نحوه از بین بردن بوهای بد یخچال

0

بدترین قسمت در مورد بوهای بد یخچال این است که تا حد زیادی کپک یا باکتری ایجاد می شود. این میکروبها نامرئی هستند و در مکانهایی که رطوبت قابل توجهی وجود دارد رشد می کنند و یخچال شما را به مکانی ایده آلی برای سکونت آنها تبدیل می کند. غذای ریخته ، مواد غذایی پوسیده یا منقضی شده ، همراه با چگالش و رطوبت خارجی ، بزرگترین عوامل ایجاد بوی بد یخچال هستند.

منبع: نمایندگی ویرپول سایت مدرن تکنیک

 از بین بردن بوی بد یخچال

برای جلوگیری از بو گرفتن یخچال و برای از بین بردن بوی یخچال چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

تجهیزاتی که باید بوی بد یخچال را تمیز می کند

جوش شیرین

سرکه

پارچه میکروفیبر یا اسفنج اسکراب

جو دوسر یا قهوه

مایع ظرفشویی

ورق کوکی

راهکارهای از بین بردن بوهای بد یخچـال

ابتدا همه چیز را از یخچال خارج کرده و مواردی را که ممکن است خراب یا منقضی شده باشند دور بیندازید. شیشه ها یا ظروف چسبناک یا بقایای مواد غذایی را پاک کنید. در مرحله بعد ، سطوح داخل یخچال مانند کشو ، قفسه های قابل تنظیم یا قفسه ها را بردارید و آنها را در آب داغ و صابون ظرف خیس کنید تا بقیه قسمت داخلی یخچال را تمیز کنید.

 

برای تمیز کردن یخچال خود ، پیشنهاد می کنیم اسپری های تمیز کننده چند منظوره را کنار گذاشته و از محصولات طبیعی و ساده تری مانند محلول جوش شیرین و سرکه که جاذب بوی طبیعی هستند استفاده کنید. این نه تنها یک روش تمیز کردن طبیعی است ، بلکه عملکرد گازدار نیز با از بین بردن بوی بد و تمیز کردن ، لکه ها را برطرف می کند.

 

برای شروع فرآیند پاکسازی ، از یک پارچه میکروفیبر تمیز یا اسفنج جدید استفاده کنید.همچنین می توانید از یک پارچه یا مسواک نازک برای ورود به شکاف و فضاهای کوچکتر که ممکن است ذرات غذا در آن گیر افتاده باشد استفاده کنید. مقدار کمی سرکه و جوش شیرین را مستقیماً به تجهیزات نظافت خود بمالید.

از بین بردن بوی بد یخچال

پاک کردن در حالی که یخچال خالی است ، از بالا شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید. مطمئن شوید زیر کشوها را پاک کرده و سقف ، کناره ها و درها را تمیز کنید . قسمت بیرونی یخچال را نیز فراموش نکنید ، زیرا این سطوح می توانند بوها را منتقل کنند.

 

آبکشی کنید. پارچه یا اسفنج را با آب گرم بشویید و با استفاده از آن جوش شیرین و بقایای سرکه را در محلی که به تازگی آن را تمیز کرده اید از بین ببرید. شستشو را با آب گرم ادامه دهید تا تمام آثار محلول پاک کننده را از بین ببرید.

 

قبل از قراردادن مواد غذا، اگر دماسنج یخچال دارید ، منتظر بمانید تا دمای داخل یخچال به ۵ درجه سانتیگراد (۴۱ درجه فارنهایت) یا کمتر برسد ،اگر یخچال شما عملکرد خنک کننده سریع دارد ، از آن برای سرعت بخشیدن به روند خنک کننده استفاده کنید.

پیشگیری از بوهای بد یخچال

هنگامی که یخچال شما تمیز می شود ، می خواهید از تکرار بوها جلوگیری کنید. یکی از راه های انجام این کار با استفاده از وسایل خانه این است که یک لایه نازک جوش شیرین را روی یک ورقه بزرگ کوکی پهن کرده و یک شب در یخچال بگذارید. اگر جوش شیرین در دوست ندارید ، جو دوسر و قهوه جاذب بوی طبیعی هستند و کار را به همان خوبی انجام می دهند.

از بین بردن بوی بد یخچال

نکته مثبت: از گلوله های پنبه آغشته به وانیل استفاده کنید تا بوی مطبوعی در یخچال باقی بماند.

 

نکته دیگر: اگر یخچال شما رنگ آمیزی شده است ، جوش شیرین را با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را روی لکه ها بمالید و اجازه دهید حداقل یک ساعت بماند تا قبل از تمیز کردن پاک شود.

نحوه نگهداری از یخچال نو خود

دمای یخچال خود را برای جلوگیری از رشد باکتریها بین ۳۷ تا ۴۱ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

برای باقی مانده از ظروف سربسته استفاده کنید.

برچسب و تاریخ باقی مانده.

با سازماندهی ذخیره سازی و تراکم بسته بندی هنگام مصرف غذا ، گردش خوب هوا در یخچال را تضمین کنید.

یخچال خود را به صورت هفتگی برای فساد مواد غذایی ارزیابی کنید.

یخچال و فریزر یکی از سخت ترین وسایل خانه شماست. یخچال تمیز نه تنها احساس بهتری در نگهداری مواد غذایی شما ایجاد می کند ، بلکه باعث طعم بهتر غذا و ماندگاری طولانی مدت نیز می شود.

نظرات