بیوگرافی منوچهر شفقتیان بازیکن پرسپولیس و همسر و فرزندانش + جنجالهای زندگی و فوتبال

4

منوچهر شفقتیان بازیکن پرسپولیس در دهه شصت است در ادامه بیوگرافی کامل منوچهر شفقتیان و (همسر و فرزندان) به همراه سوابق ورزشی از فوتبال تا پیک موتوری و چادر نشینی و ماجرای اعتیاد و دوختن لب ها و اعتصاب غذا و جنجال های زندگی شخصی و فوتبالی با عکس های جوانی تا امروز را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی منوچهر شفقتیان پیشکسوت پرسپولیس و همسر و فرزندانش + جنجالهای زندگی و فوتبال

بیوگرافی منوچهر شفقتیان

منوچهر شفقتیان بازیکن بازنشسته فوتبال اهل ایران است. او عضو باشگاه پرسپولیس بود و سابقه بازی برای تیم ملی در پست دفاع چپ بازی می‌کرد. وی به خاطر مشکلات مالی و روحی که پس از بازنشستگی پیدا کرد و عدم حمایت و رسیدگی فدراسیون فوتبال ایران و دیگر اهالی فوتبال دست به اعتصاب غذا زد و لب و دهان خود را دوخت.

منوچهر شفتیان پیشکسوت پرسپولیس از نسل سوخته فوتبال ایران است و دارای مدرک مربیگری A در آسیا می باشد و سال های علاوه بر فوتبال در زمینه مربیگری نیز در تیم های مطرحی لیگ برتری ایران مشغول بوده است

بیوگرافی منوچهر شفقتیان بازیکن پرسپولیس و همسر و فرزندانش + جنجالهای زندگی و فوتبال

زندگی فوتبالی

شفقتیان بازیکن بسیار خوبی در خط دفاع تیم های بزرگ فوتبال ایران بود، برای تیم های ملی نوجوانان و جوانان و امید به میدان رفت و در تیم ملی دوران در بازی دوستانه برابر آلمان شرقی در سال ۶۶ بازی کرده است، او برای تیم های دارایی و پرسپولیس دهه شصت بازی کرد و با پرسپولیس ۲ سال متوالی قهرمان مسابقات فوتبال باشگاه های تهران شد و با این تیم در جام باشگاه های آسیا بازی کرد.

منوچهر شفقتیان در این ۲ سال یک ضلع قدرتمند از خط دفاعی بود که مربعش را پنجعلی و نعیم آبادی و فنونی زاده و او می ساختند و در سال ۶۹ از پرسپولیس جدا شد.

شفقتیان در تیم دارایی هم با سعید مراغه چیان، ویگن زینلی، جواد محمودی، حسین قوی فکر، صمد مرفاوی، خسرو حاج خلیل، جلال بیات، مصطفی اردستانی و… همبازی بود، در ابتدای فوتبال هم او در تیم راه آهن تهران همبازی قلعه نویی و فرشاد پیوس و مرتضی یکه و.. بود. زمانی هم کنار مهدی مناجاتی و فیروز کریمی برای تیم پاس قدرتمند بازی می کرد.

سوابق فوتبالی منوچهر شفقتیان بازیکن تیم ملی فوتبال ایران

فرزندان منوچهر شفقتیان

سالار شفقتیان فرزند منوچهر شفقتیان است که درباره پدرش گفته: «گوشه نشینی برای افرادی چون پدر من بدترین سم است و همین مساله باعث شد مشکلات عدیده بدنی به سراغشان بیاید. از مشکل کلیه و کبد بگیرید تا مشکلات گوارشی.

مشکل پدر من فقط مسایل مالی نیست بلکه ایشان می خواهند در کنار فوتبالی ها باشند و علم و دانش خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

اینکه پدر من می گوید می خواهم کنار فوتبال باشم، الکی نیست. ایشان عالیترین مدرک مربیگری یعنی یعنی مدرک A آسیا را دارد. ایشان ۱۰ سال پیش در تیم های درنا و کوثر تهران حضور داشتند و قبل از آقای دوستی مهر توانستند شکوفایی در این دو تیم به وجود بیاورد. گل گهر سیرجان که در حال حاضر در دسته یک فوتبال ایران بازی می کند توسط پدر من به این سطح رسید ایشان دعوتنامه ای هم برای گرفتن مدرک پرفشنال داشتند که به دلیل مشکلات مالی نتوانستند این مدرک را بگیرد.»

همچنین ببینید: بیوگرافی و سوابق شاهرخ غلامرضاپور فوتبالیست بوشهری+ زندگینامه و خودکشی جنجالی

ماجرای چادرنشینی بازیکن پرسپولیس

منوچهر شفقتیان مدتها بود به عنوان پیک موتوری کار می کرد و حالا خبر چادرنشینی منتشر شده است این پیشکسوت پرسپولیس گفت: متاسفانه فوتبال برای اکثر آدم های حاضر در آن آب و نان داشت اما همیشه برای من افسوس داشته است.

عکس های جوانی منوچهر شفقتیان بازیکن فوتبال

مصاحبه خواندنی منوچهر شفقتیان بازیکن فوتبال

منوچهر شفقتیان که زمانی در پرسپولیس بازی می‌کرد چرا روزگار خوبی را پشت سر نمی‌گذارد؟

نمی‌دانم، برای اینکه هیچ‌وقت بله قربان‌گوی هیچ‌کس نبودم و تن به هر کاری ندادم.

ماجرای اعتیاد منوچهر شفقتیان

من دچار افسردگی شدید شده بودم، دارویی به نام ترانیل سیپرومین مصرف می‌کردم، این دارو باعث می‌شد عضلاتم شل شده و نتوانم به درستی حرف بزنم، این عوارض باعث شد تا برایم حرف و حدیث درست کنند که منوچهر شفقتیان معتاد است.

وقتی این حرف و حدیث‌ها را می‌شنیدید چه احساسی به شما دست می‌داد؟

ناراحت می‌شدم، یک روز رفتم آزمایش اعتیاد دادم و جواب آن را که منفی بود به محمد پنجعلی‌ نشان دادم و گفتم این هم پاسخ من به تمام شایعاتی است که پشت سرم شنیده می‌شود. بنده خدا جواب داد من که همبازی تو بودم و این حرف و حدیث‌ها را باور نکردم و نمی‌کنم.

اشتباهات دیگری نداشتید، خیلی از بازیکنان دهه ۶۰ هستند که شرایط خوبی دارند؟

من از این فوتبال پولی درنیاوردم.

من در پرسپولیس پولی نگرفتم؛ در تیم‌های دیگر هم چنین وضیعتی داشتم. شاید اگر استقلال را در شهرآورد شکست می‌دادیم به ما ۱۰ هزار تومان پاداش می‌دادند. وضیعت فوتبالی امروز را با سال‌هایی که بازی می‌کردیم مقایسه نکنید.

من در دارایی فوتبال بازی‌ می‌کردم، سال ۶۶ بود، بهترین سال فوتبالی من بود، بهترین دفاع چپ ایران شدم، علی پروین مرا خواست، پیشنهاد داد، به دفترش رفتم، با همان لحن خاصش گفت «منوچهر» در پرسپولیس پولی در کار نیست اما مردم این تیم را دوست دارند و اگر می‌خواهی قرارداد امضا کن.

گفتم همین که شما من را لایق پوشیدن پیراهن پرسپولیس دانستید برایم کافی است و قراردادم را امضا کردم.

سه سال در پرسپولیس عضویت داشتید؟

سه فصل برای پرسپولیس بازی کردم و ۶ جام رسمی به همراه این تیم کسب کردم.

همسر و فرزندان منوچهر شفقتیان بازیکن پرسپولیس

علت جدایی از پرسپولیس

پرسپولیس مجتبی محرمی را جذب کرد و من ۲۹ سال سن داشتم، محرمی پنج سال از من کوچکتر بود، این موضوع باعث شد تا هر دو یا سه بازی برای پرسپولیس بازی کنم، یک روز پیش علی پروین رفتم و به او گفتم من از نیمکت‌نشینی ناراحت نیستم، نشستن روی نیمکت پرسپولیس هم برای من افتخار است اما نمی‌خواهم سابقه و اعتباری که در گذشته به دست آورده‌ام را خراب کنم. من در تمام تیم‌هایی که فوتبال بازی می‌کردم فیکس بودم و هیچ‌ وقت روی نیمکت ننشسته بودم.

دوران مربیگری در لیگ برتر بودید اما این روند ادامه نداشت، چرا؟

برای اینکه فوتبال ما دست مافیا است، برای اینکه باید در باند افرادی باشید که پدرخوانده‌های این فوتبال هستند، برای اینکه باید با افراد دلال در ارتباط باشید، برای اینکه باید از پول قراردادتان به افراد دیگر بدهید که من از این‌کارها بلد نیستم، من در تمام سال‌هایی که فوتبال بازی یا مربیگری می‌کردم یک بار هم پایم به کمیته اخلاق و یا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باز نشد و مثل برخی‌ها به خاطر مشکلات اخلاقی و یا منکراتی دستگیر نشدم اما الان باید بیرون گود بنشینم.

باید در این فوتبال نباشم و از راه کار کردن با موتور ارتزاق کنم. یک زمانی کت تن من بود و با همین کت خیلی‌ها را از سرما نجات دادم اما حالا خیلی‌ها که پوست شیر تنشان است و زمانی بعد از من که کاپیتانشان بودم وارد زمین می‌شدند معرفت ندارند و سراغی از من نمی‌گیرند و کاری برایم انجام نمی‌دهند.

درگذشت همسر منوچهر شفقتیان

همسر من هشتم اسفند ۹۸ فوت کرد، شاید باورش سخت باشد اما پول برای کفن و دفن ایشان نداشتم

فوتبال برای همه نان و آب داشت ولی برای ما چیزی جز افسوس و آه نداشت. من پدر بزرگم ، نوه دارم، می خواهم وقتی می روم نوه ام را ببینم، خجالت نکشم که نمی‌توانم یک بستنی بخرم، الان فقط یک آرزو دارم.

من همسرم را از دست دادم، چشمان همسرم به خاطر همین بی پولی نابینا شد و او با چشمان بسته همه چیز در دلش ماند به زیر خروارها خاک رفت، این فوتبال من را به ذلت کشاند، خسته شدم، از تحقیر و بی‌کاری خسته شدم، روزی هزار بار از خدا می‌خواهم مرا بکشد و از شر این زندگی نجات دهد. دیگر نمی‌خوام یک ثانیه زنده باشم و در این دنیای لعنتی نفس بکشم.

منوچهر شفقتیان

ماجرای دوختن لب ها در اعتراض به فساد

در اعتراض به فقر و بیکاری دست به اعتصاب غذا زده و لب‌های خود را دوختم، می‌خواستم در اعتراض به شرایط بد زندگی پیشکسوتان بمیرم تا حداقل آنها نجات پیدا کنند اما از شانس بد زنده ماندم.

اینکه شما «سید مهدی رحمتی» و «سردار آزمون» را کشف کردید درست است؟

زمانی که مربی جوانان پاس بود، رحمتی جوان با استعدادی بود که در تیم ما حضور داشت، من متوجه استعداد او شده و گاهی اوقات به صورت اختصاصی با وی کار می‌کردم،شوت می‌زدم ، سانتر می‌کردم تا او پیشرفت کند، یک روز به رحمتی گفتم اگر تو همین روند را ادامه بدهی در آینده به دروازبان اول تیم ملی تبدیل می‌شوی، رحمتی خندید و گفت آقا منوچهر مرا مسخره می‌کنید، گفتم تو آینده درخشانی داری و همین اتفاق هم افتاد.

عموی سردار آزمون مربی والیبال گل‌گهر سیرجان بود و من مربی فوتبال این باشگاه، او در تمرینات می‌آمد و من با وی کارمی‌کردم، در ۲ سالی که حضور داشتم حواسم به وی بود و به پدرش می‌گفتم پسر را در مسیر درست قرار بده تا به فوتبالیست ملی تبدیل شود، خدا را شکر در انتخاب‌هایم اشتباه نکردم.

ماجرای اعتصاب غذای منوچهر شفقتیان

منوچهر دو نامه چند سطري روي كاغذ نوشت: «۴۸ ساعت است چيزي نخورده‌ام، فردا يا پس‌فردا خونريزي معده مي‌كنم و بيمارستان هم نمي‌روم. اين‌قدر اعتصاب غذا مي‌كنم تا خونريزي معده كنم و بميرم. طرف حساب من باند مافياي ورزش است و با اين‌ها مي‌جنگم.»

 

4 دیدگاه در “بیوگرافی منوچهر شفقتیان بازیکن پرسپولیس و همسر و فرزندانش + جنجالهای زندگی و فوتبال

  1. مسعود بحرینی گفت:

    در جواب بنده خدا که ظاهرا در این جا هم درد عرهاد مجیدی میکشند بهتره جون بحث پرسمولیس هست از باند های این تیم و کارهای امثال محمد خانی و ترابی و .. مثال میزد

  2. منطقی باشیم گفت:

    آقای بنده خدا اینجا هم دست از طرفداری های رنگی بر نمیداری داره میگه توی تیم مورد علاقت بوده بعد اسم های بازیکن تیم رقیب را مینویسی یکم تفکر لازم داریم اصلا همچین چیزی را نباید بگذارند که اتفاق بیفته و باید اهالی فوتبال و مردم به دادش برسند.

  3. مجید گفت:
    9
    0

    دولت که معلوم الحال است و مشخصه به کسی کمک نمیکنه ولی در عجبم از مولتی میلیاردرهای امروزی فوتبال که چرا دست توی جیبشون نمیکنن و گره کار پیشکسوتان و جاماندگان قافله فوتبال رو نمیگیرند؟ مگه چند نفر مثل شفقتیان داریم که اینجوری باید حسرت به دل و در فقر دست و پا بزنند؟ خیلی بیمعرفتند اهالی فوتبال

  4. بنده خدا گفت:
    2
    6

    ای داد وبیداد باید مثل مجیدی و قلعه نوعی میرفتی توباند تونمیرفتی خیلیا رفتن پس نرفتن شماهرچندافتخار واخرتو براخودت خریدی امااین دنیارو به کام خودت وبچه هات از زهر تلختر کردی پس حتماالان که فوتبال شده نون اب حداقل نوتو فوتبالیست کن

نظرات