بیوگرافی و عکس های حسین قدسی نژاد (کارلوس) خواننده یار چغلو با علت فوت

0

بیوگرافی و زندگینامه و علت درگذشت حسین قدسی نژاد (کارلوس یار چغلو)، عکس ها و بیوگرافی «حسین قدسی نژاد» خواننده بندری و همسر و پسرانش و سوابق هنری و معرفی آثار و ترانه ها و مراسم تشییع و علت فوت و عکس های جوانی وی را در این صفحه میخوانید.

بیوگرافی حسین قدسی نژاد و همسر و فرزندانش با علت فوت+ خانواده و آهنگ ها

بیوگرافی حسین قدسی نژاد کارلوس

حسین قدسی نژاد, در هرمزگان، جنوب ایران، از جوانان محله سریگ، خواننده ترانه های بندری و عضو گروه لیوا معروف به کارلوس یارچغلو, زاده ۱۳۳۵ بود. او در ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به علت عارضه تنفسی و ریوی و آسم درگذشت . او از بنیانگذاران موسیقی پاپ در بندعباس بود. مراسم تشییع متعاقبا اعلام میشود.

سوابق موسیقی و خوانندگی

موسیقی را از دوران قبل از انقلاب با تیپ و شمایل خاص و مدل های موهای هیپی در سالهای ۵۱ ، ۵۲ در رادیو با همکاری مرحوم منصفی ، عقیل خواجه نژاد ، غلام توسلی ، حسنی پور و احمد توحدی آغاز کرد و از اولین نسل های موسیقی پاپ بندری در جنوب کشور می باشد.

وی در دوران دبیرستان گروه مامبولیوا را تشکیل داد و با چهره های چون :مرحوم جمشید شاه ایلی نوازنده گیتار کلاسیک ، احمد قاسمی نوازنده جاز ، ابرهیم شهدوستی نوازنده تومبا ، شهریار نصیری نوازنده ارگ و مرحوم عبدی بلوچی نوازنده گیتار و … همکاری کرد.

گروه لیوا نخستین کار خود را از طریق صدا و سیما در سال ۵۵ به اجرا گذاشتند که یک کار فوکلوریک ( محلی ) بود که به صورت پاپ در آمد و با آهنگ یار چـغلو نیز معروف شدند. از این گروه ۲ آلبوم به یادگار مانده است

بیوگرافی و عکس های حسین قدسی نژاد (کارلوس) خواننده یار چغلو با علت فوت

همسر و فرزندان حسین قدسی نژاد

قدسی نژاد خواننده بندری در سال ۶۰ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج چهار فرزند است که پسرش امید راه پدرش را رفته و اکنون در گروه موسیقی لیوا خوانندگی میکند.

کناره گیری از موسیقی

این پیشکسوت موسیقی جنوب، مدتی بود که به دلیل برخی مشکلات از فعالیت های موسیقی کناره گیری کرده بود.

او آثار و ترانه های ناصر عبدالهی ، رضا صادقی و امین بلوچی ( گروه ریچاک ) را بیشتر از همه می پسندد.

بیوگرافی حسین قدسی نژاد

گروه موسیقی لیوا

امید قدسی نژاد، پسر مرحوم قدسی نژاد اکنون سرپرست گروه موسیقی لیوا است و در زمان زنده بودن پدرش با او در این گروه همکاری داشت.

خوانندگان موسیقی گروه لیوا مرحوم حسین قدسی نژاد و انوش بنارویی هستند که آهنگ ها و ترانه های خود را دو خط اجرا می‌کنند،بخشی تلفیق و بخشی پاپ است که آثار پدرش را با ریتم‌های نوین تلفیق کرده‌ و آثاری با تنظیم جدید پدید آورده‌ اند تا نسل جدید نیز به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند.

شهرت با آهنگ یار چغلو

زنده یاد قدسی نزاد را مردم ایران با آهنگ بندری یار چغلو می شناسند .شعر یکی از بومی سروده های قدیمی بندری است که در دوران قدیم بین مردم رواج داشت و خواننده اش آقای حسین قدسی نژاد یا همان یار چغلو می باشد .

عکس امید خواننده گروه لیوا و پسر زنده یاد حسین قدسی نژاد

همسر و فرزندان حسین قدسی نژاد

همچنین بخوانید: درگذشت و علت فوت اکبر نیکزاد خواننده افغانستانی + عکس و بیوگرافی

متن ترانه یارچغلو:

یار چـِغـَلـو چـِغـَل ایدا بِی خو … یار چـِغـَلـو چـِغـَل ایدا بِی خو

تو رفتی با رقیب مِه نـِشتی … پیغوم اِتـوا بِی مِه که تو زشتی
یادُم اَتا وختی دورُم تـَگـَشت … بِی مه تـَگـُفت حوری بهشتی

یار چـِغـَلـو چـِغـَل ایدا بِی خو … یار چـِغـَلـو چـِغـَل ایدا بِی خو

مَواتـِن مِه همی از خدا خُ … بِگـِنتـِن داد مِه از دوتاتُ
نـَگینی روی خاشی تو دنیا … هر دوتاتون بـَشی تک و تنها

یار چـِغـَلـو چـِغـَل ایدا بِی خو … یار چـِغـَلـو چـِغـَل ایدا بِی خو

علت فوت حسین قدسی نژاد کارلوس

وی ۱۳ روز در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس بستری بود و مدتی پیش بر اثر سقوط از ارتفاع ، استخوان قفسه سینه وارد ریه این هنرمند شد و عارضه قبلی ریوی (آسم) نیز مشکل وی را تشدید کرد .
او صبح روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شمسی در سن ۶۵سالگی درگذشت و مراسم تشییع پیکرش در قطعه هنرمندان آرامستان بندرعباس انجام و دفن شود.

 

نظرات