۵ برتری مهم ظروف پخت و پز هاردآنادایز

0

یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه که لازم است با دقت و وسواس زیادی انتخاب شوند ظروف پخت و پز است. ظروف پخت و پز روزانه بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و لازم است که ویژگی‌های مهمی از جمله شستشوی آسان، استفاده راحت، جاگیر نبودن و چند منظوره بودن داشته باشند. اما مهم‌تر از تمام این ویژگی‌ها، سرویس‌های پخت و پز نباید در غذا یون‌های منفی آزاد کنند تا مظر نباشند و سلامت خانواده را مورد خطر قرار ندهند.

 ظروف پخت و پز هاردآنادایز

بنابراین انتخاب بهترین لوازم پخت و پز در آشپزخانه ملزم به این شرایط است که علاوه بر جنس خوب و ماندگاری بالا، در طولانی مدت خطری برای سلامت بدن نداشته باشد. بسیاری از منابع به درستی نقل کرده‌اند که برخی از لوازم آشپزخانه از موادی ساخته می‌شوند که برای سلامتی نامناسب است و می‌تواند عامل بروز بیماری‌های مختلفی باشد. حتی در طی سال‌های اخیر که اهمیت به این موضوع بیشتر شده است، بسیاری از سرویس‌های پخت و پز نچسبی که از کیفیت لازم برخوردار نیستند، برخی از ظروف مسی و آلومینیومی به دلیل انتقال رسوبات شیمیایی فلزات در حرارت بالا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. همین موضوع باعث شد تا جنس جدیدی در سرویس‌های پخت و پز به نام سرویس‌های هاردآنادایز از رقبای خود پیشی بگیرد و محبوبیت زیادی میان مردم پیدا کند.

این تکنولوژی در غذاپز تنوری همه کاره ناخ نیز استفاده شده است که توانسته با رعایت تمامی استانداردهای هاردآنادایز به یکی از برجسته ترین ظروف سلامت ایرانی تبدیل شود و با رقبای خارجی خود رقابت کند.

ظروفی که با آلومینیوم هاردآنادایز شده ساخته می شوند به دلیل استفاده از جنس آلومینیوم بسیار سبک هستند که باعث استفاده راحت آن ها در آشپزخانه می شود. وزن این ظروف با ظروف چدنی قابل مقایسه نیست و برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند.

اما هاردآنادایز به چه جنسی گفته می‌شود و چه تفاوتی با دیگر فلزات دارد که ادعا می‌کند حتی در حرارت بسیار بالا تهدیدی برای سلامت انسان ندارد؟ با ما باشید تا بیشتر با ظروف هاردآنادایز و تفاوت آن با دیگر ظروف آشنا شوید.

ظروف پخت و پز هاردآنادایز

مزیت های ظروف پخت و پز هاردآنادایز

در ادامه به پنج مزیت سرویس های هاردآنادایز نسبت به دیگر ظروف پخت و پز اشاره می کنیم:

۱-عدم استفاده از روکش شیمیایی

هاردآنادایز پوشش اکسیداسیون سخت در قطعات آلومینیومی است و در آن همانند سرویس های نسچب یا دیگر انواع ظروف پخت و پز از روکش شیمیایی استفاده نمی‌شود.

۲-سطح سخت و ضد خش

هاردآنادایز علاوه بر سرویس های پخت و پز در صنعت نیز کاربرد زیادی دارد و از ویژگی های اصلی آن ضد خوردگی، ضد زنگ و ضد خط و خش بودن است. بنابراین با تهیه ظروف هاردآنادایز نیازی نیست که نگران خراب شدن زودهنگام سرویس پخت و پز خود باشید.

۳-مقاومت در حرارت بالا

عدم وجود مواد شیمیایی در ظروف هاردآنادایز، مقاومت این ظروف را در حرارت بالا تقویت می کند و دیگر نباید نگران آزاد شدن یون های شیمیایی در حرارت بالا بود.

۴-انتقال حرارت سریع و یکسان

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت ظروف هاردآنادایز است، انتقال حرارت سریع و یکسان در این ظروف است. در در تنور ناخ این انتقال حرارت یکسان به دلیل استفاده از جنس هاردآنادایز است که باعث شده این غذاپز همانند تنور عمل کند و کاربردهای متنوعی داشته باشد.

۵-دوام بالا

ظروف هاردآنادایز به دلیل روش تولیدی که دارند از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. اگر بخواهید دید خوبی از مقاومت جنس آلومینیوم هاردآنادایز شده داشته باشید، باید بدانید که این جنس به دلیل مقاومت و دوام بسیار بالا در بدنه هواپیما و جت ها استفاده میشود! بنابراین لازم نیست نگران خراب شدن این ظروف در آشپزخانه خود باشید.

نظرات