بیوگرافی و سوابق بوریس جانسون و همسرانش + تصاویر و حواشی

0

بیوگرافی و سوابق بوریس جانسون و همسرانش + تصاویر و حواشی

بوریس جانسون سیاستمدار بریتانیایی متولد ۱۳۴۳ برابر با ۱۹۶۴ در نیویورک و دارای ملیت انگلیسی و آمریکایی است که از سال ۲۰۱۹ به جای ترزا می، به نخست وزیری بریتانیا رسید و در حال حاضر دچار بیماری کرونا شده و در آی سی یو بستری می باشد و برخی نیز گفتند که به کما رفته است

    بیوگرافی و سوابق بوریس جانسون و همسرانش + تصاویر و حواشی

در اخبار جدید از این سیاستمدار گفته شده که دچار بیماری کرونا شده و در آی سی یو بستری می باشد و برخی نیز گفتند که به کما رفته است
با ما در مجله اینترنتی حرف تازه همراه باشید تا بیوگرافی و زندگینامه شخصی و سیاسی و حواشی و ازدواج ها و روابط جنجالی و سوابق و تصاویر دیده نشده از او را ببینید.

بیوگرافی بوریس جانسون

آلکساندر بوریس دو ففل جانسون؛ در ۱۹ ژوئن ۱۹۶۴ در نیویورک آمریکا به دنیا آمده و ملیت انگلیسی و بریتانیایی دارد، روزنامه‌نگار، سیاست‌مدار و تاریخ‌نگار بریتانیایی است

سوابق سیاسی

بوریس از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ به عنوان شهردار لندن فعالیت می‌کرد و از ۲۰۱۵ نمایندگی مجلس بریتانیا از حوزه انتخابیه آکسبریج و رویسلیپ جنوبی را به عهده داشت و در سال ۲۰۱۹ به عنوان وزیر امور خارجه و مشترک‌المنافع کار کرد. او که عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا است و به دلیل نزدیکی به سیاست‌های لیبرال اقتصادی و لیبرال اجتماعی «لیبرترین» خوانده شده‌است.

همسران بوریس جانسون

الگرا ماستین-اوون (۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳)
ماریانا ویلر (۱۹۹۳ تا ۲۰۱۸)
شریک زندگی
کری سایموندز (۲۰۱۸ تا کنون)

جانسون در هنگام تحصیل در دانشگاه آکسفورد با الگرا ماستین-اوون آشنا شد و در سال ۱۹۸۷ با او ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۳ از او جدا شد
او بعد از دوازده روز بعد با مارینا ویلر، وکیل ازدواج کرد و پنج هفته بعد اولین فرزند این دو زاده شد و در کل دو پسر و دو دختر دارند.

همسر و فرزندان بوریس جانسون

همسر و فرزندان بوریس جانسون

او چهار سال نیز با پترونلا وایت در رابطه بود که منجر به بارداری سقط شده شد و سپس با هلن مکینتایر مشاور هنری در سال ۲۰۰۹ وارد رابطه شد و دختری از جانسون به دنیا آورد.

جانسون و همسرش ویلر در سال ۲۰۱۸ اعلام کردند پس از ۲۵ سال زندگی، «چند ماه پیش» از یکدیگر جدا شده‌اند و مراحل طلاق را به جریان انداخته‌اند.

همسر سابق بوریس

 Boris-Johnson-wife

او در سال ۲۰۱۹ با کری سایمندز دختر متیو سایمندز، پسر جان بیون، بارون آردویک جوزفین مکفی روزنامه‌نگار زندگی می‌کرد. آنها در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ اعلام کردند نامزد هستند و دارای فرزند شدند

همسر فعلی بوریس

زندگینامه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس

خانواده و شجره نامه بوریس جانسون

بوریس در شهر نیویورک در سال ۱۹۶۴ متولد شد و تولد او توسط مقامات آمریکا و نیز کنسولگری بریتانیا در این شهر ثبت شد و بدین ترتیب هر دو تابعیت بریتانیایی و آمریکایی به او داده شد
والدین او هر دو انگلیسی بودند. پدر او «استنلی جانسون» تحصیل کرده رشته اقتصاد در دانشگاه کلمبیا بود که در سال ۱۹۶۳ ازدواج کرد که این ازدواج در کودکی بوریس به جدایی و طلاق انجامید.
نام ابتدایی پدر استنلی جانسون و پدربزرگ بوریس جانسون، عثمان کمال بود که بعداً نام خود را به جانی تغییر داد
پدر عثمان کمال (پدر پدربزرگ بوریس جانسون)، علی کمال، آخرین وزیر داخله امپراتوری عثمانی بود که مصطفی کمال آتاترک را دستگیر کرد. او روزنامه‌نگاری با اصلیت چرکس-ترک بود که در جنگ استقلال ترکیه به خاطر طرفداری از حکومت عثمانی در مقابل ارتش آتاترک سلاح به دست گرفت و در نهایت به دست مردم کشته شد.

Boris-Johnson-biography

سوابق تحصیلی بوریس جانسون

جانسون با دریافت بورسیه در مدرسه و کالج شبانه روزی نخبگان ایتن در اتون، تحصیل کرده و در آنجا با با جیمز کامرون، وینسنت آلتروپ، چالرز اسپنسر، و داریوش گوپی آشنا شد.
تحصیلات دانشگاهی را دانشگاه آکسفورد در زمینه مطالعه متون کلاسیک ادامه داد و آنجا نیز با دیوید کامرون، ویلیام هیگ، مایکل گوو، نیک بولز، و جرمی هانت از حزب محافظه‌کار و برادران میلیبند، اد بالز و ایو کوپر از حزب کارگر آشنا شد، اما نتوانست مدرک درجه اول ادبیات کلاسیک بگیرد

سوابق و افتخارات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس

شغل روزنامه‌نگاری

جانسون بعدا از دوران تحصیل به‌عنوان کارآموز به روزنامه تایمز پیوست ، اما با ایجاد حاشیه دربارهٔ یکی از کاخ‌های ادوارد دوم با شکایت یکی از استادان دانشگاه، از تایمز اخراج شد ودر سال ۱۹۸۹ به‌عنوان نماینده روزنامه دیلی تلگراف در ستاد اتحادیه اروپا در بروکسل مشغول بکار شد و پس از ترک دیلی تلگراف، به سردبیری مجله دی اسپکتیتر رسید.

نمایندگی مجلس

در ۱۹۹۷ موفق نشد به نمایندگی مجلس عوام بریتانیا از حوزه ولز برسد، ما شهرت رسانه‌ای به او کمک کرد تا در سال ۲۰۰۱ به عنوان نماینده حزب محافظه کار از حوزه هنلی برگزیده شود. او در دولت سایه به رهبری مایکل هوآرد به سمت وزارت منصوب شد اما پس از فاش شدن دروغی دربارهٔ ارتباطش با یکی از همکارانش در مجله دی اسپکتیتور، از این سمت اخراج شد.

اخبار جدید و حواشی نخست وزیر بریتانیایی

شهردار لندن

در دورانی که دیوید کامرون رهبری حزب محافظه‌کار بر عهده داشت، بوریس شهردار لندن در سال ۲۰۰۸ شد که آمار بزهکاری پایین آمد، دوچرخه‌های بوریس همه جای لندن را پر کردند و این شهر، میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شد. منتقدان جانسون می‌گویند او نتیجه برنامه‌های کن لیوینگستون را به ارث برد و آمار بزهکاری در همه بریتانیا پایین آمده بود.

وزیر امور خارجه

در سال ۲۰۱۶ ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون شهردار پیشین لندن را به عنوان وزیر امور خارجه تازه این کشور منصوب کرد ، اما در ۲۰۱۸ از سمت وزیر خارجه بریتانیا استعفا داد

کرونای نخست وزیر انگلیس

بوریس جانسون نخست‌ وزیر بریتانیا

پس از استعفای ترزا می در سال ۲۰۱۹ در پی انتخابات داخلی حزب محافظه‌کار که پس از استعفای ترزا می از نخست‌وزیری صورت گرفت، بوریس جانسون با اکثریت آرای اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس و در رقابت با جرمی هانت، به پیروزی دست یافت و به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد و در آذر ۱۳۹۶ به ایران سفر کرد.

ترک تابعیت آمریکایی

از آنجا که جانسون از والدینی انگلیسی در نیویورک زاده شده تابعیت مضاعف بریتانیا و آمریکا را داشت.اما در سال ۲۰۱۶ تابعیت آمریکایی را ترک کرد.

دوچرخه سواری نخست وزیر انگلیس

دوچرخه سواری و خرید بوریس جانسون از فروشگاه ایرانی

بیماری کرونای بوریس جانسون

در ۲۷ مارس ۲۰۲۰ اعلام شد که نتیجه آزمایش بیماری و علائم کرونا ویروس ۲۰۱۹ بوریس جانسون، مثبت است. به دلیل ادامه دار بودن علایم بیماری وی، او پس از ده روز ابتلا راهی بیمارستان شد. و به دلیل وخیم شدن علایم بیماری در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۰ در بخش مراقبتهای ویژه بستری شد.

علاقه مندی ها و خصوصیات

جانسون به زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، و لاتین آشناست و به عنوان کلیسای کاتولیک غسل تعمید داده شد و بعداً به کلیسای انگلستان پیوست؛ ولی گفته ایمانش می‌آید و می‌رود و یک مسیحی مقید جدی نیست. او پریکلس دولتمرد و سخنور یونان باستان را قهرمانی شخصی خود می‌داند. او بیشتر با دوچرخه تردد میکند و از فروشگاه ایرانی نیز بیشترین خرید را دارد

نظرات