با چه زبان های برنامه نویسی می توان طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای انجام داد؟

0

با چه زبان های برنامه نویسی می توان طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای انجام داد؟

در طی سال های گذشته تا به امروز بیشتر شرکت ها و ارگان ها رو به بروزرسانی و تبدیل فروشگاه های خود به فروشگاه های اینترنتی کرده اند و توانسته اند در این زمینه بسیار موفق و پویا باشند. این رشد چشم گیر در پیدایش فروشگاه های اینترنتی باعث این شده تا برنامه نویسی های مختلفی برای این سایت های فروشگاهی و خبری ایجاد شود تا نسبت به بودجه و نوع کارایی بتوان از آنها در تمامی مراحل استفاده نمود.

 طراحی سایت فروشگاهی

ساخت و طراحی فروشگاه های اینترنتی بر پایه زبان های مختلف برنامه نویسی امکان پذیر است و بدون آنها به هیچ عنوان نمی توانید بر روی پلتفرم اینترنت کالا و اجناس خود را به فروش برسانید. در این مقاله به زبان های مختلف برنامه نویسی اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین و مرغوب ترین زبان برنامه نویسی برای سایت های فروشگاهی که به صورت حرفه ای طراحی شده را بیاموزید و در فروشگاه خود پیاده سازی نمایید.

طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی با زبان وردپرس (WORD PRESS) :

یکی از متداول ترین زبان های برنامه نویسی بر روی پلتفرم اینترنت به وردپرس اختصاص داده می شود. ورد پرس یک سیستم مدیریت محتوای آزاد و منبع باز است که به دلیل سهولت در برنامه نویسی و همچنین کارایی بسیار محبوب شده و می توان گفت که حدود یک چهارم از تمامی سایت های فروشگاهی با برنامه نویسی ورد پرس ساخته و طراحی شده است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این زبان ساختار ساده و امکان برنامه نویسی با ساده ترین زبان است و می توانید با یک بار نگرش به داخل آن بهترین سایت های فروشگاهی را از آن طلب نمایید. زبان ورد پرس به دلیل باز بودن و بروز رسانی های متعدد از امنیت بالایی برخوردار است اما باید از قالب های رایگان استفاده نکنید زیرا با استفاده از آنها پس از بروز رسانی احتمال این که سایت شما بالا نیاید بسیار است. دلیل محبوبیت و ویژگی سایت های فروشگاهی با وردپرس به دلیل فرانت ها و تم های نمونه اولیه آن است. مزیت استفاده از این زبان در بستر وب و اینترنت دارا بودن از افزونه هایی همچون سبد خرید ، صفحه نمایش ، سئو و درگاه فروشگاهی می باشد که این زبان را به یک برنامه محبوب تبدیل نموده است.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی با زبان PHP :

ساخت یک سایت فروشگاهی با زبان برنامه نویسی PHP بسیار ساده و روان است و می تواند قابلیت های بی شماری را نسبت به ورد پرس به کاربران اعطا نماید که به یکی از بهترین و محبوب ترین و بروز ترین زبان ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی به حساب می آید. اما تنها سختی و مشکل این زبان در کد نویسی آن است. در زبان برنامه نویسی پی اچ پی باید دانش و مفاهیم کد نویسی را بدانید و سایت خود را بر این اساس طراحی نمایید. این زبان برنامه نویسی بسیار متداول بوده و به دلیل امکانات و انغطاف پذیری بالا در زمینه کد نویسی دارای محبوبیت بالایی در اینترنت و درگاه های وب می باشد. سرعت و دقت بالا در زبان PHP بسیار بالا بوده و چارچوب کد نویسی را برای طراحان سایت های فروشگاهی بسیار آسان و قابل درک نموده است و به دلیل امکان زیبایی هرچه بیشتر نسبت به وردپرس می تواند زبانی ایده آل در این پلتفرم می باشد.

طراحی سایت فروشگاهی

ساخت فروشگاه اینترنتی با زبان MYSQL :

MySQL یکی از محبوب‌ترین پایگاه داده‌ها در جهان است. این شرکت به عنوان امنیت و مقیاس‌پذیری سطح بالا مشهور است و راه حلی عالی برای ساخت فروشگاه اینترنتی است. برنامه نویسان وب با استفاده از پلی که بین این پلتفرم و سایر فناوری‌های دیگر است، می‌توانند بهترین وب سایت فروشگاهی را طراحی کنند و به مشتریان خود ارائه دهند. سایت هایی که دارای حجم بلالا هستند و می خواهند داده های بسیار زیاد را در بستر وب تولید کنند از این زبان استفاده می نمایند. یکی از مزیت های این زبان نسبت به وردپرس و PHP سرعت بالاتر و همچنین پایگاه داده قدرتمند تری نسبت به دو نمونه بالا دارد و مقیاس پذیری MYSQL این زبان را به یک برنامه کاربردی بدل کرده است.

ساخت سایت های فروشگاهی با زبان پایتون :

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از بهترین و ساده ترین زبان های برنامه نویسی می باشد زیرا در کنار سادگی و سهولت بسیار مقیاس پذیر است و از شی گرایی حمایت و پشتیبانی می نماید. این برنامه در اوایل به عنوان زبان برنامه نویسی برای دانشمندان و پروژه های علمی استفاده می شد. محبوبیت بالای پایتون در بین برنامه نویسان این زبان را بسیار پر طرفدار کرده و می توانید از فروشگاه های کوچک و سایت های خبری گرفته  تا فروشگاه های اینترنتی بزرگ از این زبان استفاده نمایید. سرعت و آسان بودن این برنامه دلیلی بر یادگیری و محبوبیت ۲۵ درصدی برنامه نویسان در جهان شده است. این برنامه برای کاربرد بیشتر می بایستی با فریم ورک های دیگر ادغام شود تا سرعت را احساس نمایید و یک طراحی عالی برای سایت فروشگاهی خود داشته باشید.

نتیجه گیری:

این مطلب صرفا برای یادگیری با زبان های حرفه ای در بهترین طراحی سایت های فروشگاهی اینترنتی بوده و دلیلی بر برتری آنها نسبت به یکدیگر و مقایسه آنها با هم نیست و می توانید بسته به نیاز و بودجه و همچنین نوع کسب و کار خود از آنها استفاده نمایید.

نظرات