درگذشت و علت فوت اکبر نیکزاد خواننده افغانستانی + عکس و بیوگرافی

0

اکبر نیکزاد خواننده افغانستانی درگذشت با زندگینامه و بیوگرافی «اکبر نیکزاد»، خواننده سرشناس افغانی و همسر و فرزندانش و سوابق و آهنگ های وی در این بخش آشنا شوید.

اکبر نیکزاد خواننده افغانستانی | بیوگرافی «اکبر نیکزاد» و همسرش با علت فوت + زندگینامه

بیوگرافی اکبر نیکزاد خواننده افغانستانی

اکبر نیکزاد، خواننده معروف افغانستانی متولد سال ۱۳۴۵ سال (۱۹۶۵ میلادی) در کابل است. او در تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر کرونا در آلمان درگذشت. او ساکن آلمان بود که در ۸ فروردین ۱۴۰۰ درگذشت

علت مرگ و درگذشت اکبر نیکزاد خواننده افغان

این خواننده افغانی که بسیار محبوب و سرشناس است وی به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانی در آلمان بستری بود و بخاطر همین عارضه درگذشت.

درگذشت و علت فوت اکبر نیکزاد خواننده افغانستانی + عکس و بیوگرافی

همسر و فرزندان

از همسر و فرزندان و زندگی شخصی و خصوصی این چهره اطلاعی در دست نیست و صرفا زندگی هنری و موسیقی او منتشر شده است.

سوابق و فعالیت ها

دوران تحصیلی ابتدایی و دبیرستان را در کابل به پایان رساند و سپس در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کابل تحصیل کرد و در اوج جنگ‌های داخلی افغانستان به آلمان مهاجرت کرد و تا لحظه فوت در مقیم این کشور بود.

او که به خواننده غزل معروف بود و از آثارش میتوان به خسرو خوبان ، مست ناز با خوش و به خوش و مقام صبر در قالب آلبوم اشاره کرد که با استقبال مواجه شد. او کنسرت های زیادی در برخی کشورها برگزار کرده بود .

این چهره از خوانندگان بزرگ و سرشناس کشور افغانستان است که در پیام های تسلیت بزرگان موسیقی جهان نشان از این محبوبیت دارد.

پخش آهنگ‌های او در دهه ۶۰ و ۷۰ در رادیو تلویزیون ملی افغانستان او را به خواننده محبوب این کشور بدل شد.

همچنین ببینید: بیوگرافی فهیم رحیمی خواننده افغانستاتی درگذشت و علت فوت فهیم رحیمی + عکس و اینستاگرام

آهنگ های اکبر نیکزاد

تسلیت اشرف غنی

اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در پیام تسلیت خود برای درگذشت اکبر نیکزاد خواننده شهیر افغان گفت: «درگذشت او ضایعه ای بزرگ است. او خدمات شایانی به موسیقی افغانستان کرد.»

نظرات