عکس نوشته و متن درباره روز جهانی یتیمان ایدز و حمایت از یتیم ایدز

0

۷ می ۲۰۲۱ برابر با  ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز جهانی یتیمان ایدز و حمایت از یتیم ایدز گرامی باد در ادامه متن و جملات و اس ام اس و عکس نوشته و عکس پروفایل و متن درباره (روز جهانی یتیمان ایدز) و کودکان مبتلا به ایدز را در این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید

پیامک و متن درباره روز جهانی یتیمان ایدز + عکس نوشته روز جهانی یتیمان ایدز 2021

پیام و متن درباره روز جهانی یتیمان ایدز

می برابر با ۱۷ اردیبهشت، به عنوان روز جهانی یتیمان ایدز نام‌گذاری شده‌ که دولت‌ها و جامعه مدنی را فرا می‌خواند تا برای مراقبت از تمام کودکان مبتلا یا متاثر از ایدز اقدام کنند و از حرکت تا جنبش به عنوان شعار این روز تعیین شده است.

عکس نوشته روز جهانی یتیمان ایدز

کودک متاثر از ایدز معمولا در برنامه‌های جهانی درباره ایدز چندان مورد توجه قرار ندارد و فردی که نتواند از مواهب زندگی طبیعی بهره ببرد و موفقیت‌های اجتماعی، شغلی و اقتصادی کسب کند، در شرایط خطرناکی قرار خواهد گرفت.

تاریخچه نامگذاریث روز جهانی یتیمان ایدز

روز جهانی یتیمان ایدز هنگامی پایه‌ریزی شد که راهپیمایی عظیم و تاثیرگذارى در وال‌استریت نیویورک (در سال ۲۰۰۲) انجام شد. در جریان این بسیجِ حمایت‌‌یابی، یک شبکه نمادین ایمنی جهانی ترتیب داده شد و بیش از دو میلیون نفر در سراسر دنیا با ثبت نام در آن عزم کردند تا از کودکان یتیم و آسیب‌پذیر ایدز حمایت کنند. تاکنون نیز ۲۰ کشور و ۸۰۰ شهردار و نماینده قانونی از کشورهای مختلف به عضویت این شبکه درآمده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید «یتیم ایدز‌، کودک زیر ۱۵ سالی است که مادرش را بر اثر بیماری ایدز از دست داده باشد.» در قاره سیاه،‌ هر ۱۵ ثانیه یک کودک به جمع «یتیمان ایدز» اضافه می‌شود،‌

عکس پروفایل روز جهانی یتیمان ایدز 2021

پیام و اس ام اس روز جهانی یتیمان ایدز

هنگامى که پدر خانواده در اثر ابتلا به ویروس HIV از بین مى‌رود و مادر بیمار، با هزینه‌هاى دارویى و خرج زندگى و هم‌چنین قضاوت‌هاى اطرافیان و برخوردهاى نادرست جامعه روبرو مى‌شود؛ طبیعى است که کودکان در این آشفتگی فقر و بیماری، بیشترین بی‌توجهی و رهاشدگی را تجربه کنند.

عدم توجه به نیازهاى جسمى و روانى آنان باعث انزواى تدریجى این کودکان، ترک تحصیل و ظهور افسردگى، حس انتقام، کینه و معضلات دیگر مى‌شود. درواقع آسیب‌هاى جدى روحى-روانى متاثر از این بیمارى، جامعه را دچار مشکلات جبران‌ناپذیر مى‌کند.

عکس نوشته و عکس پروفایل روز جهانی یتیمان ایدز

جملاتی درباره روز جهانی یتیمان ایدز

ایران نیز امروزه با مرحله بسیار حساسی از همه‌گیری HIV مواجه است و کودکانی که والدین‌شان مبتلا به ایدز هستند ممکن است به هر دلیلی ویروس HIV را از مادر دریافت نکرده باشند ولی به هر حال در معرض از دست‌دادنِ زودهنگامِ والدین بیمار خود هستند. ایدز است که آن‌ها را یتیم می‌کند.

روز جهانی یتیمان ایدز

یکی از این نگاه‌های منفی را می‌شود در مدارس دید. با این که قانونی برای جداکردن کودکان مبتلا به ‌اچ‌ای‌وی از دیگران در مدارس وجود ندارد، ‌هنوز ترس از این بیماری باعث می‌شود که بچه‌های مبتلا با مشکلاتی برای ثبت نام روبه‌رو باشند؛ ‌بچه‌هایی که معمولا با کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند بدون تحصیل آینده آن‌قدرها روشنی ندارند و شاید اگر ما مردم نگاهمان را به این بیماری و مبتلایان به آن با ملایمت همراه نکنیم،‌ هیچ وقت نتوانند زندگی عادی را تجربه کنند.

******

در هر ۱۴ ثانیه یک کودک به علت ابتلاء والدینش به HIV یتیم می شود.

*****

روز جهانى یتیمان ایدز یادآور این نکته است که که هر کدام از ما مى‌توانیم پناهى باشیم براى نیلوفرهاى ترد و معصومى که زیستن در مرداب را تجربه کرده‌اند.

جملات و عکس درباره حمایت از یتیم ایدزی

هفتم می، هفدهم اردیبهشت،‌ به نام بچه‌های مبتلا به ایدز و یا پدر و مادر ایدزی هست

****

بچه ها فقط اند، حتی با اچ آی وی مثبت

آنها را حمایت کنیم

من ایدز دارم ، منو هم بغل کنید

من شمارو مریض نمیکنم

عکس نوشته و متن درباره روز جهانی یتیمان ایدز و حمایت از یتیم ایدز

پیامک و متن درباره روز جهانی یتیمان ایدز + عکس نوشته روز جهانی یتیمان ایدز 2021

نظرات