راهنمای تصویری استفاده از دستگاه احراز هویت انتخابات ۱۴۰۰ برای رای گیری

0

با دستگاه احراز هویت برای انتخابات ۱۴۰۰ ، آموزش دستگاه احراز هویت انتخابات ۱۴۰۰ ، نحوه راه اندازی دستگاه احراز هویت انتخابات ، دستگاه احراز هویت انتخابات ، نحوه ی استفاده از دستگاه احراز هویت و اموزش دستگاه احراز هویت انتخابات ۱۴۰۰ ،  انتخابات الکترونیکی ۱۴۰۰ ، دستگاه انتخابات الکترونیکی برای انتخابات ۱۴۰۰ در مجله اینترنتی حرف تازه آشنا شوید.

راهنمای تصویری استفاده از دستگاه احراز هویت انتخابات 1400 برای رای گیری

نحوه استفاده دستگاه احراز هویت انتخابات ۱۴۰۰

مردم عزیز روز جمعه بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ در بدو ورود به شعبه اخذ رأی حتماً باید کارت ملی و شناسنامه را همراه داشته باشند.

با توجه به اتصال این دستگاهها به بانک اطلاعاتی ثبت احوال، با وارد کردن کد ملی افراد در این دستگاه می‌توان به سن قانونی رسیدن فرد برای رای دادن را رصد کرد.

از دیگر کارکرد‌های این دستگاه جلوگیری از رای دادن مجدد (تکراری) است یعنی چنانچه فردی با استفاده از شناسنامه‌ای برای بار دوم قصد رای داده باشد این دستگاه به علت وصل بودن به سرور مرکزی در وزارت کشور به راحتی می‌داند که فرد پیشتر در کدام شعبه رای داده است.

همچنین به علت اتصال این دستگاهها به بانک اطلاعاتی ثبت احوال از رای دادن افراد با استفاده از شناسنامه متوفی نیز جلوگیری می‌شود.

در جریان رای گیری برای استعلام و احراز هویت از شبکه «ای. پی. انبا سرعت بالا و در صورت عدم پاسخگویی شبکه از بستر «یو. اس. اس. دی» استفاده خواهد شد.

اموزش استفاده از دستگاه رای گیری الکترونیکی برای انتخابات ۱۴۰۰

هنگامی که کارت ملی را به عوامل اجرایی در شعب اخذ رأی تحویل داده شد، ( ۲ کد استعلام) صادر خواهد کرد که روی برگه رأی ریاست جمهوری نوشته می‌شود و مانند ادوار پیشین نام نویسی و داخل صندوق واریز می‌شود.

کد استعلام دوم نیز روی یک کارت وارد شده که افراد کارت را روی دستگاه الکترونیک قرار خواهند داد و سپس شماره (کد نامزد) مورد نظر را وارد می نمایند.

**وقتی فرایند وارد کردن کدها به اتمام رسید کلید سبز رنگ که نوشته اتمام رأی گیری است را فشار می دهید و روی صفحه نمایش اسامی و کد نامزدهای انتخاب شده توسط شما نشان داده می‌شود که اگر صحیح بود بار دیگر کلید سبز را به منزله تأیید وارد می نمایید و رای شما چاپ شده و داخل صندوق واریز می شود.

**اگر احیانا کد وارد شده اشتباه باشد و نام نامزد دیگری رو صفحه نشان داده شد، کلید تصحیح را وارد و از اول کد نامزد ثبت می شود و در نهایت با ورود کلید سبز ثبت نام خود را قطعی خواهید کرد.

**بمنظور جلوگیری از تجمع در شعب اخذ رأی مردم عزیز کد نامزد مورد نظر خود را از قبل به همراه داشته باشند تا از ازدحام جمعیت در شعبه جلوگیری بعمل آید.

آموزش دستگاه احراز هویت انتخابات ۱۴۰۰

وارد کردن کد ملی و گزینه ذخیره رو بزنید

فیلم آموزش استفاده از دستگاه احراز هویت انتخابات 1400

انتخاب گزینه استعلام از مرکز رو بزنید و سپس ذخیره کنید مانند عکس بالا و در نهایت عکس پایین که اگر اطلاعات شما از ثبت احوال تایید شود نوشته زیر مشاهده میشود

 

آموزش کار با دستگاه احراز هویت در رای الکترونیکی انتخابات 1400

نظرات