بیوگرافی و عکس های محیا فیروزی نابغه قرآنی و حافظ کل قرآن

0

محیا فیروزی کودک خردسال حافظ کل قرآن و نابغه قرآنی کشور و خواهرش مهسا فیروزی است. با بیوگرافی کامل و زندگی شخصی و عکس ها و خانواده وی آشنا شوید.

بیوگرافی «محیا فیروزی» نابغه قرآنی و حافظ کل قرآن + عکس ها و خانواده

بیوگرافی محیا فیروزی نابغه قرآنی کشور

حرف تازه – محیا فیروزی حافظ کل قرآن متولد سال ۱۳۹۴ و ساکن روستای آبی سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده است که توانست در ۵ سالگی با حفظ کل قرآن کریم ، خردسال‌ترین نابغه قرآنی کشور لقب بگیرد.

خانواده

ساکن روستای آبی سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده در یک خانواده چهار نفره با یک خواهر به نام مهسا به دنیا آمده و حالا خردسال‌ترین نابغه قرآنی کشور لقب گرفته است.

عکس پدر و مادر محیا فیروزی

عکس پدر و مادر محیا فیروزی نابغه قرآنی و حافظ کل قرآن

شروع قرائت قرآن

فیروزی قرائت قرآن را از ۳ سالگی شروع کرده و از قرآن آموزان جامعه القرآن شهرستان خدابنده است.

او با تلاش و همت خود توانست تا ۲۲ بهمن ۹۹ کل قرآن کریم را حفظ کند و در حال حاضر دوره تثبیت حفظ را طی می‌کند.

این نابغه قرآنی با کمترین امکانات و در ایام کرونا با تلاش‌های مادرش و با حضور در کلاس‌های مجازی و نیمه حضوری موفق به حفظ قرآن کریم شود.

مهسا فیروزی خواهر بزرگتر محیا نیز در سال ۱۳۹۵ و در سن ۸ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شده بود.

لیلا محمدی، مدیر جامعه‌القرآن خدابنده نیز در این باره گفت: محیا و مهسا فیروزی هر دو از نوابغ قرآنی شهرستان خدابنده هستند.

وی با اشاره به اینکه محیا فیروزی در مدت ۱۰ ماه موفق به حفظ قرآن کریم شده است، اضافه کرد: وی نابغه قرآنی کشور است و از افتخارات جامعه‌القرآن خدابنده محسوب می‌شود.

عکس مهسا فیروزی خواهر محیا

بیوگرافی و عکس های محیا فیروزی نابغه قرآنی و حافظ کل قرآن

مریم امیرلو مادر مهسا و محیا فیروزی

مریم امیرلو: مهسا دختر بزرگم ۵ ساله بود که از طریق یکی از دوستان با جامعة‌القرآن خدابنده آشنا شدم. در ابتدا کلاس اشاره را در حضور مربیان این موسسه گذراند و سپس با کمی کار کردن در رشته حفظ متوجه شدم استعداد بیشتری نسبت به همسالانش دارد؛ چراکه مهسا قادر بود حجم مطالبی که بچه‌های دیگر در مدت یک ماه حفظ می‌کنند را در مدت یک هفته به حافظه بسپارد، بنابراین دوره‌های روخوانی و فصیح‌خوانی را ادامه دادیم تا بتواند وارد دوره حفظ شود.

بعد از موفقیت مهسا احتمال دادیم که محیا هم بتواند قرآن را حفظ کند ابتدا حفظ جزء ۳۰ را در خانه با محیا کار کردم و به دلیل سن کمی که داشت گاهی اوقات مطالب را بیش از ۱۰۰ بار برایش تکرار می‌کردم تا آن را به خاطر بسپرد.

آموزش مجازی در خانه

بعد از موفقیت مهسا احتمال دادیم که محیا هم بتواند قرآن را حفظ کند ابتدا حفظ جزء ۳۰ را در خانه با محیا کار کردم و به دلیل سن کمی که داشت گاهی اوقات مطالب را بیش از ۱۰۰ بار برایش تکرار می‌کردم تا آن را به خاطر بسپرد.

آموزش‌های محیا را بیشتر در خانه و از طریق فضای مجازی دنبال کردیم اما با توجه به لطفی که مربی او خانم طارمی داشت هفته‌ای یک بار در منزل او حضور یافته و به لطف خدا محیا در ۵ سالگی و در مدت ۱۰ ماه توانست قرآن را حفظ کند.

نحوه حفظ قران کریم

آموزش حفظ قرآن برای محیا را نیز از حفظ چهار کلمه در روز آغاز کردیم، بعد به حفظ دو خط، چهار خط، نصف صفحه، یک صفحه و ۱.۵ صفحه رساندیم و با مشاهده علاقه او در ماه‌های پایانی به حفظ دو یا سه صفحه در روز افزایش یافت و در نهایت روز آخر پنج صفحه از قرآن را حفظ کرد

مهسا فیروزی خواهر محیا

مهسا فیروزی: از ۶ سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و در سال ۹۵ حافظ کل قرآن شدم و دارای مدرک بین‌المللی حفظ قرآن کریم سه زبانه از استان قم هستم.

 

نظرات