سازنده ای که دارای کادر فنی و نیروی متخصص و با تجربه هستند دستگاه، تهیه کنید.

یکی از شرکت های سازنده نام آشنا و معتبر که در این حوزه فعالیت می کند آراد ماشین است. این شرکت طراح و سازنده دستگاه های مورد نیاز در خط فرآوری و بسته بندی خشکبار می باشد.

برای آشنایی با محصولات آراد ماشیبن، به وبسایت این شرکت به آدرس aradmachinery.com مراجعه کنید.

2 دیدگاه در “با بهترین دستگاه های بسته بندی خشکبار آشنا شوید!

  1. z.h گفت:

    سلام. چطور میتونم کاتالوگ و فیلم کارکرد دستگاه های معرفی شده در این صفحه رو داشته باشم؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام
      ادرس سایتشون داخل متن هست میتوانید به سایتشون مراجعه کنید و باهاشون صحبت کنید

نظرات