پیام و متن روز جهانی هموفیلی با عکس نوشته و عکس پروفایل +استیکر و عکس

0

“هموفیلی″، یا خون تراوی، بیماری ارثی خونی است که مبتلایان به آن فاکتورهای لازم برای لخته شدن خون ندارند. به همین مناسبت ۱۷ آوریل و ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است. در ادامه جملات و پیام و متن برای روز جهانی هموفیلی با عکس های و خاص این روز برای پروفایل و استوری اماده کردیم تا برای اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی و بیماران هموفیلی ارسال کنید.

پیام و متن روز جهانی هموفیلی با عکس نوشته و عکس پروفایل +عکس و استیکر

جملات و متن روز جهانی هموفیلی

سال ۲۰۲۱، سی‌ و یکمین سالروز بزرگداشت روز هموفیلی بوده و موضوع اختصاص‌یافته به آن عبارت است از: سازگار شدن با تغییرات: مراقبت پایدار در دنیای جدید

هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که به دلیل نبود پروتیین‌های انعقادی، خون لخته نمی‌شود. میزان خونریزی در بیماران مبتلا به هموفیلی در صورت بروز جراحت، زخم یا جراحی بسیار بیشتر از حد نرمال است و می‌تواند بیمار را با مشکل جدی مواجه کند.

این بیماری در دو نوع A با کمبود فاکتور انعقادی ۸ و B با کمبود فاکتور انعقادی ۹ وجود دارد و از مادر به پسر و از پدر به دختر منتقل می‌شود، چرا که ژن‌های ناقل آن روی کروموزم X قرار دارد.

تاریخچه نامگذاری

فدراسیون جهانی هموفیلی (WFH) بیش از پنجاه سال است که از جامعه بیماران هموفیلی حمایت می کند، روز بیماران هموفیلی از سال ۱۹۸۹ از سوی این سازمان به منظور بالا بردن سطح آگاهی در مورد هموفیلی یا اختلال خونریزی و به احترام فرانک اسکنابل، مؤسس این سازمان در روز تولد او نامگذاری شده است.

۱۷ آوریل به منظور افزایش آگاهی در مورد بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی دهنده، مراقبت و حمایت از بیماران و افزایش آگاهی عمومی در این زمینه، روز جهانی هموفیلی نام‌گذاری شده است.

پیام و متن روز جهانی هموفیلی با عکس نوشته و عکس پروفایل +عکس و استیکر

پیام و متن روز جهانی هموفیلی با عکس نوشته و عکس پروفایل +استیکر و عکس

عکس نوشته روز جهانی هموفیلی برای پروفایل

شایع‌ترین علائم این بیماری عبارتند از خون‌ریزی‌های خودبه‌خود، کبودی‌های گسترده (هماتوم) یا خون‌ریزی ناشی از صدمات کوچک همچون ضربه خوردن، مسواک زدن یا دریافت خدمات دندانپزشکی، خون‌ریزی‌های درون مفصلی، خون‌ریزی‌های درون عضلانی و خون‌ریزی داخلی و وجود خون در مدفوع یا ادرار ،تورم، درد و سفتی عضلات، و … علائم این بیماری است.

پیام و متن روز جهانی هموفیلی با عکس نوشته و عکس پروفایل +عکس نوشته
سازگار شدن با تغییرات: مراقبت پایدار در دنیای جدید شعار روز هموفیلی است. روز هموفیلی گرامی باد

پیام و متن روز جهانی هموفیلی با عکس نوشته و عکس پروفایل +عکس پروفایل و استوری

عکس نوشته روز هموفیلی گرامی باد

هموفیلی یا خون‌تَراوی یک بیماری ژنتیکی‌ست که باعث می‌شه در بدن فرد مبتلا، ایجاد لخته و انعقاد خون دیرتر انجام بشه

عکس نوشته روز جهانی هموفیلی
بیست و هشتم فروردین روزجهانی هموفیلی و بیماران هموفیلی گرامی باد

عکس پروفایل روز جهانی هموفیلی

عکس نوشته روز جهانی هموفیلی گرامی باد

پیام و متن روز جهانی هموفیلی با عکس نوشته و عکس پروفایل +استیکر و عکس

پیام و متن روز جهانی هموفیلی

پیام و متن روز جهانی هموفیلی با عکس نوشته و عکس پروفایل +استیکر و عکس

نظرات