علت سنگسار صفیه فیروزی خلبان افغانی توسط طالبان چه بود؟ عکس و بیوگرافی

3

بیوگرافی و علت سنگسار صفیه فیروزی خلبان افغانی توسط طالبان چه بود؟ ماجرای کامل سنگسار و کشته شدن صفیه فیروزی خلبان افغانی توسط طالبان و دلیل سنگسار و عکس و بیوگرافی و عکس و فیلم سنگسار صفیه فیروزی خلبان زن افغانستانی را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید:

علت سنگسار صفیه فیروزی خلبان افغانی توسط طالبان چه بود؟ عکس و بیوگرافی

بیوگرافی و علت سنگسار صفیه فیروزی خلبان افغانی توسط طالبان + تصاویر

صفیه فیروزی خلبان زن افغانستانی، یکی از چهار زن خلبان نیروی هوایی افغانستان است که با هواپیمای c-۲۰۸ پرواز می‌کرد و در جنگ افغانستان نقش مهمی در جنگ علیه دشمن داشت و حالا در ۶ شهریور ۱۴۰۰ خبر کشته شدن و سنگسار وی توسط طالبان در رسانه ها منتشر شد.

صفیه فردی بعد از تصرف افغانستان توسط طالبان در دهه ۹۰ به همراه خانواده‌اش به پاکستان مهاجرت کرد. اما بعد از سقوط طالبان با خانواده‌اش به کابل برگشتند.

صفیه فیروزی خلبان افغانی کیست؟

صفیه فیروزی اهل افغانستان، یکی از چهار زن خلبان نیروی هوایی افغانستان است که در دبیرستان تحصیل می‌کرد با دیدن یک آگهی تلویزیونی به آکادمی نظامی رفت تا خلبان شود.

صفیه فیروزی خلبان افغانی در آنجا متوجه شد که فرماندهی نیرو‌های هوایی افغانستان در جستجوی دخترانی است که در بخش خلبانی آموزش ببینند و خدمت کنند.

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های سمیرا شبانی اولین زن خلبان بالگرد و هلیکوپتر

 

صفیه فیروزی خلبان افغانی کیست؟

به گفته این زن خلبان، ۱۳ دختر در آن برنامه درخواست دادند، اما تنها او توانست در امتحانات موفق شود و به عنوان خلبان وارد نیروی هوایی افغانستان شود.

فیروزی با هواپیمای c-۲۰۸ پرواز می‌کرد. هواپیمای ترابری که گفته می‌شود در هنگام جنگ علیه دشمن بسیار مهم است. به خصوص درباره کشور کوهستانی مانند افغانستان که از این هواپیما برای انتقال تجهیزات به نیرو‌های زمینی استفاده می‌شود.

اگرچه او از اولین حمله طالبان به کشورش در امان ماند، اما از دومین حمله جان سالم به در نبرد و سنگسار شد. جز او سه زن خلبان افغانستانی دیگر هم وجود دارد.

اما پیش از صفیه فیروزی، نیلوفر رحمانی اولین خلبان زن افغانستانی بود که برنده جایزه بین‌المللی زنان شجاع از وزارت امور خارجه آمریکا شد. رحمانی سال ۲۰۱۸ درخواست به آمریکا پناهنده شد.

3 دیدگاه در “علت سنگسار صفیه فیروزی خلبان افغانی توسط طالبان چه بود؟ عکس و بیوگرافی

  1. صبا گفت:

    وا پس کو!!!!

  2. ب گفت:

    عنوان نویسی تون خیلی مزخرفه.

  3. 76541285 گفت:

    علت رو که ننوشتید پس طالبان چه با علت چه بی علت خیلی خیلی غلط کرد باید انتقام این زن از طالبان گرفته شود امریکا اگر امریکاست باید طالبان رو شخم بزند

نظرات