بیوگرافی سهیلا خواجه شروه خوان بوشهری + زندگی شخصی و علت فوت

4

سهیلا خواجه شروه خوان بوشهری و لالایی خوان سریال مختارنامه درگذشت

با بیوگرافی سهیلا خواجه (Soheila Khajeh) شروه خوان متولد و اهل بوشهر شایعه درگذشت ۲ شهریور ۱۴۰۰ بر اثر ابتلای به کرونا ، عکس ها و تصاویر سهیلا خواجه لالایی خوان تیتراژ پایانی سریال مختار ، زندگینامه سهیلا خواجه شروه خوان و همسر و فرزندانش ، سوابق موسیقی و آثار شروه‌خوانی و ماجرای شایعه درگذشت و فوت وی در این بخش از مجله حرف تازه  آشنا شوید

بیوگرافی سهیلا خواجه شروه خوان بوشهری و همسرش + زندگی شخصی و علت فوت و آثار

بیوگرافی سهیلا خواجه

سهیلا خواجه، متولد و اهل بوشهر شروه خوان و خواننده‌ی لالایی تیتراژ پایانی سریال مختارنامه بود که در ۲ شهریور شایعه درگذشت و فوتش در اثر ابتلای به کرونا در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

سوابق و فعالیت

سهیلا خواجه کی از زنان شروه خوان و خواننده موسیقی محلی و بومی بود که تاکنون چندین اثر تقدیم علاقه مندان به خموسیقی جنوبیکرده است.

از آثار شروه خوانی این بانوی بوشهری میتوان به شروه لالایی تیتراژ سریال مختارنامه ، شروه خوشا روزی ، مصیبت خوانی در وصف جوان ناکام و شروه خوانی درباره مادر و … اشاره کرد.

بیوگرافی سهیلا خواجه شروه خوان بوشهری + زندگی شخصی و علت فوت

شروه خوانی چیست

منطقه دشتی استان بوشهر مرکز محور شروه به شمار می آید و شروه مهم ترین آهنگ و سوز و ساز جنوب است که این سروده از دل برخاسته بیشتر مواقع در مایه دشتی، شوشتری، ترک و نوا خوانده می شود.

شروه به صورت منفرد و تک نفری با نوایی سوزناک اجرا می گردد که البته باید آن را با مرثیه خوانی متفاوت دانست. زیرا این آوای جنوبی در قالب دو بیتی هایی است که بیشتر عاشقانه اند و بوی وصل و فراق و وصف معشوق می دهند و شیوه ی قرائت و خواندن آن ها به صورت شروه خواه نا خواه با ریتمی غم پالوده و اندوه سرشته همراه می گردد.

مردم دشتی از گاهواره تا گور با شروه هم نفس و همدم و همراه هستند مادر در کنار گهواره شروه را لالایی وار در گوش طفل می خواند و این گونه کودک به خواب می رود.

شروه خوان، استان بوشهر ترانه های فایز، مفتون، احمد خان دشتی، سیدعلینقی حسینی دشتی، نادم باکی … را برای شروه انتخاب می کنند که همه از شاعران منطقه دشتی محسوب می شوند.

تکذیب درگذشت سهیلا خواجه شروه خوان بوشهری

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: خبر‌های منتشر شده در فضای مجازی از فوت خواننده‌ی تیتراژ پایانی سریال مختارنامه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا صحت ندارد.

فوت خواننده تیتراژ سریال مختارنامه صحت ندارد

محمدحسین زندویان اظهار کرد: از دیروز خبرهای مبنی بر فوت شَروه‌خوان بوشهری و خواننده‌ی لالایی تیتراژ پایانی سریال مختارنامه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر شده است.

وی ادامه داد: این خبر سراسر کذب است چرا که خواننده اصلی تیتراژ پایانی سریال مختارنامه «صدیقه بحرانی» است، اما در خبرها خواننده را «سهیلا خواجه» معرفی کرده‌اند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: هر دو بانوی شَروه‌خوان و مرثیه‌خوان اهل بیت، در قید حیات هستند.

سهیلا خواجه در چند نمایش و تئاتر همکاری داشته و در بین اهالی تئاتر به یک چهره شناخته شده تبدیل شده بود، ایشان در با انتشار پیامی در وضعیت واتس‌اپی خبر فوت خود را تکذیب کرده‌اند.

خانم سهیلا خواجه، شروه‌خوان بوشهری که خواننده‌ی توانمند لالایی تیتراژ پایانی سریال مختارنامه بود، روز گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا آسمانی شد.

متن تیتراژ لالایی سریال مختارنامه با صدای سهیلا خواجه

دیی رودم لالا عزیزم لاال

مو لالات میکنم ای رود نالم

دی رودم لالا لالا

مو لالات میکنم ای ریشه جون

زنده ی رودم لالا لالا

مو لالات میکنم تا ماه نشین

الهی ک مادر داغ فرزندش نبینه

روزگار اگر مادر ببینه روی فرزند

چو حج که در مکه رسیده

عزیزم لالا لالا لالا

دانلود شروه دشتی مفتون از سهیلا خواجه

رود جونیم مو لالات میکنم تا ماه درا

کو بوا از سفر خیری بیایه

عزیزم لالا لالا رودم لالا لالا

روزگار سر کوی بلند تا کی بشینم

ک لاله گل برویه خوم بچینم

اگه گیند ک لاله بی وفایه

امید بی وفا تا کی نشینم

بغل گیرت امیرالمونینه

امیرالمومنین دردم دوا کنم

نصیب جسمم در کربلا کن

روزگار علی رنگ گل گوهر گرفته

دو بازوش قلعه خیبر گرفته

علی که میتونه کافر مسلمون

نگین از دست پیغمبر گرفته

4 دیدگاه در “بیوگرافی سهیلا خواجه شروه خوان بوشهری + زندگی شخصی و علت فوت

  1. هوالحق گفت:
    3
    5

    خوانندگی زن شرعا برا نامحرم، حرام هست. حالا میخواد شروه بخونه یا ترانه. در وصف اهل بیت بخونه یا مصیبت خوانی کنه. فرقی نمیکنه. هیج جا نگفته اگه برا اهل باید بخونی یا شروه بخونی پس خوانندگی حلال میشه

  2. شیرزاد سعید گفت:

    سلام واقعا فوت کردن یا هستن
    خبرا میگن کذب بوده لطفا یه اطلاعی به ما بدهین

  3. مادرتو گفت:

    خل های ..وز مغز، ایشون نمرده!

  4. غلامعلی دشتی گفت:
    1
    2

    روحش شاد و با حضرت زینب محشور باد. به بازماندگان صمیمانه تسلیت میگویم .

نظرات