بیوگرافی گروه جیپسی کینگز با عکس و اسامی + زندگی شخصی و هنری و آهنگ ها

0

بیوگرافی همه اعضای گروه جیپسی کینگز با عکس و اسامی + زندگی شخصی و هنری و آهنگ های جدید از تاسیس تا شهرت و اجرا در ایران و سوابق هنری و همه چیز درباره گروه موسیقی جیپسی کینگز و پبج اینستاگرام جیپسی کینگز ( Gipsy GipKings‎ پادشاهان کولی) را در ادامه میخوانید

بیوگرافی گروه جیپسی کینگز با عکس و اسامی + زندگی شخصی و هنری و آهنگ ها

بیوگرافی گروه جیپسی کینگز

مجله حرف تازه – گروه موسیقی جیپسی کینگز ملقب به پادشان کولی یکی از بزرگترین گروه های موسیقی فرانسوی از شهرهای آرل و مون‌پلیه است که در سبک‌های ژانر رومبای کاتالان، موسیقی پاپ سبک‌های فلامنکو، سالسا و … فعالیت می کنند و همه اعضاء گروه متولد جنوب فرانسه هستند. اعضای گروه جیپسی کینگ با هم نسبت خانوادگی دارند. زبان و لهجه آوازهای جیپسی کینگ زبان کاتالان اسپانیا می باشد.

اسامی گروه اعضای جیپسی کینگز

اعضای کنونی جیپسی کینگز از دو خانواده تشکیل شده‌اند که نسبت خویشاوندی با هم دارند: برادران رِیس که پسران «خوزه ریس» و خواهرزادگان مانیتاس دِ پلاتا هستند و برادران بالیاردو که پسران مانیتاس هستند.

نیکُلا رِیس – پایه‌گذار و خوانندهٔ اصلی
کانوت ریس – خواننده، گیتارنواز
آندره ریس – خواننده و گیتارنواز
پاچی ریس – خواننده و گیتارنواز
پابلو (پُل) ریس – گیتارنواز
تونینو بالیاردو – پایه‌گذار و تک‌نواز گیتار
دیه‌گو بالیاردو – گیتارنواز
پاکو بالیاردو – گیتارنواز

نیکلا ریس خواننده جیپسی کینگز

عکس و بیوگرافی نیکلا ریس خوانندهٔ فرانسوی جیپسی کینگز

نیکلا ریس خوانندهٔ فرانسوی جیپسی کینگز، همچنان رهبری گروه را به عهده دارد.

شیکو بوشیکی، یکی از پایه‌گذاران گروه و داماد «خوزه ریس» بود که پس از انتشار آلبوم موزائیک در سال ۱۹۸۹ میلادی، جیپسی کینگز را ترک کرد و یک گروه موسیقی دیگر به نام «شیکو و کولی‌ها» را بنیان نهاد.

تا سال ۲۰۱۵ میلادی، تنها نیکلا و تونینو در گروه باقی مانده‌اند و بقیه از گروه جدا شده‌اند.

سال های فعالیت

جیپسی کینگز فعالیت خود را از ۱۹۷۸ آغاز کرده و تا کنون اجراهای زیادی در سراسر دنیا داشتند و بیش از ۱۰۰ آهنگ و موسیقی وارد بازار کردند

این گروه در ایران نیز اجرا داشتند و طرفداران زیادی در بین چهره های هنری و نسل های مختلف از جوان تا پیر دارند.

نیکُلا رِیس و آندره ریس (فرزندان خوزه رِیس) با پسر دایی‌های خود ژاک، موریس و تونینو بالیاردو گروه موسیقی کولی ها تشکیل دادند. در آن زمان خوزه ریس و مانیتاس دِ پلاتا یک زوج هنری بودند که توانستند «رومبا فلامنکو» را (که با نام‌های رومبای اسپانیایی یا رومبای کولی هم شناخته می‌شود) در سطح گسترده‌تری به گوش مخاطبان برسانند.

پس از جدایی خوزه از مانیتاس، او و پسرانش گروهی درست کردند که نامش «رِیس‌ها» (Los Reyes) بود که علاوه بر آنکه نام‌خانوادگی‌شان را نشان می‌داد، در اسپانیایی به معنای «پادشاهان» هم بود.

اسامی اعضای گروه موسیقی جیپسی کینگز

خانواده و محل تولد و اصالت

اعضای این گروه در فرانسه متولد شده‌اند، اما والدین‌شان از کولیان اسپانیایی بودند که در جریان جنگ داخلی اسپانیا در دههٔ ۱۹۳۰ مهاجرت کردند. آنها سبک «رومبا فلامنکو» را که نوعی سبک پاپ و از زیرشاخه‌های فلامنکو است، مورد توجه مخاطبان بین‌المللی قرار دادند.

علت نام گروه جیپسی کینگز

از آنجایی که سبک زندگی آنها بسیار شبیه کولیان بود، بعدها نام «جیپسی کینگز» برای گوره خود انتخاب کردند. دو آلبوم نخست آنان چندان مورد توجه واقع نشد و ابتدا، موسیقی آنان فلامنکوی سنتی بود که صدای نیکُلا و گیتار تونینو لذت گوش دادن را بیشتر می کرد

بیوگرافی و اسامی گروه جیپسی کینگز

 

اوج شهرت با آلبوم سوم

جیپسی کینگز با آلبوم سوم  به شهرت رسید بود که ترانه‌های جوبی جوبا، بامبولئو و یک عشق را شامل می‌شد که در سال ۱۹۸۹ در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و ۴۰ هفته در جدول موسیقی باقی ماند و یکی از معدود آلبوم‌های اسپانیایی‌زبان بود که به چنین موفقیتی دست یافت

آنها در سال ۱۹۹۱ میلادی، ترانه من هیچگونه وابستگی عاطفی ندارم را برای یکی از ویدئوهای شرکت والت دیزنی بازخوانی کردند و در فیلم لبوفسکی بزرگ (۱۹۹۸) به کارگردانی برادران کوئن به‌کار رفت.

عکس های شخصی اعضای گروه موسیقی جیپسی کینگز

برخی از اعضای گروه جیپسی کینگز اقدام به انتشار آلبوم‌هایی از آثار شخصی خود نموده‌اند. در سال ۱۹۸۸ کانوت نخستین آلبوم خود به نام «بولرو» را روانهٔ بازار کرد. او یک آلبوم دیگر به نام «کولی» هم منتشر نموده‌است. آندره رِیس یک آلبوم شخص در سال ۱۹۹۲ ضبط کرد، اما هرگز آنرا به‌طور رسمی منتشر نکرد و نسخهٔ‌های غیرقانونی از آن به دست دوستدارانش رسید و در اینترنت عرضه شد. تونینو نیز یک آلبوم از آثار بی‌کلام خود به نام «چکیده‌ها» را در سال ۲۰۰۱ منتشر کرد که در سال ۲۰۰۳ مجدداً بازنشر گردید.

جیپسی کینگز با چه زبانی می‌خوانند؟

برخلاف تصور، زبان این گروه اسپانیایی (کاستیایی) نیست. زبان این گروه، زبان کالو است، که گاه زبان گیتانه یا گیتانو (زبان کولیان) هم نامیده می‌شود. ترکیبی از گویشی فرانسوی و کاتالان همراه با واژگان و تلفظ خاص کولی‌ها. کولی‌ها بدلیل سبک زندگی‌شان، به نقاط مختلفی از هند تا آفریقا و غرب اروپا سفر می‌کردند

دانلود آهنگ های گروه جیپسی کینگز

آثار و آهنگ های گروه جیپسی کینگز

۱۹۸۲ – شادی
۱۹۸۳ – ماه آتشین
۱۹۸۷ – جیپسی کینگز
۱۹۸۹ – موزائیک
۱۹۹۱ – این دنیا
۱۹۹۳ – عشق و آزادی
۱۹۹۵ – ستارگان
۱۹۹۶ – ترانه‌های عاشقانه
۱۹۹۷ – قطب‌نما
۲۰۰۱ – ما کولی هستیم
۲۰۰۴ – ریشه‌ها
۲۰۰۶ – مسافر
۲۰۱۳ – طعم فلامنکو

۱۹۹۲ – اجرای زنده
۲۰۱۴ – اجرای زنده جیپسی کینگز

۱۹۹۰ – شادی (نسخهٔ آمریکایی)
۱۹۹۴ – برترین‌های جیپسی کینگز
۱۹۹۵ – بهترین‌های جیپسی کینگز
۱۹۹۹ – پرواز خواهم کرد! بهترین‌های جیپسی کینگز
۲۰۱۲ – ترانه‌های ضروری جیپسی کینگز

نظرات