بیوگرافی و عکس های حسین اتابکی مداح و منبری + درگذشت و آثار

0

با بیوگرافی حسین اتابکی مداح و استاد اخلاق و منبری متولد سال ۱۳۱۸ اهل تهران درگذشت ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر کرونا ، عکس ها و تصاویر شخصی و مداحی ها و زندگینامه سید حسین اتابکی مداح و واعظ سرشناس تهران و زندگی شخصی و خانواده و جزئیات و ماجرای فوت و درگذشت این مداح معروف تهرانی و واعظ برجسته در مجله حرف تازه آشنا میشوید.

بیوگرافی و عکس های سید حسین اتابکی مداح و استاد اخلاق + درگذشت و آثار

بیوگرافی سید حسین اتابکی مداح و منبری

سید حسین اتابکی مداح و واعظ اهل بیت و استاد اخلاق در سال ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد و از شاگردان مرحوم آیت‌الله برهان و هم رزم شهید بهشتی و مبارز سیاسی دوران پهلوی بود او شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ دعوت حق را لبیک گفت.

محل سکونت مرحوم سیدحسین اتابکی در منطقه صادقیه تهران بود که به وقف امور دینی و انقلابی تبدیل شد.

سوابق از مبارزه سیاسی تا مداحی و منبری

استاد سید حسین اتابکی در دوران جوانی وارد فعالیت های سیاسی شده و مبارزات خود را با رژیم پهلوی در کنار شهید بهشتی، مرحوم مهدوی کنی، شهید باهنر و شهید رجایی آغاز کرد و نقش بسزایی در این مبارزات داشت.

مرحوم اتابکی بعد از پیروی انقلاب نیز هم زمان با آغاز جنگ تحمیلی با راه‌اندازی کاروان‌های پشتیبانی، به هم‌رزمانش در خط مقدم جبهه‌ها کمک می‌کرد.

او از شاگردان مرحوم آیت‌الله برهان بود. مرحوم آیت‌الله مجتهدی و مرحوم اتابکی هر دو در مقطعی از زمان، محضر حضرت آیت‌الله برهان را درک کرده بودند.

با ورود امام خمینی در سال ۱۳۵۷ به ایران، تمام خدمات‌ علمی و فرهنگی را تعطیل کرد و همراه با شهید عراقی در تدارک ورود امام و حفاظت از ایشان در مدرسه علوی پرداخت. بعد از انقلاب نیز در محله صادقیه و در همان فضایی که خود وقف کرده بود به پرورش نوجوانان و جوانان ادامه داد و حاصل آن، پرورش جوانانی بود که بسیاری از آنها به فیض شهادت نائل آمدند.

سید حسین اتابکی مداح و منبری درگذشت + علت فوت

محمد سعید مهدوی کنی، پسر آیت الله مهدوی کنی

مرحوم اتابکی از جهت مباحث عقیدتی هم‌دوره شهید آیت‌الله مطهری بود و شهید مطهری درباره نحوه تدریس این عالم مجاهد فرموده بودند که بهترین روش تربیتی برای جوانان و نوجوانان را آقای اتابکی پیش گرفته‌اند.

حجت الاسلام محمد سعید مهدوی کنی، پسر آیت الله مهدوی کنی در خصوص این مرحوم گفته بود: «در آبمنگل در خیابان ری، جایی مثل حسینیه بود که صادقیه نام داشت.
آقای اتابکی آن را تأسیس و اداره می‌کرد. مرکزی بود که خیلی از انقلابیون و فعالان مذهبی می‌آمدند و در آن مراسم مذهبی و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شد.
محلی بود شبیه حسینیه ارشاد منتها فعالیت تند سیاسی نمی‌کردند، برای اینکه بسته نشود. در واقع، بحث مسائل اجتماعی روز و ربط آن با مباحث عقیدتی و مبانی و چیزی شبیه بحث‌های شهید مطهری مطرح می‌شد. یادم می‌آید از جمله فعالان آن جمع آقایان بادامچیان و زمانی بودند.»

منبع/ ایسنا

علت درگذشت سید حسین اتابکی استاد اخلاق

سید حسین اتابکی از منبری‌ها و اساتید اخلاق تهران در ۸۲ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

مراسم تشییع و خاکسپاری

پیکر این مرحوم یکشنبه ۳۱ مردادماه از ساعت ۱۲:۳۰ در حرم سیدالکریم تشییع شود.

نظرات