همه چیز درباره ی ریل کشو با ایما یراق

0

ریل کشو چیست؟

وارد آشپزخانه خود شوید و کشوهای کابینت خود را باز کنید. ممکن است ریل کشو در زیر و یا وسط  و یا بدنه جانبی کشو نصبب شده باشد.ریـل کشو تاریخچه خاص خود را دارد. در گذشته که ریـل وجود نداشت کشوهای کابینت یا کمد چگونه باز و بسته می شد؟

ریل کشو ایما یراق

ریل کشو تاریخچه پیدایش خاص خود را دارد.قبل از پیدایش ریل، حرکت کشو به کمک زهوارهای چوبی شکل میگرفت. روی بدنه جانبی کشو شیارهایی ایجاد می شد که زهوار چوبی بر روی این شیارها سوار می شد و حرکتی شبیه به ریل انجام می گرفت.

نقش ریل کشو از منظر دکوراسیون داخلی

شاید با خود فکر کنید که دکوراسیون منزل تنها در مورد زیبایی محیط خانه است اما باید گفت در کنار زیبایی منزل گزینه استفاده از اشیای کاربردی و کارایی درجه یک وسایل منزل بسیار مهم تر محسوب می شود. ریل یکی از دسته براقالاتی است که نقشی اساسی در کاربردی کردن وسایل منزل دارد. از ریل بویژه برای نصب کشو کابینت استفاده می شود.ریل ها به حرکت نرم و روان کشو کابینت کمک می کنند و سبب نگهداری وزن سنگین آن و ایجاد تعادل در حرکت کشو به بیرون و داخل می باشند.

انواع ریل کشو برااساس تحمل وزن دارای دسته بندی های به خصوصی می باشد. برای مثال در هنگام خرید ریل کشو باید به فروشنده بگویید ریل چند کیلویی می خواهید.تحمل وزن ریل تا ۳۵، ۵۰ و بین ۵۰ تا ۲۰۰ می باشد که برای مصارف مختلف از آن استفاده می شود.

انواع ریل کشو

ریل به صورت غلتکی، ساچمه ای و تاندم در بازار موجود است که هر کدام کارایی خاص خود را دارد. مدل غلتطکی از نوع ساده، روان و پرکاربرد است. ساختار کلی این ریل ۲ نوار فلزی است که بین آن ها غلطک حرکت می کند.این محصول ساختاری روان و ساده داشته و جزو ریل های ارزان و پرکاربرد است که نوع رنگ آن نیز کوره ای می باشد.

و اما مدل ساچمه ای! پس از پیشرفت ساختار ریل ، مدل غلتطی کمتر استفاده شده و ریل پیشرفته تری به نام ساچمه ای به بازار آمد. این محصول متداول ترین نوع ریلی است که در بازار وجود دارد و قیمت آن نسبت به مدل تاندم مقرون به صرفه تر می باشد. از اینرو بسیاری از کابینت سازان در هنگام نصب کشو کابینت و یا کمد دیواری و یا دراور از ریل ساچمه ای استفاده می کنند. این محصول دارای انواع دو تکه و سه تکه و همینطور مدل های پهن و باریک است و استحکام بالایی دارد. شما می توانید با توجه به میزان تحمل وزن کشو ریل مناسب خود را از این نوع تهیه کنید.

پس از مدل ساچمه ای چرخه ی تکامل ریل کشو پیشرفته تر شد و مدل ریل تاندم به بازار آمد. ساختار این محصول  از چرخ دنده و غلطک می باشد و حرکتی نرم و بی صدا دارد. با تهیه ی این محصول کشو کابینت شما خیلی بی صدا بسته شده و هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمی کند.

انواع روش های نصب ریـل کشو

نصب ریـل کشو به سه روش جانبی ، مرکزی و زیرین انجام می گیرد که در ادامه به صورت مفصل درباره هر کدام از این روش ها سخن می گوییم.

نصب ریـل به روش جانبی به این صورت است که ریـل های کشو را از پهلو به کشو نصب می کنیم. این نوع نصب نسبت به انواع دیگر روش ها از استحکام و روانی بالاتری برخوردار است و بیشتر کابینت کاران کشو را به این روش نصب می کنند. ریـل کشو که به صورت جانبی نصب می شود کمک می کند تا کشو تا انتها از جا بیرون بیاید و دید وسیعی به ما می دهد و می توان از اکثر وسایل داخل کشو به راحتی استفاده کرد.

نصب ریـل کشو به روش مرکزی نوع دیگری از انواع نصب است که یک عدد ریـل را از زیر کشو و در قسمت وسط کشو نصب می کنند. کسانی که می خواهند از ریـل کمتری در کشو استفاده شود از این نوع نصب انتخاب می کنند. این نوع ریل عموما برای کشوهای سبک باید نصب شود.ک

مدل نصب زیرین مدل دیگری است که برای آنکه ریـل کشو در معرض دید قرار نگیرد ولی قدرت تحمل وزن بالایی نیز داشته باشد استفاده می شود. در این مدل نصب ریـل های کشو را به کناره های کشو از زیر آن نصب می کنند. این ریل برای تحمل وزن متوسط کاربرد دارد.

منبع: https://imayaragh.com/

نظرات