بیوگرافی و عکس های فریدون مهربانی معروف به فری کثیف + علت مرگ

2

بیوگرافی فریدون مهربانی فری کثیف مالک و صاحب ساندویچ فریدون با زندگینامه و علت مرگ و خانواده و همسر و فرزندان «فریدون مهروانی» و علت شهرت و قیمت ساندویچ فریدون حالا و سال تاسیس و تاریخچه ساندویچ فری کثیف با عکس ها و سوابق و محل زندگی وی را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی فریدون مهربانی (فری کثیف) و پسرانش + علت مرگ صاحب ساندویچ فریدون

بیوگرافی فریدون مهربانی معروف به فری کثیف کیست؟

فریدون مهربانی (فریدون مهروانی) معروف به فری کثیف مالک ساندویچی فریدون زاده ۱۳۱۹ در محلهٔ شاپور به دنیا آمد. او در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ درگذشت متولد شد و در ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ درگذشت.وی صاحب دو پسر بود و از شنیدن نام فری کثیف بسیار عصبانی می‌شد

تاریخچه تاسیس اغذیه فروشی

در دههٔ ۱۳۵۰ شخصی به نام فریدون مهربانی در محلی در خیابان نیلوفر تهران اقدام به افتتاح این مغازه نمود. بنا بر گفتهٔ بسیاری افراد، به خاطر طعم خوشمزه ساندویچ‌هایش به سرعت در سطح تهران و به «ساندویچی فری کثیف» معروف شد.[۴] فریدون مهربانی در ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ درگذشت.[۵]

آدرس ساندویچی فریدون

مرحوم فریدون مهربانی صاحب ساندویچ فریدون یا همان فری کثیف مغازه ای در خیابان نیلوفر (یا عشقیار) تهران است.صاحب این مغازه، فریدون مهربانی، در شهر تهران بسیار معروف بود. صاحب اصلی این مغازه فریدون مهربانی نام داشت.

همسر و فرزندان فریدون مهربانی

او سالها پیش ازدواج کرده و دو فرزند پسر دارد که نام یکی از آنها بهزاد است و به کار پدرشان مشغول هستند

بیوگرافی و عکس های فریدون مهربانی صاحب ساندویچی فری کثیف + علت مرگ

علت نام گذاری فری کثیف

**قدیمی‌ترها می‌گویند که فری کثیف مغازه‌ای بود قدیمی و کوچک و خود «فری» که عکس جوانی‌اش هم بالای سرش آویخته‌است، به شغل پول‌شماری مشغول بود. کارگرهایش هم با لباس کثیف مشغول به کار بودند و به خاطر همین مغازه‌اش به فری کثیف معروف شد.

**از دیگر روایت‌ها این است که چون قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران گوشت غیرمجاز سرو می‌کرده، به «فری کثیفه» معروف شد.

**همچنین روایت دیگری وجود دارد که فریدون در جوانی به خاطر اخلاق «تندش» به فری کثیف معروف شده‌بود که البته درباره درستی این روایت تردید وجود دارد.

علت مرگ فریدون مهربانی فری کثیف

او در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۹ درگذشت. در پی فوت فری کثیف کابران شبکه های اجتماعی خاطرات خود را از ساندویچی فریدون اینگونه تعریف کردند:

سال‌ها پیش، در صف ایستاده بودیم و خودش پشت صندوق بود. تلفن دخترخانمی که سه نفر جلوتر از ما بود، زنگ خورد. به دوستش پشت خط گفت: آره. ما توی صف فری کثافتیم! (کثیف، نه ها! گفت کثافت!)
آقا فریدون هم عصبانی شد و گفت تعطیله! انقدر التماس کردیم تا بخشید!

*******

یه روز تعطیلی بود دنبال فری کثیف میگشتیم. رفتیم از یه سوپری محلشون پرسیدیم. یه جایی رو آدرس داد که بهش گفتیم «ما از همون جا اومدیم، ولی ندیدیم، شاید چون تعطیله بسته بوده، هان؟» یارو سرشو از تو جنسهاش در آورد، انگار فحش بهش داده باشیم، گفت: فری کثیف هیچوقت بسته نمیشه!

*******

همیشه پشت دخل بود داشت سیگار میکشید و نوشابه میخورد.

******
یکی تعریف میکرد مشتری اومد پرسید اقا اینجا فری کثیفه؟ با همون صدای نخراشیده قاطی کرد گفت کثیف باباته :)))

*******

الان که فری کثیف مرده می‌تونن ازش به عنوان پدر مقاومت در برابر کارتخوان یاد کنن

ساندویچی فریدون شعبه دیگری ندارد

با وجود محبوبیت این مغازه، فریدون مهربانی، مؤسس این فروشگاه علاقه‌ای به توسعهٔ آن ندارد حاضر به تغییر مکان مغازه نیست و علاقه‌ای به تأسیس شعب دیگری نیز ندارد. با این وجود می‌گوید «به ما گفتند در آلمان و دوبی به اسم شما شعبه زده‌اند اما مال ما نیست. ما این اسم را ثبت هم کرده‌ایم. یک بار هم گفتند در اصفهان و کرمان شعبه زده‌اند که ما پیگیری کردیم جمع کردند.

عصبانیت فریدون مهربانی از نام فری کثیف

فریدون مهربانی در مصاحبه ای تاکید کرد که «اگر این اسم را از کسی بشنود حتما با او دست‌به‌یقه می‌شود» بهزاد مهربانی، پسر فریدون مهربانی درباره این نام گفت «نزدیک به ۴۰ سال است که این مغازه تأسیس شده و پابرجاست» و ادعا کرد که «در این مدت حتی یک روز هم در مغازه بسته نشده‌ است» و ادامه داد «پدر در تمام عمرش رنگ کلانتری را هم ندیده

2 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های فریدون مهربانی معروف به فری کثیف + علت مرگ

  1. اکبرزمانی فریزهند گفت:

    درسطراول فری نوشته بودقبل از انقلاب دخترخانمی زنگ تلفن…مگرچندساله موبایل به ایران آمده دراوایل دهه هفتاد موبایل یاهمان تلفن درایران زنگ خورد باسپاس اکبرزمانی فریزهند.

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز این بخش خاطرات (که دختر خانمی زنگ زد )ئخاطره گویی جدید کاربران بعد از فوت ایشون هست

نظرات