دستگاه چیپس و استفاده از آن

0

دستگاه تولید چیپس، دستگاهی می باشد که برای تولید انواع چیپس ها مورد استفاده قرار می گیرد. چیپس یکی از خوراکی های بسیار محبوب است که توسط برند های مختلف چون مزمز، چاکلز و … تولید شده است. چیپس ها به صورت ورقه ای و خلال شده تولید شده اند و دارای مزه های مختلف می باشند. برای تولید چیپس دستگاه های زیادی مورد نیاز است. از انواع دستگاه تولید چیپس می توان به دستگاه سورت و نگه داری سیب زمینی ها، دستگاه شست و شو سیب زمینی ها، دستگاه پوست کندن سیب زمینی ها، دستگاه میز باز بینی، دستگاه اسلایسر، دستگاه نشاسته گیری، دستگاه بلانچینگ، دستگاه خشک کن، دستگاه فرایر، دستگاه طعم دهنده، دستگاه خشک کن، دستگاه بسته بندی و … اشاره کرد که هر کدام کاربرد های منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم به معرفی انواع دستگاه تولید چیپس بپردازیم و همچنین ویژگی های آن ها و نحوه خرید دستگاه چیپس را بیان خواهیم کرد.

دستگاه چیپس

آشنایی با انواع دستـگاه تولید چیپس :

برای تولید چیپس در حجم زیاد به دستگاه تولید چیپس با مدل های مختلف احتیاج است. در حقیقت تولید چیپس با حجم زیاد با راه اندازی و احداث خط تولید چیپسامکان پذیر می باشد. این نوع خط تولید به دستگاه های زیادی نیاز دارد که هر کدام وظیفه ای منحصر به فرد در تولید چیپس را بر عهده دارند. یکی ازدستگاه ها وظیفه شست و شو سیب زمینی ها،  یکی دیگر از دستگاه ها وظیفه خرد کردن، وظیفه پوست کندن، وظیفه نشاسته گیر، وظیفه روغن گیری و …. را بر عهده دارند.  ماشینی شدن زندگی ها و سایر فعالیت ها به کیفیت بهتر انجام کار، افزایش سرعت انجام کار، رعایت بهداشت، عدم بروز آلودگی به مواد مصرفی و … کمک می کند. در ادامه قصد داریم مکانیسم و یا نحوه عملکرد نمونه ای از دستگاه های مصرفی در تولید چیپس را توضیح دهیم.

دستگاه چیپس

شرکت طراحان نام گستر

دستگاه پوست گیری : یکی از دستگاه های مورد نیاز برای تولید چیپس، دستگاه پوست گیری سیب زمینی می باشد. این نوع دستگاه تولید چـیپس قادر به کندن پوست سیب زمینی ها می باشد. این نوع دستگاه در دو نوع با مکانیسم های منحصر به فرد چون پیوسته و نیمه پیوسته تولید شده است. یکی از روش های پوست گیری به صورت نیمه پیوسته، پوست گیری سایشی می باشد. در ساختار دستگاه تولید چـیپس که وظیفه آن پوست گیری به روش سایشی است از یک استوانه عمودی تشکیل شده است که در انتها آن صفحه ای واقع شده است که دوار بوده و دارای تیغه ای جهت پوست گیری محتویات داخل استوانه می باشد. این نوع دستگاه تولید چیپس با ساییدن سیب زمینی ها برای کندن پوست آن ها اقدام می کند. لازم به ذکر می باشد که این نوع دستگاه با استفاده از نیروی سانتریفیوژ به فعالیت خود ادامه می دهد و بعد از این که پوست سیب زمینی ها ساییده شد با اسپری کردن آب به سطح سیب زمینی ها ا سیاه شدن آن ها جلوگیری خواهد شد. دستگاه های پوست کن سیب زمینی ناپیوسته نسبت به دستـگاه های پوست گیر پیوسته سرعت عملکرد پایین تری دارند. در کارخانه هایی که خط تولید چیپس بسیار شلوغ است از دستگاه های پوست گیر پیوسته استفاده می کنند، زیرا این نوع دستـگاه تولید چیپس بازده و سرعت بیشتری خواهد داشت. در ساختار داخلی این نوع دستـگاه تولید چیپس از محفظه ای استوانه ای شکل استفاده شده است که بدنه این محفظه دارای سیلیس های بسیار زبر می باشد که سیب زمینی ها در مرحله اول داخل این استوانه قرار می گیرند و با استفاده از سیلیس های موجود پوست موجود در سطح سیب زمینی ها کنده می شود. بعد از پوست گیری وارد محفظه دیگری جهت شست و شو می شوند. بعد از شست و شو سیب زمینی ها با آب نوبت به لکه گیری آن ها می رسد. در این مرحله خال های موجود در سطح سیب زمینی، لکه ها، قسمت های تیره سیب زمینی و …. جدا می شوند.خط تولید فرنچ فرایز

دستگاه چیپس

شرکت طراحان نام گستر

خرید دستگاه تولید چیپس :

در خرید انواع دستگاه تولید چیپس برای راه اندازی خط تولید چیپس باید به عوامل و یا نکات مختلفی چون کیفیت دستگاه، جنس دستگاه، نوع تیغه های به کار رفته در آن ها، میزان توان مصرفی آن ها، قدرت آن ها، ظرفیت دستگاه چیپس و … توجه شود. اگر قصد خرید انواع دستـگاه تولید چیپس با کیفیت عالی و قیمت مناسب دارید می توانید از شرکت طراحان نام گستر کمک بگیرید. این کشور یکی از کشور های بسیار معتبر و مشهور در سطح کشور می باشد کهبه دلیل کیفیت محصولات و قیمت بسیار مناسب توانسته است جایگاه ویژه ای در بین خریداران به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است که طراحی تمام ماشین آلات و دستگاه های صنایع غذایی موجود در این شرکت توسط شرکت طراحان نام گستر انجام شده است و فروش آن ها به صورت تضمینی انجام می شود.

دستگاه چیپس

نظرات