بیوگرافی حسن ریاضی ایلدیریم و همسر و فرزندانش+ ماجرای درگذشت و اشعار

0

حسن ریاضی معروف به ایلدیریم شاعر آذری درگذشت + علت فوت

با بیوگرافی حسن ریاضی (ایلدیریم) متولد سال ۱۳۳۷ اهل سراب شاعر و نویسنده و روزنامه نگار در سن ۶۳ سالگی در ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت ، عکس ها و تصاویر شخصی و خانوادگی دکتر حسن ریاضی معروف به ایلدیریم ، زندگینامه حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر ترک و همسرش با عکس ، زندگی شخصی و خانواده و فرزندان و سوابق حسن ایلدیریم شاعر آذری زبان و افتخارات و و نمونه شعر و آثار و زمینه فعالیت و پیج و سایت حسن ریاضی به همراه علت فوت و درگذشتش در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی حسن ریاضی ایلدیریم و همسر و فرزندانش+ ماجرای درگذشت و اشعار

بیوگرافی حسن ریاضی ایلدیریم

حسن ریاضی (زاده بهمن سال ۱۳۳۷ – درگذشته ۲۷ مرداد ۱۴۰۰) ، آنکولوژیست و شاعر، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار با تخلص ایلدیریم در روستای جمال آباد سراب می باشد که در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰ بر اثر ابتلا به کرونا در سن ۶۳ سالگی بر اثر کرونا در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

او از بنیانگذاران انجمن‌های ادبی آذربایجان در تهران بود و دکتر آنکولوژیست بود، پناه بیماران سرطانی. البته چندان به طبابت شهره نبود.

حسن ریاضی معروف به ایلدیریم شاعر و نویسنده درگذشت + علت فوت

زمینه قعالیت و سوابق

حسن ایلدیریم بهمن ۱۳۳۷ در روستای جمال‌آباد سراب به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در شهرهای هریس و مهربان و تبریز به پایان برد و سپس در دانشگاه علوم پزشکی ایران تحصیلات خود را ادامه داد

او فعالیت ادبی و فرهنگی را از سال ۱۳۵۴ شروع کرد و علاوه‌ بر سرودن شعر و نوشتن مقالات ادبی اجتماعی، به ترجمه آثار ادبی جهان نیز مشغول بود.

آثار و اشعار و سوابق حسن ایلدیریم

حسن ایلدیریم بیش از دو دهه سابقه فعالیت هنری و ادبی دارد و در طول سال های فعالیتش، سردبیری فصلنامه بین‌المللی آذری و دبیری انجمن ادبی فرهنگی حبیب ساهر را برعهده داشته است.

از جمله آثار او می‌توان به مجموعه ۳ جلدی شناخت نامه ناظم حکمت و مجموعه اشعار آنا دیلی – آیین نگارش و دستور زبان ترکی آذربایجانی در دست چاپ و … اشاره کرد.

 

حسن ریاضی ایلدیریم و همسرش

ماجرای درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم)

حسن ایلدیریم در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰ بر اثر ابتلا به کرونا در سن ۶۳ سالگی بر اثر کرونا در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

او شاعر بود، ساعت‌ها در نشست شاعران مشاعره می‌کرد. به تاریخ ادبیات ترکی و فارسی را مسلط بود. با شاعران هم‌عصر خود حشر و نشر داشت و عضو موثر حلقه‌های ادبی صابر، ساهر و…، بود و با وبگاه و مجله ایشیق همکاری می‌کرد.

ریاضی مرد دانای آرام نازک‌خیالِ دوراندیش زمانه پرتلاطم ما بود. حیف و صد حیف که اینگونه غافلگیرانه رفت. بارها با تواضع عجیب، از منِ ناتوان و نادان خواسته بود با مجله وزین‌اش همکاری کنم. چه حیف که هر بار گفتم باشد، نرفتم و نکردم‌.

اینستاگرام حسن ریاضی ایلدیریم

عکس ها و زندگینامه حسن ریاضی شاعر و نویسنده آذری

 

نظرات