بیوگرافی و عکس های شهید علی فرامرزی ها مربی چتربازی سپاه با علت شهادت

0

سرهنگ پاسدار (علی فرامرزی ها) از اساتید چتربازی سپاه پاسداران در ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در حین آموزش چتربازی بر اثر یک حادثه به شهادت رسید. در ادامه زندگی نامه و بیوگرافی و عکس ها و سوابق ایشان میپردازیم. با ما همراه باشید

بیوگرافی شهید «علی فرامرزی ها» استاد چتربازی سپاه با علت شهادت +زندگینامه و سوابق

بیوگرافی شهید علی فرامرزی ها استاد چتربازی سپاه

سرهنگ پاسدار علی فرامرزی ها تولد سال … – تاریخ شهادت ۲۰ فروردین ۱۴۰۰٫ ایشان مربی و استاد چتربازی و آموزش هوابرد نیروی زمینی سپاه بود که در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر یک حادثه در حین آموزش به درجه رفیع شهادت نائل امد و به هم رزمان شهیدش پیوست.

سوابق و فعالیت های سرهنگ پاسدار شهید علی فرامرزی ها

شهید فرامرزی ها از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بود و سال ها در تیپ ۶۶ نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی سپاه خدمت کرد و منشا تحولات ساختاری و پیشرفت های درخشانی گردید .

ایشان در طول سالهای خدمت ،شاگردان و مربیان زیادی با تکیه بر دانش روز، اقدامات بنیادین و ساختاری تقدیم نیروی زمینی سپاه کرد و حتی بعد از بازنشستگی تا لحظه شهادت نیز برای دفاع از اسلام و کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در کسوت استاد آموزش های هوابرد مشغول به خدمت بود.

ایشان در مسابقات جهانی نیز شرکت کرده بود و کمک به ایجاد و تقویت یگانهای گوناگون تکاور و هوابرد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از کارنامه درخشان او است.

علت شهادت شهید علی فرامرزی ها

علی فرامرزی نام یک استاد و مربی فنون هوابرد نیروی زمینی سپاه بود که هنگام آموزش چتربازی به شهادت رسید.

سرهنگ پاینده عضو نیرو‌های ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و دارای سوابق درخشانی در رشته‌های چتر اتوماتیک؛ سقوط آزاد و پاراگلایدر است.

سرهنگ پاینده ضمن اشاره به این موضوع که در سانحه منجر به شهادت علی فرامرزی، عوامل جوی دخیل نبوده است، گفت: «نظریه پزشکی قانونی در مورد علت فوت اعلام نشده است و علت دقیق این حادثه بعد از بررسی کمیسیون‌های کارشناسی اعلام می‌شود.»

بیوگرافی و عکس های شهید علی فرامرزی ها مربی چتربازی سپاه با علت شهادت

همچنین بخوانید: بیوگرافی خلبان شهید بیرجند بیگ محمدی و همسر و فرزندانش + زندگینامه

دلایل کارشناسی

وی در توضیح اینکه آیا شرایط جوی نامساعد می‌تواند موجب بروز سه سانحه مشابه در روز‌های اخیر شده باشد، اینطور توضیح داد: «با توجه به فاصله زمانی و مکانی محل وقوع این حوادث، نمی‌توان چنین فرضیه‌ای را چندان محتمل دانست. در هر سانحه‌ای مرتبط با پرواز ۹۹ درصد عوامل انسانی دخیل هستند و حاوی این پیام هستند که عامل انسانی خطا کرده است.

حال ممکن است چتر فرد به دلایل فنی باز نشده باشد یا بازکننده چتر رزرو عمل نکند. در مشکلات مربوط به چتر سه احتمال وجود دارد. یکی اینکه چتر خراب باشد. دوم اینکه دستگاه آپدیت نشده باشد و یا اینکه فرد دستگاه را خاموش کرده باشد.

همچنین پایین آمدن بیش از حد نیز می‌تواند از جمله دلایل منجر به سانحه شود.

سرهنگ پاینده در آخر گفت: «عدم کنترل روی تجهیزات مهم‌ترین علل بروز این حوادث است که گاهی حتی برای افراد حرفه‌ای هم اتفاق می‌افتد. به همین دلیل بهتر است حتی افراد حرفه‌ای هم قبل از پرش به کنترل تجهیزات خود دقت کافی داشته باشند و همچنین چکاپ شش ماهه انجام دهند تا مشکلات ناگهانی جسمی حین پرواز سبب بروز حادثه نشود.»

پاینده در آخر گفت: «شهید علی فرامرزی از دوستان بسیار نزدیک من بود که با هم در مسابقات جهانی هم شرکت کرده بودیم. ضایعه فقدان این عزیز را به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.»

مراسم تشییع

در پی تاکید کارشناسان مبنی بر رعایت تدابیر و پروتکل های بهداشتی در شرایط بیماری کرونا،پیکر مطهر این شهید والامقام با همراهی تعدادی از همرزمانش تا بهشت زهرا(س) مشایعت و در جوار یاران شهیدش آرام گرفت.

نظرات