آخرین وضعیت تعطیلی ۱۰ روزه سراسر کشور از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ + جزئیات

0

آخرین وضعیت تعطیلی ۱۰ روزه سراسر کشور از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ + جزئیات

کرونا باعث تعطیلی ۱۰ روزه سراسر کشور از هفته آینده شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ شد. علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت با توجه شرایط موجود حاکم بر کشور مشاغل گروه یک می‌توانند در شهر‌های قرمز فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. در ادامه آخرین وضعیت تعطیلی ۱۰ روزه و دو هفته ای سراسر کشور از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ با جزئیات میخوانید.

آخرین وضعیت تعطیلی 10 روزه سراسر کشور از شنبه 21 فروردین 1400 + جزئیات

به گزارش حرف تازه علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با توجه به آمار بالای مبتلایان و فوت شدگان کرونا در هفته جاری گفت: امروز مقرر شده که به دو هفته و مدت ۱۰ روزه تعطیلی سراسری در سطح کشور داشته باشیم و با توجه به شرایط موجود حاکم بر کشور مشاغل گروه یک می‌توانند در شهر‌های قرمز فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند و بعد از این تاریخ ارزیابی‌های لازم نشان دهنده ادامه داشتن یا نداشتن تعطیلی‌ها خواهد بود.

وی افزود: با توجه شرایط موجود حاکم بر کشور مشاغل گروه یک می‌توانند در شهر‌های قرمز فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند.

اعمال محدودیت ۱۰ روزه

جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا عصر پنج شنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد و بر اساس مصوبه این جلسه از روز شنبه ۲۱ فروردین سال جاری در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت ۱۰ روز محدودیت اعمال می شود.

بدیهی است سایر شهرها هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.

همچنین بخوانید: آدرس سایت ثبت نام مشاغل کم خطر در سامانه سلامت +salamat.gov.ir

فعالیت مشاغل ضروری و مایحتاج مردم

مشاغل گروه یک هم که اجازه فعالیت دارند مشاغل ضروری مانند سوپر مارکت ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان ها، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغلی هستند که تامین کننده مایحتاج ضروری مردم خواهند بود.

او افزود: در شهرهای نارنجی هم مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه سه و چهار در شهرهای نارنجی اجازه فعالیت ندارند.

اکنون ۲۵۷ شهر قرمر وجود دارد و در حوزه ترد پلاک های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و پلاک‌های غیر بومی حق ورود به شهرهای قرمز و همچنین شهرهای نارنجی را نخواهند داشت.

تمام فعالیت‌های آموزشی تعطیل هستند و آموزش‌ها فقط به صورت مجازی ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیسی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی مثل سیما، تئاتر و … در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند. رستوران‌ها نمی‌توانند مهمان پذیر باشند و باید به صورت غذای بیرون بر فعالیت داشته باشند. علت تاکید ما روی ممنوعیت فعالیت رستوران‌ها به این دلیل است که بیشترین انتقال ویروس می‌تواند در این فضاها اتفاق بیفتد./ شهرآرا

نظرات