آیا اسلایم سرطان زاست؟ +علت مضر بودن اسلایم و ژل و خمیر بازی

0

“اسلایم سرطان زاست″، و خمیر جادویی و ژل بازی بر اساس گزارش اعلام شده توسط معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سرطان زا اعلام شدند.

آیا اسلایم سرطان زاست؟ +علت مضر بودن اسلایم و ژل و خمیر بازی

آیا اسلایم سرطان زاست ؟

مقدسیان رئیس شعبه سیار گشت تعزیرات استان و نوروزی کارشناس سازمان غذا و دارو استان اردبیل اعلام کردند:
خمیر بازی اسلایم که به خمیر جادویی معروف است از وسایل بازی محبوب کودکان به شمار می‌رود طبق آزمایش‌های صورت گرفته در آزمایشگاه‌های غذا و داروی کشور، خاصیت سرطان زایی این نوع خمیر‌های بازی به اثبات رسیده است.
به همین منظور گشت مشترک تعزیرات استان با همکاری بازرسان صمت و غذا و دارو و بهداشت استان، اقدام به جمع آوری این نوع خمیر‌های بازی از سطح لوازم التحریر فروشی‌ها و اسباب بازی فروشی‌ها کردند./ خبرگزاری صدا و سیما

همچنین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از جمع آوری ۱۱۱ ژل و خمیر‌های بازی اسلایم قاچاق از فروشگاه‌های سطح خراسان شمالی خبر داد.

همچنین بخوانید: آیا خوردن خربزه با عسل منجر به مرگ می شود؟

هشدار برای سرطان زا بودن ژل و خمیر بازی

علی یوسفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به جمع آوری محصولات غیر مجاز ژل و خمیر بازی از فروشگاه‌های سطح استان گفت: با توجه به نامه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مبنی بر غیر مجاز بودن ژل و خمیر‌های بازی اسلایم و ضرورت جمع آوری این محصولات از سطح عرضه، این محصولات غیر مجاز از بازار جمع آوری می‌شود.

یوسفی افزود: طبق آزمایش‌های صورت گرفته در آزمایشگاه‌های غذا و داروی کشور، خاصیت سرطان زایی این نوع خمیر‌های بازی به اثبات رسیده است و با توجه به وجود مواد سرطان زا در این ژل‌ها که ارتباط مستقیمی با سلامت کودکان دارند، عدم مراقبت در خرید و استفاده از این محصولات می‌تواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: عرضه ژل‌ها و خمیر‌های بازی مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو و درج پروانه بهداشتی مربوطه بر روی این محصولات است و درصورتی که محصول مورد نظر فاقد این مجوز‌ها و پروانه بهداشتی ساخت باشد، هر گونه خرید و فروش و توزیع آن، ممنوع است./ خبرگزاری صدا و سیما

نظرات