ترتیب بسته بندی اثاثیه برای یک اسباب کشی راحت

0

بسته بندی اثاثیه منزل و یا اداره ای که قصد جابه‌جایی و اسباب کشی آن را دارید از مهم‌ترین مراحل انجام یک اسباب کشی است .بسیاری مواقع ما فکر می‌کنیم انجام یک بسته بندی خوب هیچ کاری ندارد و نیازمند هیچ‌گونه تخصص و مهارتی نیست و تنها این مورد که شما وقت کافی برای انجام یک بسته بندی داشته باشید کافی است اما باید بگوییم شما سخت در اشتباهید و وقت گذاشتن برای انجام یک بسته بندی حرفه‌ای و اصولی تنها یکی از فاکتورهای الزامی است.ما در این مطلب سعی داریم شما را با ابعاد مختلف انجام یک بسته بندی ایمن و ترتیب و توالی انجام یک بسته بندی خوب آشنا کنیم.پس با ما همراه باشید.

 بسته بندی اثاثیه

بسته بندی به‌وقت اسباب کشی

همان‌گونه که اشاره شد وقت گذاشتن برای انجام یک بسته بندی اصولی یکی از مهم‌ترین قواعد بسته بندی اثاثیه و لوازم منزل است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود .اما قبل از انجام هر کاری باید یک تصمیم مهم بگیریم تصمیمی که بسیار ساده به نظر بیاید اما یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که می‌تواند یک اسباب کشی را به کامتان تلخ و یا شیرین کند .بله این تصمیم بسته بندی اثاثیه توسط خودتان و یا بسته بندی لوازم منزل توسط کارگران حرفه‌ای یک شرکت باربری معتبر مانند باربری تهران است.

بسته بندی اثاثیه

اهمیت این موضوع به‌قدری است که اگر اشتباه اتخاذ شود می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد حتی اگر شما برای انجام اسباب کشی از خدمات بهترین باربری در تهران استفاده کنید اگر اثاثیه شما از بسته بندی ایمنی برخوردار نباشد , کارگرهای آن شرکت هرچقدر هم که ماهر باشند امکان صدمه دیدن اثاثیه شما بر اثر پاره شدن و یا باز شدن بسته بندی اثاثیه در هنگام حمل‌ونقل وجود دارد .

درهرصورت پیشنهاد ما تماس با یک شرکت معتبر حمل‌ونقل بار مطمئن و باتجربه است که خدمات بسته بندی اثاثیه شما را نیز انجام دهد .زیرا این شرکت‌ها تجربه‌ی کافی برای انجام انواع بسته بندی های مختلف با لوازم و تجهیزات متنوع بسته بندی را دارند .در ضمن در این صورت اگر در حین حمل‌ونقل بار صدمه‌ای به اثاثیه شما وارد شود آن شرکت دیگر بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از پرداخت خسارت به خاطر بستـه بندی غیراستاندارد ندارد .اما اگر خواستید خودتان این بستـه بندی را انجام دهید سعی کنید ابتدا یک سری فیلم و یا کلیپ آموزشی در این خصوص ببینید تا هم با انواع بستـه بندی آشنا شوید و هم تجهیزات موردنیاز را بشناسید .

از همه مهم‌تر برنامه‌ریزی خود را برای انجام یک اسباب کشی خوب و بدون عجله انجام دهید و سعی کنید وقت زیادی را برای انجام بستـه بندی در نظر بگیرید و این کار را باحوصله انجام دهید.

چک‌لیست بسته بندی اثاثیه

لوازم و وسایلی که کمتر نیاز دارید با خود نبرید

در هنگام اسباب کشی هرچقدر که اثاثیه کمتری داشته باشید راحت‌تر جابه‌جا می‌شوید و یا نیاز کمتری به مراقبت از آن‌ها دارید بنابراین سعی کنید اثاثیه و لوازمی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید را با خود نبرید تا هم‌جای کمتری را اشغال کنند و هم وقت کمتری از شما می‌گیرد.چند نمونه از مواردی که می‌توانید از اسباب کشی خود حذف کنید عبارت‌اند از :

گل و گیاهانی که شانس زنده ماندن کمتری را در اسباب کشی دارند :

o        بعضی از گل و گیاهان برای انجام یک اثاث کشی بسیار حساس و شکننده هستند بنابراین سعی کنید آن‌ها را به دوستان و آشنایانتان ببخشید و یا اینکه می‌توانید برای انتقال آن‌ها با یک وانت بار تهران هماهنگ کنید تا گل و گیاهانتان را به‌صورت تخصصی منتقل کنند.

مواد خوراکی و غذاهای اضافی:

o        اگر قصد اسباب کشی دارید سعی کنید از چند روز قبل دیگر خوراکی جدیدی اضافه‌تر از مصرفتان نخرید تا مجبور نشوید اضافه‌ی آن را در یخچال نگه‌دارید و در زمان اثاث کشی با خود حمل کنید .سعی کنید خوراکی‌های باقیمانده در یخچال را هم مصرف گنید تا مجبور به انتقال آن‌ها نشوید.

کالاهای خطرناک

o        لوازم و کالاهای خطرناک مانند مواد اشتعال‌زا و یا موادی که خود مشتعل هستند بنزین ، روغن ، سموم دفع آفات ، کودها ، رنگ‌ها ، مواد شیمیایی را با خود نبرید.

هنگام جابجایی ابتدا چه چیزهایی را باید بسته بندی کنید

این مسئله که هنگام حمل خانه توسط باربری تهران باید اولین وسایل را بستـه بندی کرد تقریباً از همان منطق پیروی می‌کند – شما قطعاً باید وسایل مورداستفاده خود را که به‌ندرت استفاده می‌کنید ، بوکس کنید تا مبادا در انجام کارهای بسته بندی خانه ، کارهای روزمره شما بیش‌ازحد مختل شود. به‌عبارت‌دیگر ، موارد غیرضروری باید اولین مواردی باشند که به‌عنوان بخشی از مرحله پیش بستـه بندی در نظر گرفته می‌شود.

اقلام ضروری

طبیعتاً ضروری بودن برخی از موارد بیشتر از موارد دیگر است و تشخیص این تفاهم به عهده شما است. آنچه در حین جابجایی باید بسته بندی کنید موارد ضروری مطلق است – مواردی که مدت کوتاهی قبل ، حین و مطمئناً پس از اتمام اسباب کشی به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

بسته بندی اثاثیه

همه موارد ضروری باید در چندین جعبه ضروری (با نام جعبه‌های Open-First) قرار بگیرند – کارهایی که حتی یک روز هم نمی‌خواهید انجام دهید:

وسایل آشپزخانه مانند ظروف پلاستیکی ، بشقاب‌های کاغذی ، حوله‌های کاغذی و مقداری تنقلات و آب برای ادامه انرژی شما.
وسایل حمام مانند خمیردندان و مسواک ، حوله‌های صابون و دست ، ژل و شامپو دوش ، محصولات آرایشی و بهداشتی و سایر وسایل بهداشتی.
داروهایی مانند داروهای تجویزشده ، جعبه کمک‌های اولیه و برخی از داروهایی که می‌دانید در حین حرکت ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید
وسایل اتاق‌خواب – مجموعه‌ای از لباس‌های اضافی برای هر یک از اعضای خانواده ؛
وسایل کودک – به‌ویژه هنگامی‌که با کودکان خردسال در حال حرکت هستید.
مورد حیوانات خانگی – هر چیزی که حیوان خانگی عزیز شما ممکن است در هنگام حرکت در خانه به آن نیاز داشته باشد ؛
ابزاردستی اساسی – مجموعه پیچ‌گوشتی ، چراغ‌قوه ، نوار اندازه‌گیری و البته – چکش.

بسته بندی اثاثیه

لباس و کفش

مطمئناً هنگام اثاث کشی از خانه‌ای به خانه دیگر ، بیشتر لباس‌ها و کفش‌های خود را بستـه بندی می‌کنید.

ممکن است بعضی از لباس‌ها و کفش‌ها خیلی کهنه‌شده باشند که ارزش دردسر بستـه بندی را ندارند درحالی‌که به‌احتمال‌زیاد برخی دیگر باگذشت زمان از مد افتاده‌اند. در مورد همه‌چیز هوشمند باشید و فقط لباس‌ها و کفش‌هایی را که قصد دارید در آینده‌ای قابل پیش‌بینی دوباره بپوشید ، بستـه بندی کنید.

نظرات