بیوگرافی و عکس های جدید باربارا پراوی خواننده ایرانی الاصل در فرانسه

0

بیوگرافی و عکس های جدید باربارا پراوی خواننده ایرانی الاصل در فرانسه

باربارا پراوی (Barbara Pravi‎) یکی از خوانندگان فرانسوی است که از مادری ایرانی و پدری صرب به دنیا آمده و با کسب مقام دوم مسابقات یوروویژن در هلند در سال ۲۰۲۱ به شهرت رسید در ادامه با زندگی نامه و بیوگرافی شخصی و هنری و سوابق و آثار و پیج اینستاگرام و ازدواج و همسر و پدر و مادر و عکس های جذاب او را میبینید.

بیوگرافی باربارا پراوی خواننده ایرانی الاصل در فرانسه + سوابق هنری و پدر و مادرش

 

بیوگرافی باربارا پراوی خواننده فرانسوی

باربارا پراوی خواننده و ترانه سرا و بازیگر در روز ۱۰ آوریل ۱۹۹۳ ‏در پاریس، فرانسه از یک مادر ایرانی و پدر صرب متولد شد و در ژانر شانسون، پاپ فرانسوی در زمینه موسیقی و خوانندگی فعالیت دارد

خانواده باربارا پراوی

باربارا پراوی در پاریس به دنیا آمده، پدرش صرب تبار و مادرش ایرانی است. خانواده او اهل هنر و هنرمند هستند. نام خانوادگی اصلی او «پیه‌ویک» است که نام هنری «پراوی» را برای خود برگزید که یک کلمه صربی و برگرفته از کلمه‌ «prava» است که معنای «اصل» می‌دهد.

حسین زنده رودی نقاش برجسته ایرانی، پدربزرگ مادری اوست. پراوی گفته: «مادرم، ایران، الگوی من در طبیعی بودن، خودانگیختگی و عزم است.»

بیوگرافی و عکس های جدید باربارا پراوی خواننده ایرانی الاصل در فرانسه

سوابق حرفه ای

از سال ۲۰۱۴ وارد حرفه موسیقی شد و تاکنون چند آهنگ و ترانه نیز وارد بازار کرده است از مشخصات این خواننده صدای گیرا و نافذ او و تسلط هنگام اجرا است که او را یک سر و گردن از دیگر خوانندگان هم ردیف خود متمایز میکند

باربارا پراوی برنده مسابقه یوروویژن ۲۰۲۱ کیست؟

باربارا پراوی نماینده فرانسه در مسابقه آواز یوروویژن سال ۲۰۲۱ بود که توانست با اجرای خوب به مقام دوم این دوره از مسابقات یوروویژن شود.

گفتنی است که یوروویژن روز ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ در روتردام هلند برگزار شد

باربارا پراوی برنده مسابقه یوروویژن 2021 کیست؟

باربارا پراوی، خواننده جوان فرانسوی که هم با ظاهرش و هم با ترانه‌های خود هموطنانش را به یاد ادیت پیاف، اسطوره موسیقی قرن بیستم فرانسه می‌اندازد، به عنوان نماینده فرانسه در مسابقات آواز یوروویژن انتخاب شده است.

پراوی توانست با ترانه خود، هم رأی مردمی مسابقه را که از طریق تلفن ابراز می‌شد، به دست آورد و هم نظر هیئت داوران ۱۰ نفره را به خود جلب کند.

ادیت پیاف، محبوب‌ترین خواننده زن فرانسوی است که هنوز ترانه‌هایش شنیده می‌شود و برای نسل‌های بعد از خودش نیز خاطره‌ساز است

شروع فعالیت

پراوی فعالیت هنری خود را با همکاری با شرکت کپیتال رکوردز در زمینه ترانه سرایی آغاز کرد و اولین قراردادش را با این شرکت به امضا رساند.

سبک ترانه‌سرایی وی متأثر از هنرمندانی چون ژاک برل، ژرژ برسنس، فرانسواز هاردی و آراگون بود.

باربارا ترانه هایی چون «ددا» (Deda) که در زبان صربی به معنی پدربزرگ و ترانه «تن» (Chair) درباره سقط جنین و …. سروده است

او در سال ۲۰۱۶ ترانه «مرا هایدی صدا می‌کنند» را خواند که ترانه‌ای برای کودکان و برای تیتراژ نسخه فرانسوی فیلم «هایدی» بود که در همان سال در فرانسه اکران شد.

زندگینامه و عکس های جدید باربارا پراوی,اینستاگرام باربارا پراوی,باربارا پراوی ویکی پدیا

سوابق بازیگری

پراوی علاوه بر خوانندگی، در زمینه بازیگری نیز سابقه دارد و با بازی در نمایش موزیکال «یک تابستان ۴۴» در سال ۲۰۱۶ که درباره آزادسازی فرانسه در جنگ جهانی دوم بود، به شهرت بیشتری رسید.

در سال ۲۰۱۷، نیز در یک تله‌فیلم با عنوان «خانواده مقدس» بازی کرد که دو سال بعد از تلویزیون فرانسه پخش شد

اولین آلبوم

پراوی در سال ۲۰۱۷، اولین مینی‌آلبوم خود را روانه بازار موسیقی کرد. یک سال بعد، کنسرت این خواننده در پاریس برگزار شد و در فوریه سال ۲۰۲۰ نیز مینی‌آلبوم دیگری را منتشر کرد.

باربارا پراوی در کنار فعالیت‌های هنری، در زمینه مبارزه با خشونت علیه زنان به ویژه خشونت‌های خانگی نیز فعالیت می‌کند و در بیرون از عرصه هنر فرانسه، به عنوان یک فعال مدافع حقوق زنان نیز شناخته می‌شود.

این خواننده، چند سال است که به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن، ویدئویی را در زمینه دفاع از حقوق زنان منتشر می‌کند.

نظرات