بیوگرافی و علت درگذشت قاسم خوش هیکل آزاد مسن ترین مرشد زورخانه ای + عکس

0

با بیوگرافی قاسم خوش هیکل آزاد متولد ۱۳۰۳ مسن ترین مرشد زورخانه ای و ورزش باستانی ایران ، عکس ها و تصاویر و سوابق و آثار و زمینه فعالیت و درگذشت وی روز جمعه ۸ مرداد در این بخش از مجله حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی قاسم خوش هیکل آزاد مرشد زورخانه ای و همسرش + جزئیات درگذشت و آثار

 

بیوگرافی قاسم خوش هیکل آزاد مسن ترین مرشد زورخانه ای

قاسم خوش هیکل آزاد (زاده ۱۳۰۳ در تهران – درگذشته جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰) پیشکسوت ورزش زورخانه ای و مرشد با سابقه روزخانه ای که آثاری چون نیرو یزدان، قائم، امیرکبیر، زمانی، کاوه، شجاعت، نور، پاچنار، آزمایش، حاجی قوامی، چیت ری، هنر و… به مرشدی پرداخت.

سوابق و زمینه فعالیت

زنده یاد خوش هیکل آزاد ورزش باستانی را از ۱۷ سالگی آغاز کرد و بیش از ۷۰ سال بود که مرشدی می کرد و ضرب ها و نوای خوش او در زورخانه های طنین می انداخت.

او سال های زیادی را با فدراسیون ورزش های باستانی به عنوان مدرس همکاری داشت و در شعر و خوش نویسی نیز دارای مهارت بود. وی بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

مرحوم خوش هیکل درباره فعابیت هایش در طول سالها فعالیت اینگونه گفته: من بیش از ۷۰ سال از زندگی خود را در بخش مرشدی پشت سر گذاشته ام . من ۶۰ سال است که ضرب می گیرم و از ۱۷ سالگی ورزش را شروع کرده ام  و صادقانه برای این ورزش کار کرده ام اما حالا که دیگر توان گذشته را ندارم انتظار دارم گاهی به من سر بزنند .

بیوگرافی و علت درگذشت قاسم خوش هیکل آزاد پیشکسوت ورزش زورخانه ای + عکس

جزئیات درگذشت قاسم خوش هیکل آزاد مسن ترین مرشد ایرانی

این مرشد خوشنام و با سابقه ورزش های زورخانه ای ایران جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر کهولت سن درگذشت . وی مدتی بود که بر اثر کهولت سن در بیمارستان بستری بود که در نهایت در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

از آثار مرحوم خوش هیکل آزاد در ۷۰ سال فعالیت در ورزش های زورخانه ای، میتوان به نیرو یزدان، قائم، امیرکبیر، زمانی، کاوه، شجاعت، نور، پاچنار، آزمایش، حاجی قوامی، چیت ری، هنر و… اشاره کرد.

نظرات