گوشی سامسونگ Galaxy A73، میانرده ای ارزان ولی با کیفیت

0

گوشی سامسونگ Galaxy A73، میانرده ای ارزان ولی با کیفیت

در طی سال گذشته، زمانی سامسونگ دستگاه A72 خود را در بخش میان‌رده عرضه کرد، مورد تحسین منتقدین واقع شد. علیرغم اینکه قیمت گوشی سامسونگ هنوز بالا بود، این محصول به‌دلیل استفاده از صفحه نمایش عالی، عمر باتری بهتر و برخی از کاستی‌ها، گزینه‌ای عالی برای خرید توسط طرفداران بوده است. این محصول دوربین خوبی هم داشته و توانسته بود که برای عکس‌برداران حرفه‌ای نیز گزینه‌ای ایده‌ال و جذاب باشد. این گوشی با شارژر ۲۵ واتی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته بود و با این حال، آن‌قدرها هم عالی نبوده است. نرخ تازه‌سازی تنها روی ۹۰ هرتز بوده و پردازنده ضعیف‌تری را نیز شاهد بودیم.

  گوشی سامسونگ Galaxy A73

سامسونگ با دستگاه جدید A73 به همین فرمول همیشگی خود ادامه می‌دهد، اما در کنار آن یک سری از ناملایمات نسخه سال گذشته را نیز برطرف می‌کند. قیمت گوشی سامسونگ در مقایسه با بازار گوشی‌های میان‌رده بسیار بالاتر است و همین سبب می‌شود که نتواند احتمالا فروش بالایی را در میان رقبا داشته باشند. گوشی سامسونگ سطح بسیار خوبی از امکانات را برای افراد فراهم کرده است، اما قیمت نزدیک به محصولات بالارده سبب می‌شود که محصول با ضعف مواجه شده و در رقابت شرایط خوبی نداشته باشد. حتی یک سری از مشکلات مربوط به نسل قبل هم همچنان در این گوشی پابرجا است. دوربین این گوشی به پیکسل‌های بالاتر ارتقا پیدا کرده است و علاقه‌مندان تصاویری با حزئیات بالاتر را ثبت کنند.

طراحی گوشی سامسونگ A73

از نظر ارگونومی، گوشی A72 طراحی بهتری نسبت به اس ۲۰ FE داشته است. خوشبختانه سامسونگ جنبه طراحی را تغییر نداده است و این گوشی همچنان با صفحه نمایش بزرگ در اختیار شما خواهد بود. حاشیه‌های نسبتا مربعی شکل، هندلینگ بهتری را نسبت به طراحی خمیده‌تر در اختیار شما می‌گذارد. رنگ نعنایی آن هم نسخه جالبی است که استفاده شیک و لوکس را به شما هدیه خواهد داد. ظاهری جذاب را برای این گوشی شاهد هستیم که همین انتظار را هم داشتیم. کیفیت پلاستیکی آن چندان برای این رده از قیمت عادلانه نیست و خودتان هم به چنین موردی برخواهید خورد.

گوشه‌های این طراحی مستعد خراش هستند و بنابراین، استفاده از یک کاور مخصوص را به شما توصیه می‌:نیم. دکمه صدا و پاور در سمت راست قرار گرفته است، اما محل قرارگیری آن کمی عجیب است. با توجه به اندازه صفحه نمایش، دکمه‌ها باید کمی پایین‌تر قرار می‌گرفتند تا مجبور نباشید گوشی را برای کار با دو دست خود بگیرید. برآمدگی دوربین در پشت کمتر مشخص شده است و بنابراین، وقتی روی سطح صاف قرار می‌گیرد، اجازه تکان دادن زیاد را به شما نخواهد داد. متاسفانه جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم دیگر در این گوشی دیده نمی‌شود.

گوشی سامسونگ Galaxy A73

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی سامسونگ A73

این یکی از همان جنبه‌هایی است که سامسونگ در همه دستگاه‌های خود با حالت ناامیدی مواجه می‌شود. صفحه نمایش سوپر آمولد پلاس این گوشی بهترین ویژگی‌ است که در میان گوشی‌های میان رده می‌توانید به دست بیاورید. یک اسکنر اثر انگشت نوری در زیر صفحه نمایش وجود دارد و دیگر شاهد اسکنر اثر انگشت نوری در زیر صفحه نمایش نیستیم. اسکنر اولترا سونیک هم در گوشی به کار نرفته است و صفحه نمایش به اندازه‌ای است که با روشنایی و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بتواند شما را شیفته خود کند. سامسونگ مشخصات بخش نمایشگر خود را در مقایسه با نسخه قبلی افزایش داده است.

پشتیبانی از سیستم Widevine L1 هم به کاربران این اجازه را می‌دهد که محتوای فول اچ دی را در برنامه‌هایی OTT پخش کنند. این سیستم تجربه تماشای محتویات چند رسانه‌ای را افزایش می‌دهد، اما اسپیکرها نمی‌توانند چندان مکمل خوبی برای صفحه نمایش باشند. سامسونگ قول پشتیبانی از دالبی اتمز را می‌دهد، اما اسپیکرها عمق یا بلندی لازم را برای ارائه این تجربه را ندارند. این یکی از همان جنبه‌هایی است که نسبت به نسخه قبلی نیاز به بهبود داشت، اما متاسفانه گوشی سامسونگ A73 در این زمینه موفق عمل نکرده است. شما می‌توانید برای خرید گوشی موبایل شیائومی و بررسی قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های بازار هم به فروشگاه مقداد آی تی مراجعه کنید.

سیستم دوربین گوشی سامسونگ A73

گوشی‌های میان رده اغلب با عملکرد دوربین پایین روانه بازار می‌شوند و چندان نمی‌توانند که به گوشی‌های پرچم‌دار نزدیک شوند. سامسونگ سال گذشته دوربین‌ها را در A72 افزایش داده بود و اکنون هم دوباره همین‌کار را با A73 انجام می‌دهد. این گوشی از یک دوربین پشتی عالی و یک دوربین جلوی بهبود یافته در این نسخه استفاده می‌کند. با کنار گذاشتن ترفندهای مربوط به پیکسل‌ها، کیفیت تصویر در مقایسه با مدل‌های FE هم بهبود یافته است. تصاویر در این نسخه واضح‌تر شده است و از طرف سامسونگ، حالت روانی کمتری را شاهد هستیم. رنگ‌ها در این نسخه واقعی‌تر شده است و عملکرد هم در نور پایین مثل گذشته است.

ما شاهد یکی از بهترین تنظیمات دوربین هستیم، اما مشکلات نرم‌افزاری سبب می‌شود که باز هم نتوانیم نسبت به قیمت گوشی سامسونگ شرایط خوبی را شاهد باشیم. بسیاری از ویژگی‌ها که در سطح بالایی قرار داشتند، در مجموعه A73 حذف شده‌اند و حتی افت را در این زمینه مشاهده می‌کنیم.

گوشی سامسونگ Galaxy A73

پردازنده و عمر باتری

گوشی سامسونگ در این زمینه ناامید کننده ظاهر شده است. تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸G بدون شک یکی از بهترین‌ها است‌، اما با این قیمت می‌توانستیم انتظار تراشه‌ای در حد و اندازه سری ۸ را داشته باشید. پردازنده برای کارهای عادی و روزمره مناسب است و در بازی‌های سبک هم به درد شما خواهد خورد. گوشی سامسونگ A73 را می‌توانید برای استفاده از چند ساله خریداری کنید، اما فراموش نکنید که قیمت آن بالا برده و بهترین موردی نیست که می‌توانید داشته باشید.

خرید و بررسی قیمت گوشی از فروشگاه مقداد آی تی

شما می‌توانید برای بررسی قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس و گوشی‌های هوشمند دیگر به سایت مقداد آی تی مراجعه کنید. قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس در طرح‌های رنگی و حافظه جانبی متفاوت ارائه می‌شود و بسته به بودجه و نیاز خود می‌توانید به سراغش بروید. قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس و گوشی موبایل شیائومی در پیکربندی‌های مختلف به شما ارائه می‌شود و می‌توانید گزینه‌های متنوع و جالبی را از سایت دریافت کنید.

نظرات