کیف پول سرد و گرم چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

0

همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال رونق گرفته است. به‌همین علت بسیاری از افراد به خرید این نوع از ارزها روی آورده‌اند.

این ارزها درواقع پول‌های الکترونیکی هستند و براساس علم رمزگذاری شده‌اند. این رمز‌ها به‌صورت غیر متمرکز وجود دارند و هیچ سازمان و نهادی نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

از زمان به‌وجود آمدن رمزارزها، ارزهای دیجیتالی مختلفی وارد بازار شدند که اولین آن‌ها بیت کوین است. این ارز در سال ۲۰۰۸ به بازار آمد و با ورود خود توانست مشکلاتی از جمله اعتماد به شخص سوم در معاملات حضوری را حل کند.

بنابراین بسیاری از افرادی که به بانک‌ها اعتماد نداشتند به خرید بیت کوین و دیگر ارزها روی آوردند و از آن موقع تا کنون ارزهای دیجیتال رونق بسیار خوبی گرفتند.

برای نگهداری از این ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که دانستن آن‌ها برای تمام خریداران کریپتوکارنسی‌ها ضروری است.

علاوه بر این آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال و نحوه کار کردن با آن‌ها نیز نیازمند گذراندن دوره جامع ارزهای دیجیتال توسط بهترین مربی ارز دیجیتال است.

در ادامه این مطلب به‌طور کامل درباره موضوعاتی از جمله ارز دیجیتال چیست و چه تفاوتی بین کیف پول‌های سرد و گرم وجود دارد صحبت می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

 کیف پول دیجیتالی

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال در واقع به پول‌های الکترونیکی گفته می‌شود که براساس علم رمزگذاری شده هستند. این ارزها را می‌توان به‌صورت الکترونیکی ذخیره، تولید و منتقل کرد و همه این مراحل نیز به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شوند.

از آن جایی که ارز دیجیتال سیستم پولی خود را دارد، بنابراین در این سیستم دیگر نیازی نیست برای تولید پول و انجام تراکنش‌ها از اشخاص ثالث و بانک‌ها استفاده کرد. در این سیستم پولی الکترونیکی از یک سیستم رمزنگاری شده استفاده می‌کنند.

برای نگهداری از رمز ارزها روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله این روش‌ها می‌توان به نگهداری در کیف پول صرافی، کیف پول دیجیتالی و کیف پول سرد اشاره کرد. هر کدام از این موارد مزایا و معایبی دارند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول صرافی

نگهداری از ارزهای دیجیتالی در کیف پول صرافی‌ها ریسک بسیار بالایی دارد. زیرا بسیاری از افراد با قرار دادن سرمایه خود در این کیف پول‌ها، سرمایه صرافی را افزایش می‌دهند و از آن جایی که تمام معاملات و کارهای مرتبط با این ارزها به‌صورت دیجیتالی است، بنابراین هکرها می‌توانند تمام دارایی‌های صرافی را هک کنند و به مالکیت خود دربیاورند.

به همین دلیل بسیاری از صرافی‌ها دارایی‌های خود را درون کیف پول‌های سرد ذخیره می‌کنند و فقط مقداری از آن را برای انجام معاملات روزانه به‌صورت آنلاین نگه می‌دارند. در مواردی که شنیدید ارز دیجیتال یک صرافی هک شده است باید بدانید که دارایی‌های آنلاین آن مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

کیف پول گرم

این کیف پول‌ها به اینترنت متصل هستند و روی دستگاه‌هایی از جمله انواع موبایل‌ها، دسکتاپ و تبلت‌ها به اجرا درمی‌آیند و به آن‌ها کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌گویند. در این والت‌ها کلیدهای خصوصی وجود دارند که به‌صورت آنلاین در کیف پول نگهداری می‌شوند.

بنابراین هکرها می‌توانند به‌راحتی این کیف پول‌ها را مورد حمله قرار دهند و دارایی‌های فرد را بدزدند. برای این که بتوانید درک درستی از این والت‌ها داشته باشید، کیف پول فیزیکی‌تان را در نظر بگیرید. شما از کیف پول خود برای ذخیره مقدار مورد نیازتان استفاده می‌کنید، نه تمام دارایی‌های‌تان.

در نتیجه باید بدانید که والت‌های گرم نیز برای نگهداری از مقدار کمی از سرمایه ارزی شخص هستند نه تمام دارایی‌ها، زیرا در صورت هک شدن ممکن است تمام ذخیره ارز دیجیتالی شما از بین برود.

کیف پول دیجیتالی

بهترین کیف پول‌های گرم

کیف پول‌های گرم بسیار زیادی برای تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیف پول سامورایی: حریم خصوصی این والت امن است و کدنویسی باز دارد. علاوه بر این تمام ویژگی‌های جدید بیت کوین نیز در این کیف پول لحاظ می‌شوند.
والت Bread: این کیف پول از بهترین والت‌های آیفون به‌شمار می‌رود و به‌تازگی نسخه اندروید خود را نیز وارد بازار کرده است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به کنترل کردن کلیدهای خصوصی توسط کاربر اشاره کرد.
کیف پول میسلیوم: میسلیوم یکی از والت‌هایی است که کاربری خوبی دارد و فرد استفاده کننده می‌تواند به‌راحتی با آن کار کند، بکاپ بگیرد و نسخه پشتیبان تهیه کند. دریافت و ارسال توکن توسط این والت نیز بسیار آسان است.
والت اج: اج یکی از انواع کیف پول است که برای کاربران آیفون نیز خدمات ارئه می‌دهد. کار کردن با این برنامه برای افراد تازه‌کار بسیار راحت خواهد بود، زیرا در این کیف پول ویژگی لاگین در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این والت اج به‌طور خودکار از اطلاعات ارزی فرد نسخه پشتیبان می‌گیرد. بنابراین دیگر لازم نیست به‌صورت دستی از اطلاعات ارزی خود بک آپ بگیرید.

کیف پول سرد

این کیف پول‌ها عملیات ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را به‌صورت آفلاین انجام می‌دهند. بنابراین نمی‌توان این نوع والت‌ها را از راه دور هک کرد. در نتیجه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از این کیف پول‌ها برای ذخیره ارزهای خود استفاده کنند.

به‌طور کلی ذخیره ارزهای دیجیتال در والت‌های سرد از روش‌های امن و مطمئن ذخیره‌سازی به‌شمار می‌روند.

مزایای داشتن کیف پول سرد

داشتن کیف پول سخت‌افزاری مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

داشتن لایه‌های امنیتی بسیار زیاد و در نتیجه ایمن بودن کیف پول سخت‌افزاری در برابر سایت‌های فیشینگ، بدافزارها و حملات سایبری
حفظ و نگهداری ارزهای دیجیتالی متفاوت در یک مکان. این کیف پول‌ها می‌توانند در یک زمان از چندین ارز پشتیبانی کنند و با بلاک چین‌های متفاوت همکاری داشته باشد.
علاوه بر این می‌توان از همه این ارزها نسخه پشتیبان نیز تهیه کرد.
از این والت که شباهت زیادی به یو اس بی دارد، می‌توانید در هرکجای دنیا که باشید استفاده کنید. برای استفاده از آن نیز دیگر نیازی به ایجاد حساب کاربری نخواهد بود.
با استفاده از والت سخت‌افزاری می‌توانید به‌صورت مستقیم ارزهای خود را ترید کنید. ترید کردن ارز به این شیوه از امن‌ترین راه‌های انتقال ارز به‌شمار می‌رود.

کیف پول دیجیتالی

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری

والت لجر نانو ایکس: از جمله بهترین سازندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توان به شرکت لجر اشاره کرد. از بهترین ویژگی‌های این کیف پول می‌توان قابلیت اتصال آن به گوشی‌های هوشمند را نام برد.
بنابراین افراد می‌توانند در هر جایی که باشند به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنند.
والت سخت‌افزاری ترزور: این کیف پول رابط کاربری یوزرفرندلی دارد و از ارزهای بسیار مختلفی پشتیبانی به‌عمل می‌آورد.
والت لجر نانو اس: این کیف پول از قیمت پایینی برخوردار است و تمام امکانات تامین امنیت را در خود دارد. به همین علت کابران زیادی به خرید این کیف پول روی آورده‌اند.
والت سخت‌افزاری ترزور تی: این کیف پول یک نمایشگر لمسی دارد و از کارت حافظه میکرو یو اس دی نیز پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که متوجه شدید ارزهای دیجیتال پیچیدگی خاص خود را دارند و افرادی که به آن‌ها علاقه دارند، نمی‌توانند بدون هیچچ آموزشی و صرفا از طریق مطالب موجود در اینترنت به خرید آن‌ها روی بیاورند.

بنابراین برای آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال و پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال چیست، بهتر است دوره جامع ارزهای دیجیتال را تهیه کنید. البته باید دقت داشته باشید که این دوره توسط بهترین مربی ارز دیجیتال مانند امید فدوی ارائه شده باشد.

نظرات