۶ مقاله و انشا درباره آتش نشان و روز آتش نشانی کودکانه و ادبی برای سنین مختلف

0

مقاله و انشا درباره آتش نشان و روز آتش نشانی با مقدمه و نتیجه برای سنین کودک و نوجوان از ابتدایی کلاس دوم ، کلاس سوم ، کلاس چهارم تا کلاس پنجم و شش و مقاله در مورد روز آتش نشان، انشا درباره شغل اتش نشانی، یک جمله در مورد ماشین آتش نشانی ، انشا درمورد تشکر از آتش نشانان ، انشا با موضوع نامه ای به یک آتش نشان، جمله سازی با آتش نشان کلاس اول و انشا درباره فداکاری آتش نشانان و انشا اگر من اتش نشان بودم و … را در ادامه از مجله حرف تازه دانلود کنید

6 مقاله و انشا درباره آتش نشان و روز آتش نشانی کودکانه و ادبی برای سنین مختلف

انشا درمورد آتش نشان

مقدمه:

آتش نشانی شغل نیست بلکه عشق است. انشایم را با نام خدا آغاز میکنم

بدنه:

ما مردم ایران آتش نشانان شجاع و نترس را دوست داریم و آن ها را از یاد نمی بریم.

آتش نشان بودن یعنی فداکاری و فداکار بودن همچنین آتش نشان یعنی جانفشانی حتی در سخت ترین شرایط برای یک انسان دیگر …
هر جا حرف از آتش نشان ها میشود کلمات فداکاری و مردانگی در ذهن همه نقش میبندد.

آتش نشان بودن یعنی به خطر انداختن جان خود برای نجات دادن جان بقیه
آتش نشان بودن یعنی نترس و شجاع بودن
آتش نشان ها مردانی شجاع هستند که جان خود را به خطر می اندازند تا جان ما و مردم را نجات دهند و این یعنی کار و وظیفه ای که دارند حتی از جان خودشان هم مهم تر است و به تعهدی که در کار خود داده اند کاملا پایبند و مستحکم هستند.
آتش نشان ها همانند سرمایه های ملی هستند که متاسفانه در حادثه های آتش سوزی جان بسیاری از آنان گرفته میشود و بدون شک جایشان در بهشت است
آتش نشان ها کسانی هستند که نه شب میشناسند و نه روز و همیشه سر کارند و اماده برای خطر کردن و نجات جان بقیه هستند.

نتیجه:
آتش نشان یعنی فداکاری و فداکاری یعنی اتش نشان

انشای کوتاه در مورد روز آتش نشانی

مقدمه:

۷ مهر؛ روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است و این روز در تقویم شمسی در ایران روز آتشنشانی و ایمنی ثبت شده است

بدنه

ما در طبقه دوم یک آپارتمان سه طبقه زندگی می‌کنیم. آن روز عصر ناگهان صدای انفجار امد و در عرض چند دقیقه همه جا را دود غلیظ و سیاهی گرفت. خیلی ترسیده بودیم و می‌خواستیم از ساختمان خارج شویم اما طبقه پایین آتش گرفته بود و ما گیر افتاده بودیم. من فورا شماره ۱۲۵ را گرفتم و آدرس دادم تا آتش نشانان برای نجات ما بیایند.
حدود بیست دقیقه بعد در حالی که گرمای غیر قابل تحملی ساختمان را فرا گرفته بود از راه رسیدند.
مامان خواهر کوچکم را در آغوش گرفته بود و گریه می‌کرد. بابا خودش را رسانده بود اما نمی‌توانست بالا بیاید و از پنجره او را می‌دیدیم که نگران بود و نمی‌دانست چکار کند.

تعدادی از آتش نشانان با لباس هایشان به دل آتش زدند و همانطور که همکارانشان در حال خاموش کردن آتش بودند، خود را با نردبان از پنجره به ما رساندند. وقتی چشممان به آن ها افتاد که با جسم و روحیه قوی برای نجات ما آمدند قوت قلب گرفتیم.

فراموش نمی‌کنم با چه صدای مطمئن و ارامش بخشی به ما گفتند نترسیم و فقط به حرف آن‌ها گوش کنیم. وقتی آتش نشان مهربان من و خواهر کوچکم را محکم در آغوش گرفت و از پنجره به بیرون منتقل کرد انگار دنیا را به من داده بودند.

آتش نشانی که خودش سرفه می‌کرد و در میان شعله های سوزان آتش ما را راهنمایی می‌کرد، انگار از هیچ چیز نمی‌ترسید و با تمام وجود می‌خواست از جان انسان های دیگر محافظت کند.

نتیجه

من در چشم های آتش نشان ها عشق را دیدم. چه چیز دیگری جز عشق می‌تواند چنین روحیه فداکارانه‌ای به انسان دهد، آنقدر که جانش را کف دستش بگذارد و به دل خطر بزند؟
بالاترین حقوق و درآمدها در برابر این ازخودگذشتگی‌ها ارزشی ندارد، هرچند می‌دانم حقوق آتش نشانان نسبت به سختی‌های شغلشان بسیار کم است.

انشا درمورد روز آتش نشانی

انشاء درباره شهدای آتشنشان پلاسکو

در ساعت ۷ و ۵۹ دقیقه صبح پنج شنبه ۳۰ دی ماه، آتش در ساختمان پلاسکو زبانه کشید که در میان تلی از آتش و دود فرشتگان قرمزپوش با چهره‌های سیاه از دود و گاه زخمی بی وقفه برای فروکش آتش زبانه کشیده ساختمان قدیمی پلاسکو تلاش می کردند، آتش نشانانی که از جان گذشتگی و ایثار را سرلوحه کار خود قرار دادند و با شجاعتی مثال زدنی حماسه ای در این عصر بی رحمی و روابط سرد انسانی خلق کردند.

با وجود تلاش های ستودنی این قهرمانان مبارزه با آب و آتش به یکباره و در کمال ناباوری پس از نزدیک به ۴ ساعت مبارزه بی وقفه ناگهان این ساختمان فولادی همراه با شجاع مردان دلیرش فرو ریخت و ویرانه عظیمی از خود بر جای گذاشت.

پس از این فاجعه تکان دهنده، مردم سراسر کشور همراه با خانواده های این عزیزان داغدار شدند و با اهدای گل و روشن کردن شمع در ایستگاه های مختلف آتش نشانی با غیورمردان آب و آتش، همان سنگرسازان بی سنگر ابراز همدردی کردند تا تسلی خاطر آنها باشند.

آتش نشانان همان جهادگران بی ادعا با داغ شعله های سهمگین آتش بر جسم خود، موضوع داغ انشاء اغلب مدارس شده اند، انشاء هایی که در پایان بیشتر آنها دانش آموزان چه پاک و بی آلایش و قلبا ازخدا سلامتی آن ده ها تن از قرمز پوشان ناجی را می طلبند که هنوز خبری از تن گمشده زیر تلی از دودو و آتش و آوار نشده، تا بلکه حتی خبری دل پر تشویش خانواده و میلیونها ایرانی را آرام کند.

نتیجه:

ما دانش آموزان، آتش نشان را دوست داریم.
اورا از یاد نمی بریم.
امید و آرزوی من این است که آنان که زیر آوار و آتش هستند زنده بمانند…

 

انشا کودکانه درباره شغل آتش نشانی

مقدمه:

آن مرد آتش نشان بود.
او برای کمک به مردم آمده بود.
مردم داد می زدند و ترسیده بودند.
اما آتش نشان نترسید.

بدنه:

ما دانش آموزان، آتش نشان را دوست داریم.
اورا از یاد نمی بریم.
امید و آرزوی من این است که آنان که زیر آوار و آتش هستند زنده بمانند…

کسی برای این کودکان، شغل آتش نشانی را معنی یا دیکته نکرده است بلکه همه دانش آموزان با فداکاری‌هایی که از این قهرمانان دیدند، زحمات، سختی ها و فداکاری های یک آتش نشان را می شناسند.

به راستی شغل آتش نشانی، عشق می خواهد، عشقی که آتش نشانان را وادار به فداکاری کند.به راستی که نمیتوان گفت، شغل است بلکه یک عشق تمام عیار است.

ما همیشه شاهد فداکاری های آتش نشانها ، از خود گذشتگی و ایثار آتشنشانها هستیم و  آن ها را دوست داریم

آنها به جنگ آتشی می‌روند که رحم ندارد و فقط می‌سوزاند، می‌سوزاند و می‌سوزاند…. شاید از ذهن ما رفته بود عده ای هر روز صبح که به سر کار خود می روند ممکن است چند ساعت بعد با سوختگی های شدید در بیمارستان بستری شوند یا جان خود را برای ما از دست بدهند.

این روزها همه ی ما متوجه این انسانهای فداکار و از خود گذشته شده ایم و در قلبهایمان شدیدا عشق و هم بستگی را با آنها و خانواده هایشان احساس میکنیم…

«آتش پلاسکو» باعث شد تا امروز هر کدام از ما وقتی از جلوی آتش نشانی‌ها رد می‌شویم به آنها با احترام بنگریم

نتبجه :

امیدواریم بتوانیم قدر این قهرمانان و دلیرمردان بی نظیر کشور را بدانیم و یاد این اسطوره های شجاعت را زنده نگه داریم.

مقاله درمورد آتش نشان و روز آتش نشانی

 

آتش نشان‌ها مظلوم هستند. شاید امروز یکی از این آتش‌نشان‌های مانده در آتش به دختر خود قول داده بود بعد از کار او را به پارک ببرد. شاید یکی از آنها به مادرش قول داده بود امشب به دیدارش می‌رود.

شاید یکی از آنها در آستانه ازدواج بود.آتش نشان برای مردمش جان میدهد و در میان دود و آتش عطر باران میدهد.نردبان زیر پایش تا آسمان میرود.برج در آتش میسوزد و او در شعله های عشق خود مردانه میسوزد.

آتش نشانان در هر مأموریت به طور معمول در معرض چندین عوارض از جمله عوارض ناشی از استرس رانندگی و ترافیک ، عوارض ناشی از اثرات دود وگازهای سمی در محل های عملیات، عوارض ناشی از صدای آژیر، بلندگو و نور چراغ گردان، عوارض ناشی از ترشح هورمون های دفاعی و آمادگی بدن در برابر حوادث، اثرات ناشی ازحرارت در محل حریق، عوارض ناشی از تماس یا جذب مواد شیمیایی از طریق پوست، عوارض ناشی از صدمات فیزیکی در حین انجام وظیفه، عوارض ناشی از دریافت پرتوهای یون ساز و تشعشعات رادیو اکتیویته قرار می گیرند.

علاوه بر این ، آتش نشانان در هنگام انجام عملیات نجات و امداد در معرض عوارضی نظیر رؤیت صحنه های دلخراش و تألم آور، عوارض ناشی از وقوع انفجار در صحنه حادثه، عوارض ناشی از مسائل ارگونومی وسایل و تجهیزات و ماشین آلات،عوارض ناشی از انجام خدمت به صورت شیفتی، عوارض ناشی از عدم تغذیه صحیح و متناسب باحرفه، عوارض ناشی از استرس پس از حادثه، عوارض ناشی از کارکردن در محیط های آلوده،عوارض ناشی از کارکردن در محیط های مرطوب نیز قرار می گیرند.

بنابراین ، وجود فاکتورهایی از قبیل سرو صدا ، محیط عفونت زا و آلوده ، مواد شیمیایی و گازهای سمی ،مواد رادیواکتیو ، کار در محیط غیر متعارف ، وجود ذرات معلق در هوا ، کار در شرایط جوی نامساعد ، کار در ارتفاع ، ریزش و برخورد اجسام خارجی ، انفجار ، خطر برق ،سطوح شیب دار و لغزنده ، کار در فضای مسدود و سر بسته ، کار در اعماق، کار در محیط های با حرارت بالا ، جابجا کردن قطعات سنگین ، کار در فضای باز ، کار در محیط های مرطوب، کار در محیط های متعفن و نامطبوع ، کار در شرایط روحی نامساعد از مهم ترین عواملی است که شرایط محیط کار آتش نشانان را از حالت عادی خارج می کند.

انشای کودکانه با موضوع تشکر از آتش نشانان

ما باید چه کنیم تا از آتش نشان ها تشکر و قدردانی کنیم؟

ما می توانیم به توصیه هایی که آتش نشان ها درمورد ایمنی و جلوگیری از رخداد حادثه می شود توجه کنیم، تا هیچ حادثه ی ناگواری رخ ندهد.

بهترین تقدیر از اتش نشانان این است که همگی دست در دست هم دهیم و در چهارشنبه سوری هر سال هیچ آتشی روشن نکنیم که باعث ایجاد حادثه ی غمناکی شویم، تا آتش نشانان بتوانند در عید نوروز به سلامت در کنار خانواده هایشان نوروز خود را جشن بگیرند.

آتش نشان بودن یعنی فداکاری و فداکار بودن همچنین آتش نشان یعنی جانفشانی حتی در سخت ترین شرایط برای یک انسان دیگر …
هر جا حرف از آتش نشان ها میشود کلمات فداکاری و مردانگی در ذهن همه نقش میبندد.

ما همیشه قدردان شما هستیم آتش نشان عزیز و من تو را قهرمان خودم می دانم

پایدار و سلامت و با عزت باشید ای آتش نشانان عاشق

نظرات