بیوگرافی کامل و جذاب مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش + عکس های جدید مهدی حسینی‌نیا و آثار

1

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش + عکس های جدید مهدی حسینی‌نیا و آثار

مهدی حسینی‌نیا متولد ۲۸ شهریور ۱۳۶۰ در شیراز بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون ایران است بیوگرافی مهدی حسینی نیا و همسرش زندگی مهدی حسینی نیا + زندگی شخصی و بازیگری و فیلم و سریال های جدیدش و خانواده و عکس های جدید او را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی مهدی حسینی نیا

مهدی حسینی نیا بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون متولد ٢٨ شهریور ۱۳۶۰ در شیراز است . او بازیگر سریال های میدان سرخ، سیاوش، یاغی و فیلم شنای پروانه و سریال میخواهم زنده بمانم میباشد.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا و همسرش با عکس و سوابق هنری + خانواده و اینستاگرام

سال های فعالیت

آقای مهدی حسینی نیا از سال ۱۳۸۸ بطور حرفه ای با بازی در تئاتر وارد بازیگری شد و با درخشش در چند اثر سینمایی موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه سوادکوهی به کارگردانی محمدرضا مجد در سال ۹۶ شد.
او برای اولین بار با بازی در باغ قرمز به کارگردانی امیر سماواتی و در سال ۱۳۸۹ با فیلم بلند سینمایی «اینجا بدون من» در سینمای ایران جلوی دوریبن رفت. اما در فیلم بعدی خود محصول سال ۱۳۹۲ یعنی «روایت ناپدید شدن مریم» دیده شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت و سپس در فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی حاتمی کیا بازی کرد.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا و همسرش با عکس و سوابق هنری + خانواده و اینستاگرام

او بعدها در فیلم هایی چون «اینجا کسی نمی میرد» ، فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی نقش “حسن دلیری یا حسن گاوی”  «فروشنده» اصغر فرهادی و «خشکسالی و دروغ» ، «ماهمه باهم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی  ، «بنفشه آفریقایی»‌ به کارگردانی مونا زندحقیقی و بازی کرد

همسر مهدی حسینی نیا

از وضعیت ازدواج و همسر و زندگی خصوصی مهدی حسینی نیا اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد.

مهدی حسینی نیا در شنای پروانه و میخواهم زنده بمانم

اما بیشترین شهرت حسینی نیا با بازی در فیلم شنای پروانه در نقش مصیب در سال ۱۳۹۸ بود بار دیگر به خوبی درخشید و با بازیگران مطرحی مانند امیر آقایی، جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان و ایمان صفا همبازی شد.در سریال میخواهم زنده بمانم در نقش و متری شیش و نیم به دست آمد.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش + عکس ها و اینستاگرام

بازی در سریال میدان سرخ

مهدی حسینی نیا در جدیدترین اثر هنری خود در سریال میدان سرخ در نقش منصور و فیلم دسته دختران بازی کرده است.

او برنده تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری از یازدهمین دوره‌ جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) برای فیلم کوتاه بی‌ریختی به کارگردانی محمد رحمتی در سال ۱۴۰۰ شد.

عکس های جدید مهدی حسینی‌نیا

حسینی نیا با سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۳ اولین تجربه تلویزیونی خود را رقم زد. او در این سریال با ویشکا آسایش، فرهاد آئیش، حامد کمیلی و سارا بهرامی همبازی بود.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر

شبکه نمایش خانگی

او برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ با بازی در سریال عالیجناب به کارگردانی محمدسام قریبیان در نقش وزیر اقتصاد پا به شبکه نمایش خانگی گذاشت و سپس در سریال‌های «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در نقش مفتاح و سیاوش به کارگردانی سروش محمدزاده در نقش وحید (دوست سیاوش)، بار دیگر خوش درخشید

مهدی حسینی نیا در فیلم متری شیش و نیم

متری شیش و نیم فیلمی به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی جمال ساداتیان در سال ۱۳۹۷ است که برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فجر و جوایز دیگر از جشنواره های معتبر بین المللی شد.

در این فیلم مهدی حسینی نیا ایفاگر شخصیت “حسن دلیری یا حسن گاوی” و خرده فروش مواد مخدر بود که برای قاچاق مواد مخدر به ژاپن، مقدار زیادی مواد را بلعیده بود. او در فیلم متری شیش و نیم با بازیگرانی همچون پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی همکاری کرده است.

مهدی حسینی نیا در شنای پروانه

فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی در سال ۱۳۹۸ است. این فیلم در ژانر اجتماعی بوده و ۷ سیمرغ بلورین از جشنواره فجر ۱۳۹۸ را کسب کرده است.

مهدی حسینی‌نیا با نقش “مصیب” در کنار بازیگران مطرحی همچون امیر آقایی، جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان و ایمان صفا بسیار درخشید.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر نقش مصیب در سریال شنای پروانه

فیلم‌شناسی

• دسته دختران (منیر قیدی – ١٣٩٩)
• مصلحت (حسین دارابی – ١٣٩٩)
• روز ششم (حجت قاسم زاده اصل – ١٣٩٩)
• روشن (روح الله حجازی – ١٣٩٩)
• شنای پروانه (محمد کارت – ١٣٩٨)
• گورکن (کاظم ملایی – ١٣٩٨)
• عنکبوت (ابراهیم ایرج زاد – ١٣٩٨)
• شب اول هجده سالگی (حامد تهرانی – ١٣٩٧)
• ما همه با هم هستیم (کمال تبریزی – ١٣٩٧)
• متری شیش و نیم (سعید روستایی – ١٣٩٧)
• بنفشه آفریقایی (مونا زندی حقیقی – ١٣٩۶)
• شنل (حسین کندری – ١٣٩۵)
• ایستگاه اتمسفر (مهدی جعفری – ١٣٩۵)
• اینجا کسی نمی‌میرد (حسین کندری – ١٣٩۴)
• ۵۰ کیلو آلبالو (مانی حقیقی – ١٣۹۴)
• خشکسالی و دروغ (پدرام علیزاده – ١٣٩۴)
• روایت ناپدید شدن مریم (محمد رضا لطفی – ١٣٩٢)
• هیچ کجا هیچ کس (ابراهیم شیبانی – ١٣٩١)
• من همسرش هستم (مصطفی شایسته – ١٣٩٠)
• گزارش یک جشن (ابراهیم حاتمی کیا – ١٣٨٩)
• اینجا بدون من (بهرام توکلی – ١٣٨٩)
• باغ قرمز (امیر سماواتی – ١٣٨٨)

سریال های تلویزیونی

• لحظه گرگ و میش (همایون اسعدیان – ١٣٩٧)
• پرده نشین (بهروز شعیبی – ١٣٩٣)
• میدان سرخ (ابراهیم ابراهیمیان – ١۴٠٠)
• می‌خواهم زنده بمانم (شهرام شاه‌حسینی – ١٣٩٩)
• سیاوش (سروش محمدزاده – ١٣٩٩)
• عالیجناب (سام قریبیان – ١٣٩۶)

جوایز جشنواره و افتخارات:

کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد برای فیلم کوتاه سوادکوهی (۱۳۹۶)

برنده تندیس ایسفا برای فیلم کوتاه «بی‌ریختی» به کارگردانی محمد رحمتی (۱۴۰۰)

مهدی حسینی نیا

مهدی حسینی نیا در سریال یاغی

یاغی سریالی به کارگردنی محمد کارت و تهیه کنندگی مازیار هاشمی در سال ۱۴۰۰ است که از طریق پلتفرم فیلیمو در نمایش خانگی منتشر می شود.

این سریال براساس رمان سالتو توسط پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت به نگارش درآمده است. داستان سریال یاغی درباره پسری به نام جاوید می باشد که در یکی از محله های پائین شهر تهران زندگی کرده و با سختی های بسیاری همچون نداشتن شناسنامه مواجه است.

او برای رهایی از این زندگی، در شرط بندی های فردی به نام اسی قلک شرکت کرده و کشتی خاکی می گیرد، بر حسب روزگار با فردی به نام بهمن خان روبه رو شده و زندگی او دستخوش تغییرات بسیاری می شود.

مهدی حسینی نیا در این سریال نقش رحمان برادر بهمن را ایفا می کند که فردی مرموز و خطرناک است. او در این سریال با بازیگرانی همچون پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، علی شادمان، امیر جعفری، عباس جمشیدی فر، آبان عسکری، مه لقا باقری، جواد خواجوی، الیکا ناصری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی و … به هنرمندی پرداخته است.

شنای پروانه فیلمی درباره زندگی دختری به نام پروانه است که فیلم خصوصی او در حال شنا کردن در استخر منتشر شده و همسرش درصدد انتقام از عوامل این ماجرا است اما به دلیل تعصبات خود باعث مرگ پروانه می شود.

زندگینامه مهدی حسینی نیا بازیگر

مهدی حسینی نیا در سریال می خواهم زنده بمانم

می خواهم زنده بمانم یکی از پرمخاطب ترین سریال های نمایش خانگی به کارگردانی شهرام شاه حسینی است که قسمت اول آن از اواخر سال ۱۳۹۹ منتشر شد.

این سریال ژانری عاشقانه دارد و داستان زندگی دختری به نام هما حقی را در دهه ۶۰ روایت می کند که برای نجات پدرش از حکم اعدام حاضر به تغییر شرایط زندگی خود شده و با اتفاقات بسیاری مواجه می شود.

پدر هما به دلیل حمل مواد مخدری که برادرزاده اش در ماشین او جاسازی کرده بود در زندان به سر می برد و مهدی حسینی نیا که نقش مفتاح را بر عهده دارد مالک اصلی مواد بوده و برای رسیدن به پول خود تا قسمت های پایانی سریال همراه داستان می باشد.

در این سریال بازیگران مطرحی همچون حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی و مهران احمدی، آزاده صمدی، امیر نوروزی، فرید سجادی حسینی و بابک کریمی، افسانه چهره آزاد، عزت الله مهرآوران، محمدرضا مالکی، ناهید مسلمی، مهدی صباغی و بهاره کیان افشار به ایفای نقش پرداخته اند.

مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر نقش منصور در سریال میدان سرخ

1 دیدگاه در “بیوگرافی کامل و جذاب مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش + عکس های جدید مهدی حسینی‌نیا و آثار

  1. شراره رنجبر گفت:

    Perfectایشون بسیار عالی هستن

نظرات