بیوگرافی و سوابق آیت الله سید کمال حیدری + تصاویر

0

بیوگرافی و “زندگینامه آیت الله سید کمال حیدری” و همسرش و فرزندانش و سوابق و تحصیلات و شغل و فعالیت ها و آدرس دفتر و پایگاه شخصی و عکس های ایشان در این بخش آشنا می شوید.

بیوگرافی آیت الله سید کمال حیدری و همسر و فرزندانش + زندگینامه و آثار سید کمال حیدری

بیوگرافی آیت الله سید کمال حیدری

“آیت الله سید کمال حیدری کیست “، او (زادهٔ ۱۳۳۵ )، در کربلا ؛ عراق روحانی شیعه و از مدرسین دروس خارج فقه، اصول، فلسفه، عرفان و تفسیر و عقاید در حوزه علمیه قم می‌باشد.

سوابق و فعالیت ها

آیت الله حیدری روحانی اهل شیعه و مدرس حوزه علمیه است که دیدگاه‌های او به‌ویژه دربارهٔ شکل‌گیری شیعه با انتقادهای تند بعضی از مراجع تقلید مواجه شده‌است

بیوگرافی و سوابق آیت الله سید کمال حیدری + تصاویر

خانواده و همسر و فرزندان سید کمال حیدری

او کوچکترین فرزند سید باقر فرزند سید حسن فرزند سید عبدالله بود. پدرش از تجّار برجسته پارچه محسوب می‌شد.

سید کمال پنج برادر داشت که سه تن از آن‌ها به نام‌های صالح، فاضل و محمد توسط حکومت صدام در عراق اعدام شده و به شهادت رسیدند.

وی به تازگی در بیمارستانی در تهران بستری بود که هم اکنون بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده و به منزل رفته است.

از همسر و فرزندان ایشان اطلاعی در دست نیست.

مهاجرت از عراق

او در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت‌هایی داشته‌است که منجر به تعقیبش از سوی رژیم بعثی گردید و در نهایت مجبور به ترک وطن شده و در شهر قم مقیم شد.

زندگینامه سید کمال حیدری مرجع تقلید

سوابق تحصیلی

تحصیلات حوزوی را از دوران نوجوانی در عراق شروع کرد و از استادانی مثل حضرت آیت الله جوادی آملی و علامه حسن زاده آملی (دام ظلّهما) در تفسیر و فلسفه و عرفان، و حضرات آیات میرزا جواد تبریزی (ره) و شیخ حسین وحید خراسانی (مدظلّه) در فقه و اصول، پرداختند.

او سپس به قم مهاجرت کرد و از محضر عالمانی چون جواد تبریزی و آیت الله حسین وحید خراسانی در فقه و اصول، و عبدالله جوادی آملی و حسن‌زاده آملی در تفسیر و فلسفه و عرفان بهره برد.

ایشان بعد از اتمام تحصیلات حوزوی به تدریس دروس در دو مقطع سطح و خارج مبادرت ورزید.

سخنرانی های آیت الله سید کمال حیدری

علامه حیدری در برنامه های رادیویی و تلویزیونى عرب زبان به عنوان سخنران و کارشناس مذهبی حضور داشته است.

تالیفات و آثار

آیت الله حیدری علاوه بر تحصیل و تدریس در زمینه های مختلف علمی، در حوزۀ تألیف کتاب نیز فعالیت داشته که به زبان عربی است و تعدادی از آنها نیز به زبان فارسی ترجمه شده است

نظرات