عکس و بیوگرافی کامل «محمدحسین طباطبایی» (علم الهدی)

1

عکس و بیوگرافی کامل «محمدحسین طباطبایی» (علم الهدی)

سید محمدحسین طباطبایی ,حافظ کل قرآن ,معروف به علم الهدی, متولد ۱۳۶۹ در قم است. بیوگرافی کامل و عکس های کودکی تا بزرگسالی و خبرهای جدید و شهرت از دو سالی به عنوان حافظ قرآن و پدر و مادر و ازدواج و همسر و اینکه محمدحسین طباطبایی الان کجاست و علت بی خبری و عدم فعالیت رسانه ای وی را در مجله حرف تازه میخوانید.

عکس و بیوگرافی کامل «محمدحسین طباطبایی» نابغه قرآنی

بیوگرافی محمدحسین طباطبایی

محمدحسین طباطبایی، متولد ۲۰ بهمن ۱۳۶۹ در قم، حافظ کل قرآن از کودکی, روحانی و قرآن‌پژوه ایرانی‌ و دارای مدرک تحصیلی حوزوی می باشد

شروع فعالیت قرآنی

اول لطف خدا و عنایت ائمه طاهرین (ع) بود و نکته مهم دیگر آن، وجود پدر و مادری که حافظ قرآن بودند. پیش از من، دو خواهر بزرگم حافظ قرآن شدند و همین فراگیری حفظ قرآن در میان اعضای خانواده باعث شد تا زمینه حفظ قرآن از سن دو سالگی برایم فراهم شود.

بیوگرافی کامل سید محمدحسین طباطبایی نابغه قرآنی

بیوگرافی سید محمدمهدی طباطبایی پدر محمدحسین

سید محمدمهدی طباطبایی در محمدحسین نابغه قرآنی و حافط کل قرآن در دو سالگی است که متولد ۲۷ شهريور ۱۳۴۵ در قم و نفر اول مسابقات حفظ قرآن‌ كریم كشور در سال ۶۵ است که دارای ۶ فرزند دارد كه تعدادی از فرزندانش ازدواج كرده‌اند.
وی مدیر مؤسسه قرآن الكریم و اهل‌بیت است که دروس حوزوی را تا درس خارج خوانده و هم‌ اكنون مدرك درجه یک حفظ را دارد كه معادل دكتری است.

اساتید

پدرم که به عنوان اولین استاد و راهنمای من بودند. حجت الاسلام غرویان به عنوان استاد منطق که درس لمعه را نیز نزد ایشان آموختم. حجت الاسلام سیداحمد خاتمی، و استاد پناهیان که علم خطابه را از ایشان فرا گرفتم.

عکس و بیوگرافی سید محمد حسین طباطبایی و همسرش

همسر سید محمدحسین طباطبایی

سیدمحمدحسین در سال ۱۳۸۹ ازدواج کرده و اکنون صاحب دو فرزند دختر و پسر است و همسرش نیز در حال گذراندن دوره ای حفظ قرآن کریم است.

نحوه آشنایی و ازدواج

آشنایی من با همسرم توسط مادربزرگم بود، به این دلیل که خانواده همسرم مجالس روضه ای را در ماه صفر و در منزلشان برپا می‌کردند، ایشان در مجالس روضه شرکت می‌کردند و همان جا بود که همسرم را به ما معرفی کردند.

همسر سید محمدحسین طباطبایی کیست

علت شهرت

در اوایل ده هفتاد با خبر حافظ کل قران شدن کودک ۳ ساله قمی به شهرت رسید و شبکه های مختلف صدا و سیما با پخش بخشهایی از برنامه های وی ،به عنوان نابغه قرن و معجزه قرآن به مردم معرفی کردند.

حافظ کل قرآن از دو سالگی

محمدحسین از سن دو سالگی شروع به حفظ قرآن نمود و در سن ۵ سالگی کل قرآن را حفظ نمود.
وی علاوه بر حفظ کل قرآن در آن مقطع سنی توانسته بود احادیث کتاب شریف اصول کافی و همچنین کتاب گلستان سعدی و اشعار محتشم کاشانی را حفظ کند و هم اکنون در جهان کوچکترین فردی است که در سن ۵ سالگی موفق شد کل قرآن را حفظ نماید.
علم الهدی ،موفق به کسب درجه دکترای افتخاری از دانشگاه حجاز گردید.

افتخارات و سوابق سید محمدحسین طباطبایی علم الهدی

تحصیلات حوزوی

طباطبایی تحصیلات حوزوی دارد و در حوزه علمیه قم تحصیل کرده است.
پدرش حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی چند سال پس از آن سالها اقدام به تاسیس موسسه جامعه القران الکریم کشور نمودند که با تاسیس شعبات متعددی در سراسر کشور اقدام به ترویج حفظ و آموزش قران کریم در سراسر کشور نمودند.

عکسهای جدید کودک نابغه حافظ قرآن

سید محمدحسین طباطبایی الان کجاست؟

بنده در کنار تحصیل در حوزه علمیه قم در موسسه جامعةالقرآن کریم و اهل بیت(ع) مشغول فعالیت هستم که بخش پژوهش و تحقیقات این موسسه را برعهده دارم. البته افتتاح شعب مؤسسه در شهرستان‌ها و بازدید از این شعبات هم از وظایف من است.

سال معمم شدن

از سال ۱۳۷۹ بنده وارد حوزه علمیه قم شدم و سال ۱۳۸۸ مصادف با ولادت با سعادت امام رضا(ع) معمم شدم.

بیوگرافی سید محمدمهدی طباطبایی

لقب علم االهدی یعنی چه؟

«علم الهدی» لقبی به معنای پرچم هدایت است که از کودکی پدرم برای من انتخاب کردند و به جز من برادرم «مصباح الهدی» به معنی چراغ هدایت و خواهرم «نور الهدی» به معنی نور هدایت بودند. پدرم از همان بدو تولد این القاب را برای تشویق ما و رسیدن به این درجات والا در آینده انتخاب می‌کردند.

عکس بزرگسالی کودک نابغه قرآنی

علت کم‌ رنگ شدن

طباطبایی پس یک دوره شهرت و بحث داغ درباره کودک نابغه قرآنی ، بشدت کم دنگ شد و حالا نیز فعالیت رسانه ای زیادی ندارد و خبری از او در شبکه های اجتماعی و رسانه ها نیست.

او گفته است: این شایعات پیش از من، برای آقای جواد فروغی که حافظ کل قرآن بودند، نیز مطرح شده بود و من اولین نفر نبودم که مورد هجمه شایعات قرار می‌گیرم امّا به جهت اینکه من در دوران کودکی، برنامه‌های زیادی داشتم و مردم برنامه‌ها را دنبال می‌کردند، زمانیکه وارد حوزه شدم و کمتر توانستم در دیده شوم و شازعاتی نیز بوجود آمد ،به‌عنوان مثال گفتند ایشان فوت کرده یا محصور است و در حصر خانگی قرار دارد و یا اینکه تبعید شده است و از کشور اخراجشان کرده اند

کودک نابغه قرآنی و حافط قرآن الان کجاست

جوایز و افتخارات سید محمدحسین طباطبایی

او موفق میشود جوایز و درجه علمی و عناوین مختلفی داخلی و بین المللی را کسب کند:

• اعطا مدرک دیپلم افتخاری از کشور بوسنی و هرزگوین که بالاترین مدرک و درجه علمی در بوسنی می باشد که به یک عالم دینی داده می شود در سال .۱۳۷۶
• اعطا مدرک لیسانس افتخاری دانشگاه تبریز (آذربایجان شرقی)
• اعطای مدرک دکترا از دانشگاه ( حجاز ) کاونتری انگلستان .
• سفر به عربستان ( جهت اجرای برنامه و تشرف به حج تمتع )
• سفر به بوسنی و هرزگوین.
• سفر به کشور اسلونی.
• سفر به کشور ترکیه.
• سفر به کشور سوریه.
• سفر به کشور انگلستان ( اواخر بهمن ۷۶) ۱ حفظ قرآن با ترجمه
• تفسیر و توضیح آیات
• مکالمه به وسیله آیات قرآنی
• بیان آیات به روش اشاره امتحانی از ایشان گرفتند که حدود ۳/۵ ساعت طول کشید و این امتحان در دو مرحله عمومی و تخصصی صورت گرفت و در پایان بر اساس استانداردهای موجود انگلستان به ایشان مدرک دکترای افتخاری اعطا» کردند.

گردآوری در مجله حرف تازه

1 دیدگاه در “عکس و بیوگرافی کامل «محمدحسین طباطبایی» (علم الهدی)

  1. یک شهروند دلسوز گفت:

    سلام
    بالاخره واضح نگفتید چرا الان هیچ کجا پیداش نیست؟

نظرات