راهنمای خرید انواع گوشی سامسونگ و شیائومی

0

گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی دو رقیب و دو غول در بازار گوشی ها می باشند که امروزه تقریبا تمام افراد حداقل نام آنها را شنیده اند. در واقع در دنیای گوشی های هوشمند، این دو برند توانسته اند که علاقه مندان زیادی را به خود جلب نمایند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا در خصوص این دو گوشی و فاکتورهای مهمی که در زمان خرید آنها باید در نظر داشته باشیم، صحبت نماییم. در همین راستا از آمار و تجربه فروش سایت های اینترنتی بزرگ گوشی همچون فروشگاه اینترنتی دیدنگار استفاده نموده ایم تا نکات مهم را گردآوری کنیم.

چرا گوشی سامسونگ سهم عظیمی از بازار را به خود اختصاص داده است؟

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که گوشی سامسونگ از چند جهت نسبت به رقبای خود سرتر است:

راهنمای خرید گوشی سامسونگ و شیائومی

 

–         صفحه نمایشگر فوق العاده:

بی شک برند سامسونگ بهترین نمایشگر ها را تولید می نماید. خاطرنشان می شود که اولین led ها و lcd ها نیز توسط همین برند به بازار عرضه گردید. آنچه نمایشگر های گوشی سامسونگ را متمایز می نماید، درخشان بودن و رزولوشن بالای تصویر است به گونه ای که چشم با ساعت ها مشاهده فیلم در آن خسته نخواهد شد. از سوی دیگر رنگ ها در نمایشگرهای گوشی سامسونگ امکان تفکیک زیادی دارند و به راحتی قابل تشخیص می باشند.

–         امکانات زیاد:

جالب است که بدانید برند سامسونگ از نظر تعداد سری های ارائه شده گوشی به بازار حرف اول را می زند. تا کنون این برند ۵ سری با امکانات خاص و فوق العاده کاربردی به بازار ارائه نموده است تا قلب بازار را در اختیار بگیرد. به گفته سایت اینترنتی دیدنگار سری های z – s – note از جمله بی نقص ترین سری های گوشی سامسونگ هستند که بیشترین فروش را نیز به خود اختصاص داده اند. در این سری ها توجه به فاکتورهای سلامتی همچون کیلومتر شمار، امکانات تماس پیشرفته، اتصال به وب جهانی و … تعبیه شده است که خود جای بررسی دارد.

–         پشتیبانی عالی:

بی شک هیچ برندی همانند سامسونگ از گوشی های فروخته شده خود پشتیبانی نمی نماید. قطعات این تلفن ها به راحتی در بازار یافت می شوند و دارای قیمت مقرون به صرفه ای نیز می باشند. تعمیرات گوشی های سامسونگ سخت نیست و حتی به راحتی می توان تعمیرگاه های خوبی برای آنها یافت.

البته ویژگی های خاص سامسونگ به این موارد ختم نمی شود، رابط کاربری عالی و قابل فهم برای هر قشر و طراحی عالی بدنه موجب است که هر استفاده کننده پس از مدتی به گوشی خود معتاد شود. دیدنگار یکی از عوامل موفقیت گوشی های فوق را در بازار، بروز رسانی خوب و مداوم سیستم عامل آن می داند لذا کاربران بدون نگران از به وجود آمدن باگ های احتمالی می توانند از تلفن همراه خود بهره ببرند.

 

معرفی برند و گوشی شیائومی:

گوشی شیائومی قطعا سابقه حضور سامسونگ در بازار را ندارد اما این برند جوان توانسته است که در مدت زمان اندک پیشرفت خوبی نماید. در حال حاضر انواع گوشی های هوشمند، تبلت و لپ تاپ ها توسط متخصصان برند مذکور ساخته شده و به بازار عرضه می گردد. اما این برند نیز همانند سامسونگ دارای ویژگی های خاصی است که آن را از سایرین متمایز می نماید. از نظر دیدنگار این تفاوت ها را می توان به صورت زیر لیست کرد:

–         قیمت کم:

جالب است که بدانید برند شیائومی در قبال کیفیتی که ارائه می دهد، سود بسیار پایینی برای محصولات خود در نظر می گیرد. تمام فکر پشت این مساله نیز آن است که شیائومی به جای اینکه بر روی سخت افزار تمرکز نماید، نرم افزار را به عنوان نقطه قوت خود در نظر گرفته و همین مورد نیز باعث کاهش هزینه های آن می شود.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ و شیائومی

–         همیشه ماندگار است:

البته این صحبت از دید بسیاری از افراد و منتقدان یک شعار است اما شرکت شیائومی بیان نموده است که هر بار پس از ارائه یک سری جدید به بازار، خط تولید آن را فعال نگاه می دارد تا ایرادات و مشکلات آن را بتواند سریع تر برطرف نماید تا جایی که سری جدید وارد خط تولید شود. البته باید در نظر داشت که هر بار سری جدید به بازار معرفی می شود، سیاست قیمت گذاری گوشی های رده پایین تغییر نموده و هزینه آنها نیز به نسبت کاهش می یابد.

–         رابط کاربری متفاوتی دارد:

شاید اگر شما هم یک اندروید کار حرفه ای باشید، زمانیکه گوشی شیائومی را به دست بگیرید، قبول نکنید که پوسته آن نیز اندرویدی است.رابط کاربری این گوشی ها اندروید بوده اما کمترین شباهت را به اندروید خام دارد. همین مورد می توان از یک سو باعث به دست آوردن مخاطبان شود و از سوی دیگر خریداران را از خرید منصرف نماید. در هر حال تولیدکنندگان تلاش نموده اند تا ظاهر گوشی مذکور را تا حد ممکن به ios  نزدیک نمایند.

شرکت شیائومی همواره تلاش نموده است تا تمرکز خود را بر بازار های جدید گذاشته و گوشی های ارزانی را وارد بازار نماید که طرفداران آن زیاد باشد. بیشتر خریداران محصولات شیائومی اغلب از آسیا می باشند.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ و شیائومی

گوشی شیائومی یا گوشی سامسونگ

امروزه خرید گوشی های تلفن هوشمند با توجه به برند ها و سری های مختلفی که در بازار وجود دارد، بسیار دشوار است. از همین رو نیاز است تا قبل از خرید ویژگی های گوشی خود را بررسی نمایید. بررسی میزان فروش در بازار های گوشی نشان می دهد که شیائومی و سامسونگ هم اکنون صدرنشین هستند و سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند اما با این وجود توصیه می شود که قبل از خرید حتما ویژگی های سری های مختلف آن را مطالعه نمایید و سایت اینترنتی دیدنگار که در زمینه ارائه گوشی و تجهیزات عکسبرداری نو و دسته دوم فعالیت می نماید، همواره می تواند پاسخگوی هرگونه سوال شما در زمینه خرید گوشی باشد.

این سایت بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در این عرصه را داشته و به خوبی با نقاط ضعف و قدرت هر برند آشنا است. البته یکی دیگر از مزیت های خرید گوشی از سایت مذکور این است که شرایط فروش اقساطی را نیز برای کاربران خود فراهم آورده است.

نظرات