نحوه ثبت نام و دریافت وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان ۱۴۰۰ + اقساط و نرخ سود

7

به تازگی خبر پرداخت وام ۵۰ میلیونی به فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد.در ادامه نحوه دریافت و شرایط دریافت وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان ۱۴۰۰ و آدرس سایت ثبت نام وام ۵۰ میلیون تومانی برای فرهنگیان را در این صفحه میخوانید.

نحوه ثبت نام و دریافت (وام 50 میلیونی فرهنگیان) در سال 1400 + اقساط و نرخ سود

نحوه ثبت نام و دریافت وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان ۱۴۰۰

به گزارش مجله اینترنتی حرف تازه؛ وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ با سود ۱۸ درصد پرداخت میشود و این قشر از جامعه میتوانند این وام را دریافت کنند.

تمامی فرهنگیان کشور شامل کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

در این طرح که به تازگی بانک دی نیز آن را آغاز کرده، به ازای هر ۲۵ میلیون تومان یک ضامن کسر از حقوق نیاز است و دو شراط برای دریافت این وام اعلام شده؛ «وام‌گیرنده جزوه جامعه فرهنگی» و »بدون چک برگشتی و بدهی معوق» باشد.

اقساط وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان در سال ۱۴۰۰

اقساط این وام نیز ماهانه ۱٫۸ میلیون تومان و کل سود این وام ۵۰ میلیونی ۱۸ درصد، معادل ۱۵ میلیون تومان است. گیرنده وام باید تا ۳۶ ماه اقساظ را پرداخت کند.

پیش از بانک دی، وام ۲۰ میلیونی فرهنگیان و بانک ملی و رسالت و بانک سینا نیز چنین تسهیلاتی برای فرهنگیان در نظر گرفته بودند

در روزهای پایانی اسفند ماه سال ۹۹ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اعضاء صندوق هستیم.

مهدی نیکدل، درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان هستیم که این طرح در استان سمنان پایلوت شده است. قبلا فرهنگیان از طریق لیزینگ، خودرو می‌گرفتند اما اخیرا تعدادی از معلم‌ها از طریق لیزینگ لوازم خانگی، موبایل و تبلت خریداری کردند. سفرهای اقساطی تفریحی و زیارتی هم مانند گذشته ادامه دارد.

بانک دی نیز اعلام کرده است: تمامی اعضای جامعه معظم فرهنگیان کشور، اعم از کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند در دو قالب «کارت اعتباری» یا «تسهیلات رفع نیاز» تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

شرایط دریافت وام مرابحه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از فراهم شدن امکان دریافت وام مرابحه تا سقف ۴۰ میلیون تومان به فرهنگیان خبر داد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، علی الهیارترکمن به تسهیلات درنظر گرفته شده برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات و برنامه های معیشتی استفاده از تسهیلات مختلف بر اساس ظرفیت های موجود است که فرهنگیان بتوانند بر حسب نیازهایی که دارند این تسهیلات را دریافت و مصرف کنند.

وی افزود: ارایه تسهیلات را در چند حوزه دنبال می کنیم؛ نخست تسهیلات حوزه ساخت و تامین مسکن است و فرهنگیان برای خانه دار شدن از آن استفاده کنند. عمده قراردادهایی که سالانه با بانک ملی داریم روی این مورد متمرکز شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با سایر بانک ها مانند رسالت، مهر ایران و سایر بانک ها که اعلام آمادگی می کنند و می توانند ظرفیت هایی را به جامعه فر هنگیان ارائه کنند که گرفتن وام را منطقی کند نیز وارد مذاکره شده و برنامه ریزی هایی را در این زمینه انجام می دهیم. اخیرا قراردادی با بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کردیم.

الهیارترکمن خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد برای فرهنگیان تا ۲۰ میلیون تومن و بری زوجین تا ۴۰ میلیون تومان وام مرابحه با سود ۱۲ درصد پیش بینی شده است. نیازهای ضروری و سوابق قبلی وامی که دریافت کرده اند جزو شرایط اولویت دار است.

نحوه دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی ۱۴۰۰

معاون وزارت آموزش و پرورش علی الهیار ترکمن اعلام کرد، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۰ هزار فقره وام اضطراری از طریق وام بانک رسالت برای فرهنگیان بدون سود در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد همچنین عملکرد صندوق وام ضروری بسیار خوب بوده است.

وام‌های بانک ملی نیز با سود ۱۲ درصد در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد بانک ملی فعلا دو هزار میلیارد تومان را به این موضوع تخصیص داده‌اند با پیگیری‌های انجام شده قرار است این مبلغ به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وام مسکن از ۵۰ به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و زوج‌های فرهنگی نیز ۱۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وام ۵۰ میلیونی بانک ملی به معلمان و کارکنان آموزش و پرورش

وام ۵۰ میلیونی بانک ملی شامل فرهنگیان می شود بانک ملی و بانک رسالت مطابق با توافق نامه با آموزش و پرورش به فرهنگیان وام ۵۰ میلیونی می دهند.طبق توافقات صورت گرفته بین آموزش‌وپرورش و بانک ملی، فرهنگیان می توانند بدون نوبت تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند.

بانک ملی پرداخت تسهیلات به خریداران مسکن را مشروط به عمر حداکثر ۱۰ ساله ملک خریداری‌شده اعلام کرده است.

شرایط این وام عبارت است از :

سود ۱۲%
بازپرداخت ۱۰ الی ۱۲ ساله

میزان این تسهیلات به شرح زیر است :

در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۵۰ میلیون تومان
در مراکز استان‌ها و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار، ۴۰ میلیون تومان

وام تسهیلات مسکن معلمان و فرهنگی ها

طبق توافقات صورت گرفته بین آموزش‌وپرورش و بانک ملی، فرهنگیان می توانند بدون نوبت تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند. میزان این تسهیلات در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۵۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار، ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

نرخ سود و اقساط تسهیلات مسکن فرهنگیان

سود تسهیلات مسکن فرهنگیان بانک ملی ۱۲ درصد محاسبه خواهد شد. درصورتی‌که تسهیلات فرهنگیان برای خرید مسکن مورداستفاده قرار بگیرد، اقساط بازپرداخت آن در دوره ۱۰ ساله و در صورت استفاده تسهیلات برای ساخت مسکن، دوره بازپرداخت ۱۲ ساله خواهد بود. بانک ملی پرداخت تسهیلات به خریداران مسکن را مشروط به عمر حداکثر ۱۰ ساله ملک خریداری‌شده اعلام کرده است.

همچنین بخوانید: جزئیات پرداخت وام ۲۰ میلیونی بانک مهر به فرهنگیان

همچنین بخوانید: آدرس سایت ثبت نام مسکن فرهنگیان maskan.medu.ir

وام و تسهیلات بانک رسالت به فرهنگیان

طبق تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش و بانک رسالت، این بانک از سال آینده تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت می‌کند. در این طرح بانک رسالت به ازای گذشت ۵ ماه، یک برابر میزان سپرده را به‌عنوان تسهیلات به فرد صاحب حساب پرداخت می‌کند. به‌طور مثال اگر فرهنگیان بخواهند ۱۰ میلیون تومان از این بانک وام بگیرند، باید ۵ میلیون تومان سپرده‌گذاری کنند و بعد از گذشت ۵ ماه، ۵ میلیون تومان و بعد از گذشت ۱۰ ماه ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند. ضمن اینکه اصل پول سپرده‌گذار نیز همراه با تسهیلات به وی پرداخت می‌شود.

نرخ سود و اقساط بانک رسالت به فرهنگیان

طبق توافق صورت گرفته نرخ سود تسهیلات بانک رسالت به فرهنگیان صفر محاسبه خواهد شد. حداکثر اقساط این تسهیلات نیز ۳۶ ماهه پیش‌بینی‌شده که بسته به میزان تسهیلات دریافتی متغیر خواهد بود.

واکنش فرهنگیان به نرخ سود ۱۸ درصدی وام ۵۰ میلیونی

«شروطی که گذاشتند فایده ای نداره شاید یه فرهنگی مثلا دوسال قبل وام گرفته اما باز پرداختش ۵ ساله هست و نیمی از اقساط را فرضا ۲ سالشو پرداخت کرده بدهکاره الان نمیتونه مجددا وام بگیره.»

« این وام فایده نداره. چون سودش بالای ۲۵ درصد میشه! ما قبلا گرفتیم فقط ماه اول به عنوان کارمزد ۱میلیون بیشتر کارمزد دادیم.»

«وام دادید به معلم‌ها با حقوق دو سه میلیونی بعد قسط وام نزدیک دو میلیونه!»

«چرا بازنشسته های فرهنگی شامل این وام نمیشن؟»

«اگر این وام را با سود ۴ درصد و ۵ ساله پرداخت می کردید ارزش گفتن داشت مثل خیلی از ارگان ها. ولی وام ۵۰ میلیونی سه ساله با ۱۵ میلیون سود این همه اب و تاب ندارد.»

«دادن وام با سود۱۸درصد واقعا کمک نیست به معلمان.»

«ببخشید وام عادی با بالاترین سود میدید باز زیر منت هم میزارید؟ وام ازاد مگه سود چند درصد میدهند خدایااا»

«خب همین وام را کل بانک‌ها با همین شرایط به همه میدن! الان مثلا چه امتیازی برای فرهنگی ها داره این وام؟»/ تجارت نیوز

 

7 دیدگاه در “نحوه ثبت نام و دریافت وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان ۱۴۰۰ + اقساط و نرخ سود

  1. شهرزاد گفت:

    سلام الان وام نمیدن به فرهنگیان بانک ملی وام نمیده خیلی مشکل داریم راه رضای خدا وامها رو ازاد کنن خیلی گرفتاریم

  2. ناامید گفت:

    شرم اوره واقعا متاسفم

  3. بابا پول نداره نان بده گفت:

    خاک تو سر بیشعور اون کسی ک همچین فکری ب کله پوک و بی مصرف گندیده اش رسیده ک همچین وامی بده این وامو خودتون بگیرید خرج مخ گندیدتون بکنید مشتی نفهم

  4. نعمت کلاسنگیانی گفت:

    خودتان رامسخره کنید شماها این وام را میگیرید ۲۰ساله عضو صندوق ذخیره هستم هیچی نگرفتم الان خودرو لازم دارم که نیست خدالعنت کنه موسسین صندوقو/بیمه عمر می ریختم بعد ۲۰سال مستمری میداد چه مدیرانی داریم به نفع بانکها کارمی کنند احمقا بانک فرهنگیان بزنید وام ۸ درصد بدید باز به نفع معلماست

  5. مصطفی گفت:

    وام ۱۸ درصد رو که همه بانک ها میدن زحمت کشیدن

  6. فاطمه گفت:

    ما یک وام پنجاه ملیونی گرفتیم ۱۵ ملیون سودش یعنی ۱۸ درصد اگر راست می گید وام ۴ درصدی بدید.
    فقط تبلیغ می کنید داریم به معلما وام می دیم.
    با این وام دادنتون فقط اسم معلما را تو بوق می کنید.

  7. مسلم گفت:

    کجایی این کمک به فرهنگیان است 😒؟؟

نظرات