بیوگرافی و علت درگذشت آیت الله محمد یزدی + زندگینامه و همسر و فرزندان

0

بیوگرافی و علت درگذشت آیت الله محمد یزدی زندگینامه و همسر و فرزندان و علت فوت و سوابق و عکس های خانواده و مراسیم تشییع و خاکسپاری وی را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و علت درگذشت آیت الله محمد یزدی + زندگینامه و همسر و فرزندان

بیوگرافی آیت الله محمد یزدی

محمد یزدی (زادهٔ ۱۰ تیر ۱۳۱۰ در اصفهان) رئیس سابق قوه قضائیه ایران، روحانی شیعه و سیاست‌مدار ایرانی، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه است.

علت درگذشت آیت الله محمد یزدی

آیت‌الله محمّد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، دقایقی قبل به ملکوت اعلی پیوست.

علت مرگ آیت الله محمد یزدی چه بود

همسر محمد یزدی کیست

محمد یزدی دارای سه فرزند است، پسران وی به نام های مهدی و مجید هر دو ملبس به لباس روحانیت هستند و مهدی یزدی فرزند وی در قم به کار قضاوت در داد گاه مشغول است

محمدرضا تخشید رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران دامادش و نوه زهرا تخشید می باشد

همسر ایشان حاجیه خانم بتول آذری همسر آیت الله یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در سن ۸۴ سالگی و بر اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

سوابق و فعالیت

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشت که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

مجلس خبرگان

آیت الله یزدی در دوره‌های دوم تا پنجم خبرگان عضو خبرگان بوده . او اولین بار در دومین دورهٔ مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از استان تهران برگزیده شد و تا دورهٔ چهارم در این مجلس عضویت داشت. او عضو کمیتهٔ سری سه نفره‌ای بوده‌است که وظیفهٔ بررسی صلاحیت افراد برای رهبری آینده را بر تبصره یک ماده ۵۰ آیین‌نامه داخلی بر عهده دارد.

نظرات