بیوگرافی و عکس های سردار محمدعلی حق بین + علت درگذشت و افتخارات

1

بیوگرافی و عکس های سردار محمدعلی حق بین + علت درگذشت و افتخارات

سردار محمدعلی حق بین یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران قدس گیلان و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین و مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و دارنده نشان فتح ۲ متولد ۱۳۴۳ بر اثر ابتلای به بیمای کرونا در روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ درگذشت،در ادامه زندگینامه و بیوگرافی سردار حق بین و همسر و فرزندانش و سوابق و افتخارات و ماجرای درگذشت و مراسم تشییع این سردار سپاه را می خوانید. با ما همراه باشید.

بیوگرافی سردار محمدعلی حق بین فرمانده قرارگاه امام حسین گیلان + علت درگذشت و افتخارات

بیوگرافی سردار محمدعلی حق بین

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی حق بین متولد سال ۱۳۴۳ در لنگرود به دنیا امد. او فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) و مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه بود که در دوران جنگ و در جنگ علیه داعش رشادت های زیادی در سوریه انجام داد و دارای مدرک تحصی لیسانس بود و سه فرزند دارد

سردار حق بین تا پیش از این فرماندهی لشکر عملیاتی مردم پایه ۱۶ قدس گیلان را برعهده داشت.

وی که از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت است مردادماه گذشته نشان فتح ۲ را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

علت درگذشت سردار محمدعلی حق بین

سردار حق بین در فروردین ۱۴۰۰ بر اثر ابتلای به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود ، روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ پس از تحمل عوارض ناشی از بیماری کرونا به دیار حق شتافت.

سردار سرافراز گیلانی با وجود جراحات بسیار یادگار جنگ تحمیلی و نیز دفاع از حرم اهل بیت (ع)، پس از تحمل دوره‌ای بیماری در بیمارستان پارس رشت به همرزمان شهیدش پیوست.

بیوگرافی و عکس های سردار محمدعلی حق بین + علت درگذشت و افتخارات

افتخارات و دارنده نشان فتح

سردار سرافراز محمد علی حق بین از فرماندهان به نام گیلانی بود که بر اثر رشادت ها و شجاعت ها ،عنوان فاتح نبل و الزهرا را کسب کرده بود.

زندگینامه سردار محمدعلی حق بین

سردار حق بین تا چند سال پیش در سمت فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان مشغول به خدمت بود و پس از آن به عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شد، این فرمانده گیلانی از همرزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان مطرح مقاومت در سوریه و عراق نیز بودند.

از سال ۱۳۶۱ به عضویت تیپ ۲۵ کربلا نیروی زمینی و سپس نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.سپس در گروهان عمار به عنوان فرمانده در عملیات های متعددی در منطقه کردستان رشادت های زیادی از خود نشان داد.

سردار سرتیپ دوم حق بین از سال های ۶۴ تا ۶۷ جانشین فرمانده گردان کمیل شد و سپس با حکم فرمانده لشکر قدس به عنوان فرمانده گردان کمیل تا سال ۷۶ خدمت کرد.

همچنین ببنید: بیوگرافی مهوش وقاری بازیگر پیشکسوت + فوت همسر

زندگینامه و سوابق سردار محمدعلی حق بین فرمانده سپاه قدس گیلان و مشاور فرمانده نیروی زمینی

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا

این سردار شجاع در جنگ کردستان، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا را بر عهده داشت و در جنگ با نیروهای تروریستی پژاک و پ ک.ک حضور فعال داشت.

حضور در مبارزه بر علیه داعش در سوریه

سردار حق بین ، از همرزمان سردار شهید قاسم سلیمانی و یکی از فرماندهان لشکر قدس گیلان برای مبارزه با داعش به سوریه رفت و در بهمن ۹۴ توانست منطقه شیعه نشین نبل الزهرا را از دست تروریست داعش آزاد کند .

ماجرای مجروحیت و جانبازی

مربوط به ۲۳ دی ماه سال ۱۳۶۵ بود حدود ساعت ۳۰/۱۰ صبح . اما من قبل از آن هم یکبار دیگر در بمباران بسیار شدید عراقی ها دچار « موج گرفتگی » شده و هم از ناحیه بینی مجروح شدم که مربوط به روز قبل از عملیات والفجر ۹ بود و بر اثر ترکش های شدید بمباران هواپیما ها برخی از همرزمانمان شهید و مجروح شدند .

جانشین شهید اصغریخواه ، گردان کمیل

پس از شهادت محمد اصغریخواه ، فرماندهی گردان به من محول شد و پس از والفجر ۱۰ عملیات بیت المقدس ۷ برگزار شد که البته در این عملیات به دلیل شرایط پیش آمده ما مستقیم وارد نشدیم . خاطرم هست که گردان را در زیر پل خرمشهر مستقر کرده بودیم . سپس مدتی در خسرو آباد مستقر شده و بعد رفتیم شوشتر و به نیروها مرخصی دادیم و من هم آمدم لنگرود ، قرار شد پس از آن برویم منطقه یا حسین بانه ، که قطعنامه پذیرفته شد .

منبع: گرداوری در مجله اینترنتی حرف تازه

1 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های سردار محمدعلی حق بین + علت درگذشت و افتخارات

  1. ایرانی با غیرت گفت:

    راهش پر رهرو باد

نظرات