راهنمای استعلام قیمت و خرید بیمه ثالث خودرو برای سال ۱۴۰۰

0

بیمه اتومبیل شخص ثالث حداقل سطح بیمه اتومبیل است. این بیمه خودرویی،  به همراه گواهینامه امکان رانندگی قانونی را در سطح شهر و جاده به شما می‌دهد. اگر در تصادفی مشخص شود که شما مقصر هستید، هزینه تعمیر خودرو شخص ثالث تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. به علاوه، پوشش‌های بسیار مفید دیگری نیز در این بیمه‌نامه لحاظ شده است. در این مطلب در صدد هستیم شما را با بیمه شخص ثالث و نحوه استعلام خرید آن آشنا کنیم. از همه شما که به امنیت و سلامتی جانی و مالی خود و سایر شهروندان حین رانندگی اهمیت می‌دهید، دعوت می‌کنیم که با ما همراه باشید.

پوشش‌های بیمه اجباری شخص ثالث : همراه شما و اتومبیل‌تان در خیابان‌ها و جاده‌ها

تعریف بیمه شخص ثالث خودرو به زبان ساده چیست؟

همانطور که گفته شد بیمه اتومبیل شخص ثالث، حداقل سطح بیمه است که می‌توانید از آن برای رانندگی در شهر و جاده  استفاده کنید. این بیمه الزامات قانونی را برآورده کرده و در صورت بروز حادثه،پوشش خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را فراهم می‌کند. البته بهتر است بگوییم که  تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، تحت پوشش بيمه شخص ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند. در اين گونه اتفاقات، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه اي جديد از بيمه شخص ثالث به شمار مي آيد استفاده كند.

تصادفات آسان است و می‌تواند در یک چشم بر هم زدن رخ دهد. تصادفات اغلب در نتیجه یک اشتباه هستند که رانندگان را در مسیری طولانی از نبردهای حقوقی دریافت خسارت قرار می‌دهد. برخورداری از بیمه شخص ثالث به شما کمک می‌کند تا در زمان برور حادثه خسارات شخص ثالث (کسی که زیان دیده) را جبران کنید.

چرا به بیمه شخص ثالث احتیاج دارم؟

ریسک در همه جا وجود دارد.  اگر شما صدمه بدنی یا خسارت به شخص ثالث یا اموال آنها وارد کنید، ممکن است در معرض آسیب‌های جدی باشید و این احتمال وجود دارد که دعوا و جدلی رخ دهد.

برای پرداخت خسارات احتمالی بهتر است خرید بیمه شخص ثالث را در لیست اولویت‌های مالی خود قرار دهید.  زیرا اگر در حین تصادفات دچار خسارات شوید و فاقد بیمه شخص ثالث باشید، شرکت‌های بیمه‌گر هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال خسارات وارده نداشته و آن‌ها را پرداخت نخواهد کرد.

اگر نگران آسیب دیدن خودروها یا اموال دیگران هستید و قادر به پرداخت هرگونه خسارت وارده به خودروی شخص ثالث نیستید بهتر است  خرید این بیمه‌نامه خودرو را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.حتی این مژده را می‌دهیم که برخی شرکت‌های خودرو گزینه خرید بیمه شخص ثالث اقساطی را برای بیمه‌گزاران فراهم کرده‌اند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث چیست؟

پوشش‌های مالی و جانی بیمه شخص ثالث خودرو

از جمله پوشش‌های بیمه شخص ثالث می توان به موارد زیر اشاره داشت:

جبران هزینه‌های مالی اشخاص ثالث در سوانح رانندگی و جبران هزینه‌ها

جبران هزینه‌‌ها و خسارت‌های جانی اشخاص ثالث، سرنشینان اتومبیل راننده مقصر و حتی خود فرد راننده مقصر

سقف پرداخت خسارات بیمه ثالث خودرو چقدر است؟

همانطور که گفته شد بیمه شخص ثالث دو نوع پوشش جانی و پوشش مالی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

     پوشش‌های جانی  شامل دیه یا ارش (دیه جراحت) که درصورت بروز آسیب، شکستگی، نقص عضو و ازکارافتادگی (جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم) یا فوت، شخص‌ثالث می‌باشد که میزان این پوشش‌ها بر اساس نرخ دیه مشخص شده از سوی قوه قضائیه مشخص خواهد شد. میزان دیه کامل تعیین شده توسط قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۴۰ میلیون تومان و در ماه غیرحرام معادل ۴۸۰ میلیون تومان مشخص شد.

    بیمه مرکزی هر سال حداقل و حداکثر پوشش مالی این بیمه‌نامه را اعلام می‌کند. همه شرکت‌های بیمه موظف به ارائه حداقل پوشش مالی هستند. شرکت‌های مالی دارای توانگری مالی بالا نیز می‌توانند پرداخت سقف تعهد مالی بیمه ثالث را تقبل کنند.

اگر می‌خواهید با خیال راحت‌تر رانندگی کنید، می‌توانید با کمی هزینه بیشتر سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث را به طور قابل توجهی افزایش دهید. بیمه شخص ثالث اجباری شامل پوشش ۱۶ میلیونی برای خسارت‌های مالی می‌شود که این رقم تا نصف دیه کامل در ماه‌های حرام یعنی ۳۲۰ میلیون تومان قابل افزایش است.

جبران کسری پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث در بخش تعهدات بدنی که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه می باشد، برعهده صندوق تأمین خسارت‌های بدنی قرار گرفته است، لذا اخذ الحاقیه افزایش تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث برای کلیه بیمه‌نامه‌های صادره قبلی، منتفی است. مع‌هذا، در صورتی که بیمه‌گذاران برای جبران خسارت‌های مالی تقاضای افزایش تعهدات مالی را داشته باشند، شرکت‌های بیمه مکلفند، با اخذ حق‎بیمه مربوط، نسبت به صدور الحاقیه افزایش تعهدات مالی بیمه شخص ثالث اقدام نمایند.

چگونگی محاسبه  قیمت بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰

بعد از اعلام نرخ دیه در هر سال از طرف قوه قضاییه، بیمه مرکزی نرخ پایه بیمه شخص ثالث را تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند. نرخ پایه بیمه شخص ثالث  ۱۴۰۰ خودرو‌ها را بر حسب تعداد سیلندر در جدول زیر مشاهده نمایید:

 

نوع وسیله نقلیه حق بیمه (تومان)
کمتر از ۴ سیلندر ۱۹۳۷۵۰۰
پیکان، پراید و سپند ۲۲۹۴۳۰۰
سایر چهارسیلندرها ۲۶۹۷۱۰۰
بیش از چهار سیلندرها ۳۰۱۸۴۰۰

عوامل مختلف دیگری  هم وجود دارد که بر قیمت نهایی این بیمه تاثیر می‌گذارند. این عوامل به شرح زیر اعلام می‌شوند:

عدم خسارت بیمه شخص ثالث و تخفیفات مربوط به آن

این عامل که با عنوان (تخفیف عدم خسارت) در بیمه‌نامه‌های اتومبیل نام برده می‌شود، در حقیقت به تخفیفی گفته می‌شود که اشخاص بیمه گزار با استفاده نکردن از مزایای بیمه شخص ثالث، می توانند از آن بهره مند شوند.

هرچه تعداد سال‌هایی که از بیمه شخص ثالـث برای دریافت خسارت استفاده نکرده باشید، بیشتر باشد، میزان تخفیف عدم خسارت شما نیز به نسبت بالاتر خواهد بود. این میزان تخفیف از سال دوم تمدید بیمه‌نامه ثالث وسیله نقلیه با کف تخفیف ۵% شروع شده و هر سال نیز ۵% تخفیف به آن اضافه می‌شود تا در سال چهاردهم، این میزان تخفیفات به حداکثر سقف اعلامی ۷۰% خواهد رسید.

نوع کاربری وسیله نقلیه

نوع کاربری وسیله نقلیه نشان می‌دهد که شرکت بیمه تا چه میزان متقبل ریسک و هزینه های معمول در حوادث رانندگی می‌شود. مثلا حق بیمه ثالـث خودروهای تاکسی و باربری در مقایسه با خودروهای شخصی بالاتر خواهد بود.

سقف تعهدات مالی شرکت بیمه در سال ۱۴۰۰

بیمه شخص ثالث

هرچه سقف تعهدات مالی بالاتر باشد، باعث می شود حق بیمه هم بیشتر شود. میزان پوشش نشان دهنده سقف تعهد مالی شرکت بیمه در برابر بیمه گزار است. این پوشش‌ها، خسارت‌های مالی و جانی را جبران می‌کنند. میزان پوشش‌های انتخابی تاثیر مستقیمی بر حق بیمه دارد.

مدت اعتبار بیمه نامه ها برای بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث خودرو به صورت بلند مدت یکساله و کوتاه مدت سه، شش و نه ماهه و حتی چند روزه قابل خریداری است. در باب نحوه خرید نیز می‌توان به گزینه خرید بیمه شخص ثالث اقساطی یا نقدی فکر کرد . این گزینه به درد رانندگانی می‌خورد که در مدت زمان کوتاهی کمتر از یک سال مایل به فروش خودروی خود می‌باشند یا در زمان تمدید بیمه شخص ثالث استطاعت مالی کافی ندارند.

برای استعلام قیمت یا خرید بیمه شخص ثالـث خودرو به این لینک مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

چگونه بیمـه شخص ثالث خودرو بخریم؟

دو روش سنتی و آنلاین برای خرید بیمه شخص ثالـث وجود دارد. در روش سنتی متقاضی باید به‌صورت حضوری در دفاتر نمایندگی‌های بیمه حضور یابد و با ارائه کارت ماشین و بیمه‌نامه قبلی، بیمه شخص ثالـث خود را تمدید کند.

امروزه در دسترس بودن همیشگی اینترنت و توسعه تجارت الکترونیک در تمامی زمینه‌های کسب‌وکار، موجب اعتمادسازی بین مردم و صاحبان صنایع شده است. صنعت بیمه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خرید آنلاین بیمـه شخص ثالث: آسودگی شما در سفر

سامانه های آنلاین بسیاری هستند که خدماتی را در جهت خرید بیمه به‌صورت اینترنتی ارائه می‌دهند. استفاده از این سامانه ها برای خرید بیمه، نسبت به روش سنتی مزایایی مثل تحویل امکان مقایسه شرکت‌های بیمه، شفافیت در قیمت دهی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، سرعت بیمه‌نامه و غیره دارد.

این سایت‌ها، اطلاعات استعلام و مقایسه انواع بیمه شرکت‌های مختلف را به صورت یک‌جا در اختیار بیمه‌‌‌گزار قرار می‌دهند. در بین سایت‌های مختلف فروش آنلاین بیمه، خرید و  امکان  استعلام و محاسبه قیمت انواع  بیمه نظیر بیمه خودرو: بیمه بدنه و بیمه ثالـث، بیمه درمان ، بیمه کرونا، بیمه تجهیزات مسافرتی و ….  به صورت آنلاین در سایت bimeh.com به عنوان یک خدمت، بسیار کاربردی و کارآمد ارزیابی شد. به علاوه در این سایت، ما متوجه شدیم اگر در زمینه شرایط و قوانین مربوط به بیمه شخص ثالـث به سوال یا مشکلی برخورد کردید، مشاوران متخصص بیمه دات کام در خدمت شما هستند تا به روزترین اطلاعات بیمه‌ای را در اختیار شما بگذارند.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، ‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: ۴۳۷۲-۰۲۱

نظرات