مرگ دختر ۱۳ ساله بر اثر زایمان در سراوان، ماجرای زایمان دختر ۱۳ ساله سراوانی

1

مرگ دختر ۱۳ ساله بر اثر زایمان در سراوان طوفانی از واکنش های تند را به همراه داشت روز گذشته خبری منتشر شد که دختر ۱۳ ساله در حین زایمان فوت کرد. حدیثه دختر ۱۳ ساله متعلق به سراوان است. درباره دلایل مرگ این کودک تاکنون گزارش دقیقی منتشر نشده است. ازدواج این کودک در سال گذشته اتفاق افتاده است و پس از سه ماه باردار شده است.

مرگ دختر 13 ساله بر اثر زایمان در سراوان، ماجرای زایمان دختر 13 ساله سراوانی

مرگ دختر ۱۳ ساله بر اثر زایمان در سراوان

روز گذشته خبری منتشر شد که یک دختربچه ۱۳ ساله در حین زایمان فوت کرد. این دختر ۱۳ ساله متعلق به سراوان است. درباره دلایل مرگ این کودک تاکنون گزارش دقیقی منتشر نشده است. ازدواج این کودک در سال گذشته اتفاق افتاده است و پس از سه ماه باردار شده است.

این دختر ۱۳ ساله روز ۴ تیرماه پس از مراجعه به بیمارستان و در حین زایمان جان باخته است.

ماجرای فوت دختر ۱۳ساله سراوانی

درباره دلایل مرگ این کودک تاکنون گزارش دقیقی منتشر نشده است، اما باید این مساله مدنظر قرار گیرد که بلوغ یک بازه زمانی دارد یعنی بلوغ به یکباره اتفاق نمی‌افتد، از ۹ سالگی آغاز می‌شود و تا ۱۵ یا ۱۶ سالگی کامل می‌شود؛ یعنی تا زمانی که بلوغ کامل شود ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد. حتی زمانی که یک فرد به بلوغ کامل می‌رسد باید از نظر بلوغ اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گیرد و از لحاظ روحی و روانی نیز تایید شود نه اینکه فقط به لحاظ جسمی بالغ شده باشد.

مرگ حدیثه دختر 13 ساله بر اثر زایمان در سراوان

عواقب ازدواج زودهنگام به خطر افتادن سلامتی کودک است، چراکه او در این سن سیستم دفاعی پایینی دارد، از نظر ایمنی در شرایط مناسبی نیست و دچار بیماری‌های عفونی و مقاربتی شدید می‌شود که در سالهای بالاتر منجر به بیماری‌هایی جدی می‌شود که جان فرد را به خطر می‌اندازد.

بارداری در این سنین برای کودک فاجعه‌بار است؛ چرا که سیستم جسمی رشد نکرده است، استخوان بندی تکمیل نشده است و سیستم تناسلی کودک در حال رشد است، بارداری زیر سن ۱۶ سال خطرات جدی برای سلامت او به همراه دارد، باردرای زودهنگام هم در مادر تاثیرات بدی دارد و هم در جنینی که در شکم مادر است. بیشتر جنین‌ها در این شرایط تکامل پیدا نمی‌کنند.

سقط جنین در سنین کم آمار بالاتری دارد، چون تخمک‌ها به بلوغ کامل نرسیده‌اند. در اغلب موارد کودکان دچار سقط جنین می‌شوند و از آنجایی که بعد از هر سقط باید تا بارداری بعدی فاصله گذاری شود، بعید است که در ازدواج‌های به این شکل این فاصله‌گذاری‌ها رعایت شود.

کودک همسری به نوعی تجاوز خاموش است، چون کودک هنوز با مسایل جنسی آشنا نیست و باید به رابطه جنسی بدون آگاهی تن دهد.

منابع: برترین ها، رکنا

تکذیب خبر فوت دختربچه سراوانی

نسرین چنگیزی، رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، در واکنش به خبر منتشره مبنی بر فوت کودک ۱۳ ساله سراوانی در حین زمان زایمان، بیان کرد: متوفی حدیثه سپاهی ۱۷ ساله در بارداری اول مراقبت‌ها را در خانه بهداشت خوشاب تابعه مرکز بهداشت سور دریافت می‌کرده است و در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ختم بارداری به طریق سزارین انجام شده است.

وی ادامه داد: این خانم در تاریخ ۱۱ خرداد ماه سال جاری یعنی ۴۶ روز پس از زایمان با توجه به مشکلات کلیوی توسط متخصص داخلی ویزیت شده است و مطابق گزارش فوری دانشگاه علوم پرشکی زاهدان، مرگ ایشان هم بدلیل مشکلات کلیوی بوده که ۶۷ روز پس از زایمان در بیمارستان زاهدان رخ داده است.

 

1 دیدگاه در “مرگ دختر ۱۳ ساله بر اثر زایمان در سراوان، ماجرای زایمان دختر ۱۳ ساله سراوانی

  1. بهار گفت:

    این خبر اساسا تکذیب شده.افراد از ۱۱سالگی تا ۱۹سالگی نوجوان محسوب میشن نه کودک

نظرات