فیلم کامل / حادثه وحشتناک شهربازی بوستان علوی قم و برخورد تاب پرنده با تیر برق

1

روز گذشته حادثه تلخ و وحشتناکی در شهربازی قم باعث مصدوم شدن چند نفر و وحشت کردن شهروندان حاضر در شهربازی علوی قم شد، فیلم حادثه خارج شدن تاب پرنده از محور خود و برخورد با تیر برق در شهربازی علوی قم را در زیر ببینید

فیلم کامل / حادثه وحشتناک شهربازی بوستان علوی قم و برخورد تاب پرنده با تیر برق

فیلم حادثه شهربازی بوستان علوی قم و برخورد تاب پرنده با تیر برق

در اولین ساعات جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ بود که ویدئوهایی از حادثه دستگاه بازی تاب اسکای بوستان علوی قم در شبکه های اجتماعی قم چرخید و موجی از نگرانی را ایجاد کرد و برخورد تاب پرنده شهربازی علوی قم موجب آسیب دیدن برخی از شهروندان حاضر در این شهربازی شد.

دانلود ویدیو

شب گذشته در حادثه ای در شهربازی بوستان علوی تاب پرنده از محور خود خارج شده و با تیر برق کنار آن برخورد پی در پی داشته و ضمن ایجاد ترس و وحشت برای شهروندان، موجب آسیب دیدن جزئی برخی حاضرین شده است.

توضیحات شهرداری قم درباره علت حادثه شهربازی قم

شهرداری قم در بیانیه‌ای اعلام کرد دستگاه تاب اسکای دارای مجوز استاندارد از اداره کل استاندارد قم تا بهمن ۱۴۰۰ است اما متاسفانه ساعت ۱ بامداد ۱۴ خردادماه با توجه به‌درگیری پیش‌آمده در صف مراجعان، اپراتور دستگاه جایگاه خود را جهت ایجاد نظم رها کرده و همین مساله موجب شده سرعت دستگاه افزایش‌یافته و یکی از صندلی‌ها به‌دوربین مداربسته نصب‌شده در نزدیکی دستگاه برخورد نماید.

در این اطلاعیه همچنین خاطرنشان شده است: در این حادثه یک تَن از شهروندان آسیب جزیی دیده که بلافاصله پس از انتقال به‌مرکز درمانی به‌صورت سرپایی خدمات درمانی صورت گرفته و همان شب مرخص شده است که از این شهروند دلجویی لازم به‌عمل‌آمده است.

در این اطلاعیه تاکید شده دوربین مداربسته نصب‌شده در کنار دستگاه جهت کنترل مباحث ایمنی بوده و دستگاه فوق مجوز استاندارد و بهره‌برداری را اخذ نموده است، همچنین در صورت اخذ نکردن مجوز استاندارد و بهره‌برداری هر یک از دستگاه‌ها در کلیه شهربازی‌های طرف قرارداد سازمان، این سازمان مجوز استفاده از آن‌ جهت شهروندان را به‌بهره‌برداران نخواهد داد.

در پایان اطلاعیه تصریح شده است: در این راستا بهره‌بردار شهربازی بوستان علوی به‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز احضار و اعلام نمود با اپراتور متخلف برخورد و برکنار شده و همچنین تذکرها و اخطار کتبی به‌پیمانکار و بهره‌بردار مجموعه داده شد، ضمنا به‌بهره‌بردار نیز اعلام شده تا زمان بازدید مجدد کارشناسان اداره کل استاندارد قم حق بهره‌برداری و مسافرگیری از دستگاه مذکور را نخواهد داشت.

احضار عوامل حادثه

پس از وقوع حادثه در شهربازی بوستان علوی با دستور معاون دادستان قم آقای حمزه زارعی، بهره بردار و اپراتور مربوطه برای اخذ توضیح احضار شدند.

با دستور معاون دادستان قم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی دیگر برای شهروندان و بررسی علت وقوع حادثه توسط کارشناسان، مجموعه شهر بازی بوستان علوی پلمب شد.

مصدومان حادثه شهربازی قم

در این حادثه ۴ نفر از همشهریان مصدوم شدند که وضعیت ایشان مورد بررسی مقام قضایی قرار گرفت.

علت اصلی حادثه پس از بررسی کارشناسان از سوی دادستانی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

 

1 دیدگاه در “فیلم کامل / حادثه وحشتناک شهربازی بوستان علوی قم و برخورد تاب پرنده با تیر برق

  1. ن ط گفت:

    سهل انگاری و احساس مسولیت نکردن ها خسارات جبران ناپذیری میتونه به بار بیاره، و کوتاهی کردن در وظایف سلب اعتماد جامعه رو به دنبال داره. قبلا ترس این حادثه ها رو تو شهربازی تصور میکردم و شک نداشتم یکبارم باشه حادثه پیش میاد، خیلی ناراحت شدم برای ما مردم که باید نسبت به همه چیز نگران و بی اعتماد و حتی بد بین باشیم. مجوزها هم نباید ساده صادر بشن، کسی که نمیتونه کاری رو انجام بده مجبور نیست خود و دیگرانو قربانی بیفکری کنه(هرچند خود مسبب عذاب وجدان داره) ولی مسولیت سختترین و مهمترین بخش هر کاریست. اهمیت شهربازی باید و باید در حد ایمنی یک هواپیما باشه.

نظرات